Strona 1 z 1
Amorki od inny renault
: 1 marca 2010, 22:36
autor: Oskar i Kasia
Mam takie smieszne moze pytanie czy pasuje amorek od 19 do R5 ? jak bylo to nie bic :}
generalnie chodzi o to ze znalazlem fajny komplecik za nie cale 700 zl razem ze sprezynami tylko panowie nie maja bezposrednio do R5
: 1 marca 2010, 23:18
autor: pavko
R19 jest bardzo zbieżne z megane (jeżeli chodzi o przód) - na forum jest już taka adaptacja z megane... Z R19 też się w takim razie da i nawet nie będzie trzeba zmieniać zwrotnic - kielich jednak jak wynika z doświadczeń należy poszerzyć żeby nie haczyło...
: 1 marca 2010, 23:54
autor: kabar
Wg mnie jest to bezsensowna przeróbka.
: 2 marca 2010, 09:11
autor: carmaker
ale gwint z megana lub 19tki wejdzie bezproblemowo z racji małej średnicy sprężyny trzeba bedzie tylko nawiercić otwory montażowe dla poduszki mcpersonów
: 2 marca 2010, 09:18
autor: kabar
Pamiętaj że R19/Megane ma całkiem inną konstrukcję kolumny. Łożysko jest umieszczone pod sprężyną, a nie jak w R5 nad.
Teoretycznie możesz sobie "przerobić" zawieszenie z Tavrii jak i Golfa IV, ale ja jestem przeciwny przerabianiu zawieszenia i ukł. hamulcowego w taki sposób. To są układy odpowiedzialne za nasze (i nie tylko) bezpieczeństwo.
Pamiętajcie też o jednym: w razie jakiegoś wypadku (odpukać) rzeczoznawca znajdzie takie przeróbki i nie będzie wesoło.
: 3 marca 2010, 11:11
autor: pavko
Nie napisałem że jestem za taką przeróbką - tylko że taka miała już miejsce. Kwestie prawne są tylko dodatkowym argumentem przeciw. Ale skoro już podjeliśmy tem temat to jak Kabar podchodzisz do włożenia kolumny + zwrotnicy z Megi do R19? Akceptowalne czy nie?
: 3 marca 2010, 11:38
autor: kabar
Zwrotnica ok, kolumna już mniej

Prędzej kolumna z Clio...
: 3 marca 2010, 16:31
autor: carmaker
kabar pisze:Pamiętaj że R19/Megane ma całkiem inną konstrukcję kolumny. Łożysko jest umieszczone pod sprężyną, a nie jak w R5 nad.
jaki niby ma to wpływ na bezpieczeństwo?
: 3 marca 2010, 16:35
autor: kabar
Może taką że całkiem inaczej pracuje taki zawias? Ma inną charakterystykę, inne kąty wyprzedzenia zwrotnicy itp.
: 3 marca 2010, 16:42
autor: carmaker
może jakby tak było to zwrotnica do r5 by nie pasowała?Lub dolne mocowanie amortyzatora byłoby inne?A tu posprostu jest troche większa średnica samej sprężyny u dołu i generalnie może i by sie mieściło ale lepiej zostawić sobie więcej miejsca
: 3 marca 2010, 17:07
autor: kabar
Ok, ja nikogo na siłę nie chce przekonywać. Twoje auto - Twoje życie, Twoje bezpieczeństwo

: 3 marca 2010, 17:14
autor: carmaker
zamykajac dyskusje wyprzedzenie zwrotnicy wzgl.osi amortyzatora wynosi odpowiednio w r5 10/5cm przy średnicy spręzyny 15cm w megane 11/6cm przy średnicy sprężyny 17 cm czyli zdaje sie byc takie samo

a ja nikogo nie namawiam do zakładania