Strona 3 z 4

: 13 marca 2010, 18:00
autor: carmaker
michaeel pisze:Jeżdże na krótkich dystansach narazie. 10-15 km dziennie czyli 5 do pracy i 5 z pracy a czasmi inna droga wiec wiecej wyjdzie.
wiec odpowiedz nasuwa sie sama raczej lapiesz sie w przebiegu rocznym do 10000 czyli w granicach przebiegow dla minerala czy pol syntetyka ze wskazaniem na ten drugi.

: 14 marca 2010, 03:02
autor: Piotrek
kabar pisze:
vino1986 pisze:wszelkiego rodzaju odpadu które wychodzą przy produkcji paliwa...
vino1986 pisze:nie korzystają z odpadów tylko wykorzystując dużo lepsze pochodne
????
tu raczej chodziło że producenci korzystają lub nie korzystają z pierwotnych substancji i nie dodają do oliwy dodatkowych odpadów produkcyjnych które już nie nadają się do niczego zmniejszając tym samym koszty produkcji

: 14 marca 2010, 20:15
autor: vino1986
nooo mniej wiecej o to chodzi :)

: 15 marca 2010, 08:26
autor: michaeel
Decyzja podjęta ostatecznie:

Kupuję płukankę LM Pro Line i olej Valvoline Max Life 10W40.

: 16 marca 2010, 14:40
autor: unikorn
Etam. Kup syntetyk. PEŁNY. Ile zaoszczędzisz na tym połówczaku?

: 16 marca 2010, 15:44
autor: michaeel
Nie chodzi o zaoszczędzenie. Jeżeli miałbym 100% pewność że syntetyk będzie lepszy to bym zdecydował się na niego. Ale najpierw spróbuje płukankę i półsyntetyk. Jak się nacieszę autkiem to będę eksperymentował.

A jak dotąd, większość poleca półsyntetyk.

: 16 marca 2010, 18:55
autor: tommies
Czyli najpierw wyczyścisz LM aby później zrobić nagar półsyntetykiem a w rzeczywistości pewnie mineralem z domieszką syntetyka i dodatków jak większość 10W40 :)
Różnica w cenie 30-40 zł, a wymiana i tak pewnie raz na rok, więc różnica nieodczuwalna dla kieszeni.

Generalnie każdy współczesny olej i tak będzie dużo lepszy niż oleje dostępne przy projektowaniu tej rodziny silników (Cleon - projekt koniec lat 60 a wkładane od początku lat 70). Zauważ jednak, że kiedyś olej zmieniało się co 3- 4 tys km, a dzisiaj przy dobrym syntetyku ze spokojem sumienia co 15 tys. a niektórzy producenci zalecają jeszcze większe przebiegi między wymianami.

: 16 marca 2010, 19:51
autor: carmaker
nic sie nie stanie tylko jaki sens lac syntetyka jeśli olej trzeba zmienic po roku a ty nie robisz dużych przebiegów i raczej nie eksploatujesz auta extremalnie wieć byłoby to huhanie na zimno

: 16 marca 2010, 19:53
autor: michaeel
A czy nie lepiej chuchac na zimno :) ? Może zacznę robić duże dystanse. W końcu musze się rozjeździć... :>

Na czym jeżdzisz carmaker?

: 17 marca 2010, 16:26
autor: unikorn
z drugiej strony... i tak zaraz bedziesz szukał F3N na swapa :P :P :P

: 1 lutego 2011, 21:08
autor: qbica1988
Panowie, jaki olej polecacie do silnika F3N, który bedzie troche ostrzej użytkowany?
dobre opinie slyszalem o total racing :mysli:

: 2 lutego 2011, 05:46
autor: Robcio_GTT
Valvoline VR1 Racing :okok:

: 2 lutego 2011, 09:35
autor: lodoo
Robcio_GTT pisze:Valvoline VR1 Racing :okok:
:okok:

: 2 lutego 2011, 10:10
autor: carmaker
motul 300V COMPETITION

: 2 lutego 2011, 13:05
autor: lodoo
carmaker pisze:motul 300V COMPETITION
taaa do 1,4 mono 60KM do codziennej, całorocznej jazdy... życzę powodzenia...