Strona 1 z 1

Spalanie LPG

: 12 września 2010, 18:22
autor: przemeq
Czy wynik 10l /100km lpg w silniku 1.1 (C1E) to norma czy ponad normę.
Jazda miasto i kawałki po 10 km pod miasto.

: 12 września 2010, 18:46
autor: kabar
Mnie Clio paliło 10l w mieście ale silnik 1.8 110KM w automacie i instalacja sekwencyjna. Więc jak na 1.1 to raczej dużo.

: 12 września 2010, 20:31
autor: Piotrek
raczej możliwe. stary samochód, mocy mało więc i przycisnąć trzeba mocniej. ale zawsze można podjechać na regulację. dla przykładu jechaliśmy z kumplem na wczasy na 2 auta ja megi 2.0 a kumpel passat 1.8. ja spalanie 8 on 9l/100. jechaliśmy cały czas równym tempem.
raczej chyba nie ma co się kierować pojemnością bo na spalanie może wpływać kilka różnych czynników: instalacja, silnik, sposób jazdy, wiek auta.

: 21 listopada 2010, 18:41
autor: wilku
Mój też tyle pali, ale liczę na niższe spalanie jak już ogarnę cały silnik, gaźnik, zapłon i elektryke. Zatankowałem się na retkini nie daleko mnie i gaz był tak fatalny że spalił 16 litrów na 100km

: 2 stycznia 2011, 23:58
autor: wilku
Czy na spalanie gazu ma wpływ zamknięte ssanie, czyt. włączone...?

: 5 stycznia 2011, 08:32
autor: lodoo
W instalacji gaźnikowej, gdzie masz dopływ gazu gdziekolwiek przed ssaniem (na pewno tak masz, bo nie wierzę, że masz sekwencję ;-) niemożliwą do założenia w gaźnikowcu) nie ma żadnego wpływu - ssanie tylko przytyka gardziel - działa tak:

1. załóżmy, że włączone na max ssanie zamyka dolot do 30% (czyli o 70%)
2. dodajesz gazu 30% - nie ma wpływu ssanie, ale jak dodasz gazu na 50% to mimo, że przepustnica jest mocniej otwarta klapka ssania pozostawia jedynie 30% przepływu więc to tak jakbyś dodał gazu na 30%
3. dodasz gazu na max - dalej masz zwężkę na 30% itd...
4. pół ssania to powiedzmy 50% więc dopóki wciskasz gaz do połowy nie ma zmian ale nawet jak wciśniesz na max to i tak masz tak jakby ograniczony do połowy....

Tym samym ssanie na gazie nie ma też żadnego wpływu na większe spalanie auta, a może je wręcz ograniczyć - działa jak "ogranicznik otwarcia przepustnicy". Nawet jak "deptasz" to tak, jakbyś deptał z cegłą (mniejszą lub większą - zależy od ustawienia ssania) pod pedałem gazu ;-)

Wszystko dlatego, że gaz podawany jest "nad ssaniem" i klapka ssania ogranicza przepływ gotowej mieszanki (gaz+powietrze), a przy zasilaniu benzyną podawana jest ona (benzyna) pod ssaniem, a zamknięcie klapki ssania ogranicza ilość samego powietrza a zwiększa (poprzez większe podciśnienie pod klapką) ilość zasysanej do gardzieli benzyny (bogatsza mieszanka) stąd też między innymi mniejsza moc na ssaniu, bo jest całej mieszanki mniej (przytkany klapką ssania dolot powietrza) Bogatsza niż optymalna mieszanka + jej mniejsza ilość = mniej mocy

oooooooooo

: 5 stycznia 2011, 08:56
autor: wilku
Lodoo, pięknie to wyjaśniłeś, dzięki:) Potwierdziłeś moje odczucie, bo ostatnio słyszałem tyle teorii na ten temat, że postanowiłem się upewnić:) Dzięki!

: 3 kwietnia 2011, 16:06
autor: BrzeszczoT
lodoo, normalnie tymbark się należy za taką instrukcję.
Powiedzcie mi dlaczego poprzedni właściciel zwężył (zakleił taśmą) częściowo końcówkę dolotu powietrza? Chodzi o tą gumową fajkę dochodzącą do filtra powietrza. Na przodzie jest zaklejone taśmą, która zawężyła otwór o jakieś 60-70%
Przy próbie zdjęcia tej taśmy silnik momentalnie gasł na wolnych obrotach. Dalej nie eksperymentowałem. Silnik to 1.2 gaźnik (C1G) na instalacji I gen LOVATO. Chodzi mi bezproblemowo od 2 lat, a instalka ma już ogólnie 9 lat.
Odnosząc się do wypowiedzi lodoo: Czy rzeczywiście jeżdżąc na zaciągniętym ssaniu auto powinno mniej palić po mieście ? Przeważnie jeżdżę normalnie, ale czasem trzeba depnąć, żeby tego mułka rozbujać i ogólnie w Szczecinie wychodzi mi spalanie w okolicach 9l. Na trasie przy 100-120 wychodzi 8l. Jak kupiłem auto to miało uszkodzoną oponę i jechałem 400km maksymalnie 85km/h to spaliła 6l.

: 3 kwietnia 2011, 20:11
autor: djmonkey
Ponieważ w puszcze filtra powietrza było za małe podciśnienie i nie umiał dobrze wyregulować LPG czasem gaziarze wkładają kawałek gąbki efekt ten sam.

: 5 maja 2011, 20:41
autor: Wolf
Witam u mnie ostatnio wyszło 8 litrów na 100km i to na ładnych górkach po Bieszczadach więc nie ma takiej tragedii po małej regeneracji gaźnika i wymianie membran w reduktorze :]

Odgrzebuję temat z okazji podsumowań.

: 6 kwietnia 2016, 09:45
autor: a.d.a.m.
Wiem że stary temat, ale z chęcią podzielę się naszym spalaniem poprzedniej Piąteczki 1.1 na gaźniku. Średnia spalania LPG z 84 tys. km wyszła 7,09l/100km, przy czym
- minimalne zanotowane na długiej trasie na autostradzie A4 - 4,4l/100km (średnia prędkość z całej trasy wyszła ~70km/h),
- maksymalne po mieście ~9,5l/100km bardzo krótkie trasy odpalanie ciepłego tylko na gazie.
Obecna Nowa Piątka 1.4 mono ma zrobione dopiero 1200km i średnie spalanie na tym dystansie to 8,14l/100km. Maksymalne 10,2l, a minimalne 6,95l/100km.