Strona 2 z 2

: 3 stycznia 2010, 23:48
autor: kabar
KureckiE30 pisze:
Kabar pisze:
maja28 pisze:kolego szukałem ale o silniku F3P mało piesze
F3P i F3R różni się właściwie tylko wysokością bloku więc praktycznie różnica pomijalna w temacie swapa.
że czym sie różni :shock: skokiem tłoka raczej
Zewnętrznie różni się wysokością bloku. Jakie znaczenie przy swapie ma skok tłoka??

: 4 stycznia 2010, 19:51
autor: kureckie30
f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie

: 4 stycznia 2010, 19:52
autor: kabar
KureckiE30 pisze:f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie
To lepiej sprawdź :-) Ja jestem pewien...

: 4 stycznia 2010, 22:00
autor: kureckie30
taa to o ile

: 5 stycznia 2010, 00:11
autor: kabar
Nie pamiętam dokładnie ale ok 10-12 mm. Tylko nie pisz mi że nie wiesz, to przecież podstawy silników z rodziny F, a do tego ja mechanikiem nie jestem :-)

: 5 stycznia 2010, 13:15
autor: maja28
dzięki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi u będę studiował całe forum po kolei :) może coś się nauczę ale na pewno coś zrobię :)a i dlatego myślałem ze lepiej mi wstawić 1.7 bez przeróbek chyba ?:) Pozdrawiam i dziękuje za poprawienie tematu :)

: 5 stycznia 2010, 13:22
autor: kabar
Bez przeróbek to możesz wstawić 1.1 zamiast 1.1 :-D.
Zakładając inny silnik nawet z tego samego auta musisz liczyć się z dużymi zmianami.

W skócie:
Zbiornik, przewody paliwowe, zawieszenie, hamulce, wiązka pod deską, wiązka silnikowa, wiązka w progu i cała komora silnikowa.

: 5 stycznia 2010, 13:41
autor: jjmag
bez przeróbek wstawiam 1,4 na gaźniku w miejsce 1,1 i będzie chodził

: 6 stycznia 2010, 07:13
autor: unikorn
Zbiornik?

: 6 stycznia 2010, 08:23
autor: jjmag
co zbiornik w 1,4 jak i w 1,1 przy gaźniku jest taki sam

: 6 stycznia 2010, 09:38
autor: unikorn
Kabara pytałem.

: 6 stycznia 2010, 09:50
autor: kabar
No dobra, może być sam "smok" w zbiorniku... :-D

: 6 stycznia 2010, 10:04
autor: lodoo
e tam - u mnie chodziło na zbiorniku i smoku z 1,4 bez problemów.... paliwa nie brakowało...

: 6 stycznia 2010, 10:30
autor: carmaker
Kabar pisze:
KureckiE30 pisze:f3r od f3p wysokościa bloku nie wydaje mni sie
To lepiej sprawdź :-) Ja jestem pewien...
Bankowo Kabar ma racje bo zwiekszenie pojemności można uzyskać tylko w 2 sposoby albo zwiększenie średnicy tłoka albo większy skok tłoka a przy tym dłuższe tuleje cylindrowe ,korbowody i inne wykorbienie wału.Dla fabryki łatwiej jest sie opierac na konstrukcji jednego bloku i faktycznie silniki jednego typu o różnych pojemnosciach różnią sie wysokością bloku.Np mój ulubiony przykład pug 205 gti 1.6 i 1.9 i wszystkie starcze silniki szmelcwagona 1.6-2.0