Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jaki rodzaj rozrusznika do diesla?

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

glock

Jaki rodzaj rozrusznika do diesla?

Post autor: glock »

Witam, mam pytanko, gdyż mój rozrusznik zaczyna odmawiać posłuszeństwa i prawdopodobnie trzeba będzie go wymienic. Pytanie kieruje szczególnie do posiadaczy dieselków. Mianowicie jakiego rodzaju rozrusznik pasuje do silnika F8M?
Czy w dieslach był inny rozrusznik? (mocniejszy ze względu na duży stopien spręzania?)
czy kupując na necie rozrusznik do piątki mogę trafic na taki który nie będzie pasować? I ewentualnie od czego jeszcze można by było go przypasować (clio, r19)? Mamy na forum kilku "sadzomiotów" więc mam nadzieje ze ktoś mi pomoże, bo juz prawie nie moge zapalić swojego maleństwa :( pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki rodzaj rozrusznika do diesla?

Post autor: tommies »

W F8M występowały 2 typy kół zamachowych a przez to 2 typy sprzęgieł (180 i 200 mm) i dwa typy rozruszników w zależności od ich uzębienia :lol:
W większości przypadków w R5 powinna być ta wersja ze sprzęgłem 180 mm i od takiej 1.6 D mam na działce rozrusznik, ale będę tam dopiero w środę, więc dopiero w czwartek lub piątek mógłbym wysłać (finanse na priv jak zainteresowany) no i pod warunkiem że to taki jak potrzebny.
Wersja ze sprzęgłem 200 mm występowała raczej w dostawczych Rapidach i generalnie późniejszych wersjach i jest taka sama jak Clio Megane R19 1.9D lub tD
Od benzyniaka nawet nie próbuj zakładać - nie ta moc jak silnik nie roztelepany to nawet nim nie obróci :) a dodatku chyba zęby się nie zgadzają.
Rozruszniki benzynowe to ok 0,7-1,1kW - diesel 1,7 - 2,0 kW
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

Podepnę się do tematu, padł mi wczoraj rozrusznik w mojej r5 Benzyna 1,4
w garażu mam zapasowy rozrusznik ale z diesla, czy bez problemu będzie pasował na podmianę ?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

z tego co pamiętam mają rożną ilość zębów w będksie i inny kat głowicy. rozbierz swój i zobacz co się uszkodziło
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
mar244
Posty: 36
Rejestracja: 25 grudnia 2010, 18:50
Lokalizacja: Czêstochowa

Post autor: mar244 »

tak dokładnie, w tym z diesla jest 10 zębów a w tym z benzyny 9 :/, no cóż Renatka uziemiona na parę dni :P
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

w benzyniakach były 2 rodzaje bendiksów właśnie 9 i 10 zębny uzależnione to było głowicą rozrusznika możesz założyć na próbę ten 2 rozrusznik najwyżej go zdemontujesz jak coś będzie nie tak. moc rozrusznika była chyba uzależniona ilością szczotek 3 lub 4 chociaż nie jestem dokładne pewien ponieważ dawno nie robiłem takiego rozrusznika na warsztacie.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

do 1.4 powinien poprostu pasować ze starej dacii (przecież to te same silniki). Jeśli się nie mylę to w silnikach o pojemności do 1.4 były rozruszniki o 9 zębach a w dieslach i 1.7 o 10 zębach ze względu na to że te silniki miały większe sprzęgła i co za tym idzie większe koło zamachowe no i większy wieniec zębaty
ODPOWIEDZ