Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

3 czerwca - Dzień Pojazdów Zabytkowych

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

jjmag

Post autor: jjmag »

zakończenie produkcj r 5 było w 97r także zarejestrować drugą generację reni to jeszcze sporo musimy poczekać
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 874
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

97 ??? a gdzie ?? :-/ trzeba sie w takim razie dowiedziec o spejcalne przywileje bo z tego co czytalem sa jakies opcje aby mimo to zarejestrowac na zoltych blachach a nawet jak co to mamy 3 lata na przygotowanie pierwszych super 5 do tej procedury!! :lol:
jjmag

Post autor: jjmag »

ostatnie wypusty były bodajże w marcu we francji, nawet po moim terenie jeździ taka jedna i dwie z 96 roku
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 874
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

hmm to troche zdziwiony jestem ale oki to znaczy ze mam 3 lata do spelniania mazenia auta na zoltych blachach!! 8-)z rokiem styczniem 2012 mozna rejestrowac!!

http://thesupercinq.free.fr/historique.htm
Kinga

Post autor: Kinga »

Od zakończenia produkcji musi minąc 15 lat, ale 1) to teoria, nie patrzy się na to za bardzo...(nie byłoby np. zabytkowych kaszli) 2) przykładowo moja jest z 90 roku, będę ją mogła zarejestrowac na żółtych za 6 lat, co oznacza, że od zakończenia produkcji i tak minie 19 lat ;-)

A jeśli chodzi o oryginalnośc to zależy jak się ugada, wystarczy spojrzec, ile jeździ ulepów na zabytkowych blachach...
O swoją akurat się nie martwię, do zarejestrowania jedyne co będzie nieoryginalne to radio i (może) przedni zderzak z halogenami. :mrgreen:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Zacznijmy od tego, że w Polsce na wiele spraw się przymyka oko :-D Z zabytkowymi maluchami jest natomiast tak samo jak z renault 5 pierwszej serii... i jest tu wszystko jasne i w myśl przepisów! Dla mnie renault 5 super nie jest jeszcze zabytkiem i nawet klasykiem (youngtimerem) jeszcze też nie- wszystko zależy od spojrzenia, np. Niemiec by mnie za takie stwierdzenie udusił. Ale fakt, że 20- letnie samochody znikają powoli z dróg nie przesądza jeszcze o tym, że to są zabytki... 20 lat to nie jest wcale tak dużo :-D
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

otóż to - myślę podobnie ;-)
super5 to prawie jak clio :-P
babuszka to zupełnie inna sprawa już
konradmk

Post autor: konradmk »

być może powinno się zmienić przepisy. kiedyś było tak że auto jeździło 50 lat, obecnie produkuje się je na max 10 lat więc np taka 12 letnia honda jak moja to już zabytek w sumie :D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ekonomia Panie....
Poza tym nie przesadzajmy, dzisiejsze auta sa zdecydowanie bardziej bezawaryjne, trwalosc zabezpieczen antykorozyjnych takze. Sa odosobnione przypadki, ale zdecydowana wiekszosc usterek dzisiejszych aut ma podloze elektroniki sterujacej - nowy sofcik albo modul i usterka zlikwidowana.
Samochod szczegolnie w takich krajach jak Polska przestal byc dobrem luksusowym, a stal sie zwyklym narzedziem. Kupujemy nowy, jezdzimy kilka lat i ... kupujemy nowy :)
Ja R5 traktuje wylacznie w kategoriach hobby.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

tommies pisze: Samochod szczegolnie w takich krajach jak Polska przestal byc dobrem luksusowym, a stal sie zwyklym narzedziem.
Nie wiem o co ci dokładnie chodzi, ale pewne jest to, że prawie każdy może sobie już pozwolić na dobry, nowoczesny samochód, czyli nie malucha, poloneza, skody 120 itp. badziewi, do których zwykle po zakupie i tak trzeba bardzo dużo dołożyć, a to się nijak ma do tego, co sobą reprezentują ( no- maluch przynajmniej bardzo mało pali i ma małą poj. silnika). Natomiast jeżeli taki przeciętny Kowalski kupi sobie dajmy na to 18- letnie clio i będzie mógł sobie pozwolić na góra 10 tys. kilometrów rocznie, albo i mniej i nie będzie go stać, żeby dojeżdżać do pracy 20-30 kilosów w jedną stronę, to w moim przekonaniu auto jest dla niego ciągle dobrem luksusowym. A ilu jest jeszcze takich Kowalskich?? Ja w swoim otoczeniu potrafię naliczyć bardzo dużo.
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mądrze gada ;-)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja widze to troszke inaczej. Obserwuje czesto, ze ludzie kupuja auta na utrzymanie ktorych ich nie stac. Kupi tanio 15 letnie Audi aby sie pokazac i jak cos sie uszkodzi lub zuzyje to placz. Kupil by za tyle samo 8 letniego Lanosa i nawet zamiennikow nie musial by szukac bo oryginaly tanie.
A wracajac do Super 5, wedlug mnie jeszcze dosc daleko mu do zabytku. To typowe auto przelomu lat 80/90. W dodatku jego sylwetka jest na tyle nowoczesna ze nawet szczegolnie nie odroznia sie od natloku 10 i wiecej letnich aut na ulicach. Sami je wylapujemy bo dla nas ma wyglad szczegolny.
Za lat 10 - 15 lat bedzie juz zupelnie inaczej. Babcia to juz bez watpliwosci auto ktore moze byc uznane za zabytkowe.
Kinga

Post autor: Kinga »

Dla mnie super 5 jest, jeśli nie rocznikowo, to na pewno technologicznie, klasykiem, więc jeśli mam ładne auto, które chcę pokazac, to pokażę i ucieszy niejedno oko. (Kiedyś postawiłam go pod robotą obok jaguara. Jakiś dziadziuś nawet nie zerknął na jaga, tylko zaczął cmokac nad moim renaultem. :) ) Dla takich rzeczy warto np. dziś pojeździc takim autem. Nie wiem, ja nie mam kompleksów przy samochodach na żółtych tablicach. Chodzi o miłośc do starszej, czy ok, starszAWej motoryzacji :)

PS Na zachodzie jest to klasyk. Na polskim youngtimer.pl już nie :lol:
PS (2) Nie widziałam babci na ulicy od ubiegłego roku, poznikały strasznie :(
Elvis_Presley

Post autor: Elvis_Presley »

Kinga pisze:Dla mnie super 5 jest, jeśli nie rocznikowo, to na pewno technologicznie, klasykiem, więc jeśli mam ładne auto, które chcę pokazac, to pokażę i ucieszy niejedno oko. (Kiedyś postawiłam go pod robotą obok jaguara. Jakiś dziadziuś nawet nie zerknął na jaga, tylko zaczął cmokac nad moim renaultem. :) ) Dla takich rzeczy warto np. dziś pojeździc takim autem. Nie wiem, ja nie mam kompleksów przy samochodach na żółtych tablicach. Chodzi o miłośc do starszej, czy ok, starszAWej motoryzacji :)

PS Na zachodzie jest to klasyk. Na polskim youngtimer.pl już nie :lol:
PS (2) Nie widziałam babci na ulicy od ubiegłego roku, poznikały strasznie :(
Ja babcie widuje, ale raczej wrastające w ziemie niż jeżdżące :-( Takiej na chodzie już dawno nie widziałem niestety.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

no ja tez nie ;-( i fajnie byłoby mieć taką, ale trza mieć grubszy portfel niż ja mam; zresztą do super5 też władowałem sporo kasy, ale babcia by tak szybciutko nie wyjechała z garazu.....
ODPOWIEDZ