Strona 1 z 4

Rosic - Renault Vel Satis 2.2 dCi Privilege

: 5 maja 2010, 00:51
autor: Rosic
Życia nie przewidzisz haha!
Tak samo jak nie przewidywałem jeszcze miesiąc temu zakupu nowego auta...
...no ale tak się jakoś złożyło, że pomyślałem sobie, fajnie by było mieć Vel Satisa.
Jak pomyślałem, tak też zrobiłem :D

Najpierw szukałem wersji 3.5 V6... ale w końcu poszedłem po rozum do głowy i postanowiłem pojeździć czymś oszczędniejszym a zarazem zobaczyć jak to jest mieć diesla.

Pierwszą Velkę oglądałem pod Manchesterem - idealna na zewnątrz i w środku ze skóra, ale... jak robiłem jazdę próbną wydawała mi się jakaś taka niemrawa. Wywróżyłem, bo pod sam koniec jazdy wyskoczył na kompie błąd "Injection system failure". Podziękowałem i pojechałem do domu.

Kolejną wyczaiłem niedaleko domu (tylko 70km), pojechałem oglądnąłem, przejechałem się i kupiłem :D

Zacznijmy od tego, że była trochę droższa, ale stargowałem cenę o 300 funtów, dostałem także świeży przegląd techniczny i pół roku podatku drogowego w cenie.

Auto generalnie jeździ :D Jest o wiele żywsze od oglądanego wcześniej egzemplarza, powiedziałbym, że nie ma różnicy w osiągach między nią a Szafą, a jeżeli chodzi o wjeżdżanie pod górki... mistrzostwo! Jednak moment to moment!
Samochód ma też mniejszy przebieg - równe 100000 mil.
Jeżeli chodzi o wyposażenie różni się tylko brakiem skórzanej tapicerki, ale może i ona kiedyś zagości.

Generalnie jest to Vel Satis 2.2 dCi (150km 330nm) z 2003 roku, wersja Privilege.
Ma 8 poduszek powietrznych, abs, kontrole trakcji, dwustrefową automatyczną klimę, tempomat, Cabasse auditorium premium sound system, el. szyby, el. i podgrzewane lusterka, el. i podgrzewane siedzenia, komputer pokładowy z syntezatorem mowy, automatyczne światła xenonowe, automatyczne wycieraczki, czujniki parkingowe, elektryczny i automatyczny ręczny, kartę zamiast kluczyka i inne mniej ważne rzeczy :)

Komfor w kabinie jest sporo lepszy niż ten w Szfie, jest jeszcze więcej miejsca, a fotele są mega wygodne i regulowane we większej ilości płaszczyzn. Auto jest niesamowicie wyciszone i nawet dobrze się prowadzi :D. Świetnie wygląda wnętrze wieczorem - idealnie zrobiono podświetlenie deski.

Tyle póki co... zobaczymy jak się będzie ją użytkowała. Najważniejsze, że koszty wizyt w PL powinny mocno spaść :D

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek

ps. jak w każdym aucie kupionym dotąd w UK, muszę wyważyć kółka... absolutnie nie rozumiem, jak ludzie mogą jeździć z drganiami powyżej 70mph... dziwne, ale miałem tak w KAŻDYM aucie jakie kupiłem jak dotąd w UK...

: 5 maja 2010, 06:13
autor: MOPEL1
Gratulacje super fura :brawo: oby się dobrze spisywała.

Będziesz miał czym wujaszka wozić :lol: :cwaniak:


A co z Szafą :mysli:

: 5 maja 2010, 09:50
autor: lodoo
co następne jak to też stanie się za małe i za mało wygodne?? MASTER?? a może MAGNUM?? :radocha:
mi tam to auto się nigdy nie podobało... jakiś taki dziwoląg - ale jak Tobie się widzi - to czemu nie :-) Długiej bezawaryjnej jazdy życzę :-)

: 5 maja 2010, 10:22
autor: jjmag
a dla mnie fajny furacz ino ten silnik be, ostatnio szukałem takiego ale w bęzynce bo w końcu nawet i dobre zapalniczki na niej działają

: 5 maja 2010, 20:32
autor: Rosic
Mopel - rozwód :D
Lodoo - C6 :]
jjmag - jak na razie to jestem mile zaskoczony tym silnikiem. Jeździ prawie jak szafa, a pod górki nawet lepiej, a klekotu jakoś specjalnie nie słychać :]

Kilka fotek z dziś:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 6 maja 2010, 15:05
autor: Balos
Gratuluję zakupu Rosic :) Mój brat miał taką renię to trochę nią pojezdziłem; autko zajebiście wygodne i super wyciszone, bryła może nie za bardzo :mysli: ale ogólnie fajne. Szerokości Vel Statkiem. Pozder

: 8 maja 2010, 18:10
autor: Maolat
Vela jest niesamowicie wygodna, dużo lepiej wygląda w środku niż na zewnątrz :D no ale to kwestia gustu:) niektórzy go nie mają :lol: . Nie no, w środeczku jak w domu:), brakuje tylko 40 calowego TV.
Miło ciepło, i Ha co dziwne ... cicho :) Klekot jest praktycznie nie słyszalny!!! śmiało wkręca się na obroty, spokojnie można go kręcić do 4 tys rpm. i naprawde jedzie aż zdziwko miałem:) i pamiętajmy ze to jest takie małe maciorsko :P i tylko 2.2 dCi
Nakręcimy kiedyś naszą ustawkę GTE & Vela.

Cisza, spokój, komfort... Emeryt stajl pełną gębą :)

: 9 maja 2010, 22:10
autor: Rosic
Żeby tradycji stało się za dość:
Obrazek Obrazek

Kilka fotek by artysta Maolat:
Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek

Znalazłem też pierwsze usterki (żeby nie było za dobrze):
- Xenony się nie poziomują
- czujniki parkingowe uważają, że ciągle mam coś blisko za sobą.

: 11 maja 2010, 08:36
autor: -=wasq=-
gratuluje fajna fura
dobra wersja wyposazeniowa


uwazaj tylko z jazda autostradowa bo te silniki lubia wyrzucic sobie korbe bokiem :)

stala predkosc 130-150 przez dluzszy czas i......

: 11 maja 2010, 18:10
autor: Rosic
Hmm... no to zapowiada się ciekawie szczególnie, że w lipcu mam zamiar nią jechać do PL, a to około 19h bitej jazdy z takimi właśnie prędkościami :D - cała podróż trwa około doby, ale w tym też jest prom, czekanie na prom i tankowania.

: 11 maja 2010, 19:13
autor: vino1986
moj sasiad mial Lagune z takim silnikiem i moment padla turbina jak pojechal w dalsza trase... a miala najechane niecale 20tys... ale to mogl byc przypadek tylko...

: 13 maja 2010, 09:02
autor: -=wasq=-
turbo to moze przypadek ale korba wychodzaca bokiem to typowa wada fabryczna

laguna espace velsatis z tymi silnikami maja taka wade znajomy z niemiec nasciagal na kilogramy takie wozki z rozwalonym motorem 2,2 dci

: 13 maja 2010, 12:05
autor: Rosic
No to jak jechać non stop 19h, żeby uniknąć takiego wypadku? Zmieniać prędkości? Robić przerwy?

Kurcze, a ja specjalnie nie kupiłem 3.0 V6 dCi, żeby nie mieć problemu...

: 13 maja 2010, 14:39
autor: lodoo
V6 się zaciera z powodu przegrzewania i za małej ilości oleju w misce, tam nie ma problemu z korbami :lol:

: 13 maja 2010, 15:08
autor: jjmag
V6 się zaciera nie z powodu małej ilości oleju w misce tylko nie prawidłowego serwisowania bo zalecane jest czyszczenie pompy olejowej a dokładnie ich elementów filtrujących co wymiana oleju czyli według książki co 15 tysi ten sam problem mają silniki mazdy dtit powyżej 2002 roku