Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jaki OLEJ KUPIĆ - Renault R5 1,4 KAT 1990 160000 przebiegu

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

Jaki mam aktualnie: sąsiad nie wie bo nie on wlewał tylko jakiś jego kolega mechanik ale czy będzie pamiętał? Zobaczymy.....

Ja w każdym razie zdecydowałem że pierwszy olej kupie ELF-a 10W40. Skoro producent tak zaleca to dlaczego nie...

Dziękuję wszystkim którzy starają się pomóc mi podjąć decyzję!!!
unikorn

Post autor: unikorn »

Skąd ten katastrofalny wniosek?
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

KOlega vino1986 napisał że ELF 10w 40 ani nie zaszkodzi a ni nie pomoze. A wiec optymalnie. Renault zaleca elfa a wiec.... optymalnie.
unikorn

Post autor: unikorn »

Hehe poprawka, Renault teraz zaleca Castrola ;P
Kup LM 5W40 a przed zalaniem wyczyść silnik płukanką LMa.
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

Oj widze że będzie jak:

z prockami - Intel czy AMD :)

kartami Nvidia czy Radeon....

aparatami Canon czy Nikon :)
itp, itd

każdy ma swoje wady i zalety
Hormon

Post autor: Hormon »

Nie no 5W40 to już przesada do tak starego autka, silnik by mu zaraz padł. Zalej półsyntetyk i będzie dobrze.
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

Hormon pisze:Nie no 5W40 to już przesada do tak starego autka, silnik by mu zaraz padł.
ojciec i żona mają taki olej i nic sie im nie dzieje u ojca niedługo bedzie rok jak ma taki wlany i nic nawet grama wycieku za to jakie miłe kręcenie było przy -20 jak by mrozu nie było
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ech, do każdego autka w moim posiadaniu w tym także ojca i stryja leje pełen syntetyk 0W40 lub 5W40, w 2 autkach odważyłem się zrobić najpierw czyszczenie Motor Cleanem LM (niewiarygodny szlam potrafi po tym zabiegu wypłynąć) . Jedyne zmiany to na plus. Wszelkie bajki "bo zacznie olej brać, bo się kanaliki pozapychają" można włożyć miedzy bajki. Jak oleju nie brały to nie biorą, a jak lanos ojca (standard w tych autach) ok 0,5l /10000 brał tak spadło do ok 0,2l/10000
Co do spalania to hmmm tak jakby mniej, ale to subiektywne odczucie.
Arti

Post autor: Arti »

kiedyś ktoś powiedział, że nie da się tanio wyprodukować dobrego oleju
vino1986

Post autor: vino1986 »

jak silnik ma dobre uszczelki najlepiej nowe to 5w40 tez mu nie zaszkodzi... bo jedyne co moze sie stac to jakies drobne wycieki i spalanie wieksze oleju...
Arti pisze:kiedyś ktoś powiedział, że nie da się tanio wyprodukować dobrego oleju
a to dlatego ze wielkie koncerny produkujace paliwo wykozystuja wszelkiego rodzaju odpadu ktore wychodza przy produkcji paliwa... i takie firmy jak chociazby lotos czy shell w ten sposob postepuja... a lepsze firmy jak l-m, valvoline czy motul nie kozystaja z odpadow tylko wykozystuja duzo lepsze pochodne do produkcji oleju... przez co cena produkcji strasznie wzrasta... a co za tym idzie nie sa tanie...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

vino1986 pisze:wszelkiego rodzaju odpadu ktore wychodza przy produkcji paliwa...
vino1986 pisze:nie kozystaja z odpadow tylko wykozystuja duzo lepsze pochodne
????
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

Valvoline 10w40 MaxLife czy LM 10w40 MoS2 ?

czy można najpierw zrobic czyszczenie silnika płukanka LM-a a wlac olej Valvoline czy lepiej będzie jak olej będzie tej samej marki?

czy nie robic tej płukanki....
carmaker

Post autor: carmaker »

płukanke zrobić a olej już wedle uznania(twoja decyzja bo każdy na swój sposób ma swoje racje) raczej nie uzyskasz tu jednoznacznej odpowiedzi bardziej zależy tu od tego jaką sume chcesz przeznaczyc na olej ważne też w jaki sposób użytkujesz samochód częste odpalanie/gaszenie krótkie lub długie przejazdy (czyli nagrzany lub niedogrzany silnik) ilość kilometrów rocznie np.10000 czy 30000
PS.Liqui Moly z MoS2 kolega ostanio zalał do 27letniego merca G-klasy silnik pali super na mrozach jak na syntetyku pracuje też jakby ciszej
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

carmaker pisze:a olej już wedle uznania(twoja decyzja bo każdy na swój sposób ma swoje racje) raczej nie uzyskasz tu jednoznacznej odpowiedzi bardziej zależy tu od tego jaką sume chcesz przeznaczyc na olej
Dzięki! I dokładnie tak zrobię. Jeżdże na krótkich dystansach narazie. 10-15 km dziennie czyli 5 do pracy i 5 z pracy a czasmi inna droga wiec wiecej wyjdzie.

Valvoline jest tańszy...ale jeżeli ma to znaczenie to dołoże do droższego Lm-a...
vino1986

Post autor: vino1986 »

kabar pisze:?? ??
tego nie przeczytasz nigdzie ale taka jest jebana prawda... koncerny paliwowe robia duzo gorsze oleje od renomowanych firm... :|
ODPOWIEDZ