Strona 1 z 2
niewiadomy czujnik
: 28 lutego 2010, 10:42
autor: vino1986
co to kurcze jest za czujnik co odchodzi jego zasilanie od modulu zaplonowego w alpinie... opisany jako PINKING DETECTOR w angielskiej wersji serwisowki a w francuskiej SONDE CLIQUETIS... ja go nie mam a mam wolna taka smieszna wtyczne okragla przy kosci zasilajacej modul... a wyglada to chyba tak jak tu na zdjeciu... connection sonde mam taka wtyczke a nie mam reszty...
http://clubr5.forumpro.fr/allumage-f5/r ... 353-20.htm
do czego moze sluzyc ten czujnik o ktory sie wyzej pytam

co on mierzy i w ogole po co on zastosowany jest
a na samym dole strony na schemacie instalacji opisany jest jako czesc numer 291
: 28 lutego 2010, 10:48
autor: kabar
Czujnik spalania stukowego.
: 28 lutego 2010, 11:00
autor: vino1986
no dobra ale gdzie sie go wpina i czy on jest niezbedny

: 28 lutego 2010, 11:05
autor: kabar
Masz serwisówke, masz schematy, masz zdjęcia?
Więcej chyba nie potrzeba

: 28 lutego 2010, 11:18
autor: vino1986
no tak w sumie to w wiekszosci nie bylo to stosowane poza turbo... i to tez z tego co wychodzi mi z serwisowki nie we wszystkich... wytne ten kawalek z tej instalacji i bedzie po problemie... bo czujnik spalania stukowego raczej mi do szczescia nie potrzebny...
i tak sie go wyreguluje ladnie bez tego pozatym gada silnik ladnie bez niego...
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 28 lutego 2010, 11:33
autor: djmonkey
czujnik był w wersjach 1,4 72 konnych, 1,6 80Km i 1,4 turbo bodajże

mam książkę naprawy do C2L 1600 ogólnie to samo co C2J C1J i inne tylko że pojemność inna i były 2 rodzaje głowic
: 28 lutego 2010, 18:56
autor: vino1986
no dobra ale jezdzic przeciez sie bez tego czujnika da... to tylko chyba po to zeby mozna bylo uniknac zbyt wczesnego spalania mieszanki i uszkodzenia ukladu korbowo-tlokowego... a ja go sobie na sluch wyreguluje i bedzie zyl pacjent

: 28 lutego 2010, 19:10
autor: wsmpw
vino1986 pisze:no dobra ale jezdzic przeciez sie bez tego czujnika da... to tylko chyba po to zeby mozna bylo uniknac zbyt wczesnego spalania mieszanki i uszkodzenia ukladu korbowo-tlokowego... a ja go sobie na sluch wyreguluje i bedzie zyl pacjent

no ewentualnie jesli zalejesz paliwo które będzie miało 70-80 oktanów .. i regulowanie na słuch chuja da będzie stukać

: 28 lutego 2010, 19:22
autor: vino1986
wsmpw pisze:70-80 oktanów
wiesz zawsze mozna na v-power go regulowac... bedzie mial kolo 95 octanow i bez problema sie go wyreguluje... ja nie tankuje na byle jakiej stacji... tym bardziej nie bedzie jakis shit zalany do regulacji
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 28 lutego 2010, 19:22
autor: djmonkey
po to jest ten czujnik aby przy dużym obciążeniu silnika np.jadąc pod górkę na wysokim biegu nie było stukowego zapłon się sam przestawi o 6- 13 st.
: 28 lutego 2010, 19:24
autor: vino1986
djmonkey pisze:po to jest ten czujnik aby przy dużym obciążeniu silnika np.jadąc pod górkę na wysokim biegu nie było stukowego zapłon się sam przestawi o 6- 13 st.
zgadzam sie z tym jednak nie posiadam takiego czujnika... wiec dlatego wychodze z zalozenia ze jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma... a zawsze mozna na obrotek patrzec i przeredukowac bieg nizej

pozatem raczej nie bedzie stukowego tylko za bogato i bedzie jebac w wydech nieprzepalone paliwko

: 28 lutego 2010, 19:26
autor: wsmpw
vino1986 pisze:zgadzam sie z tym jednak nie posiadam takiego czujnika... wiec dlatego wychodze z zalozenia ze jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma... a zawsze mozna na obrotek patrzec i przeredukowac bieg nizej

pozatem raczej nie bedzie stukowego tylko za bogato i bedzie jebac w wydech nieprzepalone paliwko

kup sobie na allegro
http://allegro.pl/item915530802_renault ... owego.html
: 28 lutego 2010, 19:31
autor: vino1986
ok spoko... a powiedzcie mi gdzie sie ten czujnik w alpie wkreca przy silniku

bo nie ma nigdzie na niego miejsca u mnie...

: 28 lutego 2010, 19:33
autor: wsmpw
po prawo w kółku jest ... szukaj napewno masz miejszce

: 28 lutego 2010, 19:37
autor: vino1986
hmmm ze zdjecia wynika ze w glowice jest wkrecany nad ssacym i na chyba pierwszym dolocie... nie wiem musze zobaczyc ale dziorki nie widzialem nigdzie nagwintowanej na jakis czujnik... bo mysle ze wymagala by zaslepienia przed odpalemiem a nic nie zaslepialem
