Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Swap

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Krisk
Posty: 3
Rejestracja: 3 grudnia 2010, 15:25
Lokalizacja: Warszawa

Swap

Post autor: Krisk »

Witam wszystkich,
Zarejestrowałem się w Klubie, ponieważ od kilku lat moja żona jeździ swoją wymarzoną piątką. Kiedy była młodą dziewczyną zakochała się w tym samochodziku no wreszcie ma go na 5 min. przed emeryturą. Martwi mnie jednak, że silnik ma małą moc (1.1) i z wyprzedzaniem są poważne problemy. Boję się o żonę, bo jeździ na działkę drogą, która jest dość ruchliwa. Pomyślałem, żeby wymienić silnik na nieco większy i znalazłem ofertę - kompletny silnik 1,4 z gaźnikiem i ze skrzynią biegów 5. Problem sprowadza się do tego, że sam go nie wymienię - nie mam ani wprawy w takich pracach, ani warunków. Czy jest w Warszawie jakiś uczciwy warsztat, w którym to zrobią nie zdzierając ze mnie skóry?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.
Krisk
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap

Post autor: tommies »

Hmmm, większość z nas robi takie zmiany samemu. Może się okazać że za przekładkę silnika w warsztacie zapłacisz więcej niż warta jest R5 :) Chyba że ta piątka ma wartość sentymentalną i jest "bezcenna" a za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard :) :)

Zmiana 1.1 gaźnik na 1.4 gaźnik to jedna z prostszych operacji.
Oprócz silnika i skrzyni potrzebujesz też wiązkę el. od tego silnika, moduł zapłonowy itp.
Najlepiej pokaż foty tego silnika i modułu zapłonowego. Bo aby to miało sens to musi być 1.4 Weber 2-gardzielowy i wersja 72 KM, bo zmiana na np 60 konnego to mija się z celem.
I jeszcze jedna sprawa - jaką masz skrzynię biegów teraz (pewnie JB4) a jaka jest przy silniku który chcesz kupić - może się bowiem okazać, że konieczna będzie zmiana półosi lub dopranie innej skrzyni.

Przy okazji takiej operacji wypadało by zmienić sprzęgło jak słabe, a na pewno warto a wręcz trzeba wymienić poduszki silnika i olej w skrzyni.
Krisk
Posty: 3
Rejestracja: 3 grudnia 2010, 15:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krisk »

Dzięki za sugestie :) . Chętnie wkleiłbym zdjęcie tego silnika, które znalazłem w sieci, ale nie wiem jak, kopiować, to owszem, daje się, ale opcja wklej tu już nie działa. Wiem że oleje trzeba wymienić wszędzie, ale czy np. hamulce nie wymagają wzmocnienia?

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:50 ]
Nasza Renówka ma silnik z 4-bieg. skrzynią. ten silnik 1.4 jest kompletny - ze skrzynia piątką.

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]
Obrazek

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]
Ups, to nie to sorry :(

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:54 ]
Obrazek

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:55 ]
Obrazek

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:56 ]
Nie ma więcej zdjęć - silnik jest jeszcze w samochodzie - może w tej sytuacji wziąć silnik z półośkami od razu?

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:59 ]
A jeśli chodzi o żony samochodzik, to sentyment z jednej strony a z drugiej stan tego pojazdu - miała na liczniku 89000 jak ją kupiłem i całe fabryczne wyposażenie łącznie z plastikowymi osłonami na akumulatorze i nawiewie :)
Krisk
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Hmmm ten silnik co na zdjęciach to C3J z jednopunktowym wtryskiem a nie gaźnikowiec. I w dodatku widzę kawałki instalacji gazowej. Aaaa i to chyba komora silnikowa R19 bo komp w komorze i inne kielichy amortyzatorów.
Owszem silnik taki pasuje do R5 i był seryjnie montowany (sam w GTRce miałem), ale ma już komputer sterujący wtryskiem, elektryczną pompkę paliwa przy baku itp. W dodatku w wersji z katalizatorem 58 KM a bez 60, ale zbiera się ładnie.
Jeśli maja to robić w warsztacie to poszukaj odpowiedniego silnika - 1.4 gaźnik. Wtedy zrobią to szybko i bezproblemowo. Na forum na pewno ktoś bedzie miał do sprzedania. Niedawno komplet miał TQT z warszawy ale jest już ciut niekompletny bo sam kilka gratów do Rapida potrzebowałem.

AAA no i pochwal się autem żony w odpowiednim dziale - zapraszamy!
Krisk
Posty: 3
Rejestracja: 3 grudnia 2010, 15:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krisk »

Jasne, że się pochwalę, ale póki co muszę COŚ z tym zrobić - facet, który oferuje ten silnik, mówi że jest to silnik gaźnikowy. Czy to możliwe, że ten samochód miał "przeszczepiony" silnik wcześniej???
Krisk
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Myślę że facet po prostu nie wie co ma. Jak ktoś się nie zna to może pomylić monowtrysk z gaźnikiem. Ewidentnie widać tam kompa od wtrysku i widać że jest to R19.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak ktoś lubi to poniżej R19 z 1.4 gaźnik 60 KM
i 1.4 wtrysk 58 KM
Można pobawić się w znajdź x szczegółów różniących obrazki :)

Obrazek

Obrazek

A do Kriska - szukaj z R5 wersja 72 KM.
72 KM są uzyskane odpowiednim modułem oraz dyszami w gaźniku. Ważne abyś kupił silnik z Weberem DTR 32 - najwyżej z czasem zmieni się dysze i moduł jak to będzie wersja 60 czy 68 KM, ale podstawa będzie już w aucie :)
O tyle łatwo taki silnik poznać, że w obudowie filtra powietrza ma charakterystyczną dziurę do regulacji obrotów spoczynkowych - ooo taką mniej więcej jak w moim Rapidzie i ogólnie takiego silnika szukaj.

Obrazek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

tommies pisze:charakterystyczną dziurę
kurde u mnie w szkole to był taki nauczyciel od technologii co mówił że dziurę to się ma w du-pie a to że to jest otwór, to tak dla rozluźnienia tematu:P
;)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Masz Pan racje :) Nie po to my wykształciuchy techniczne po 10 razy rysunek poprawiali aby teraz "dziura" zamiast "otwór" mówić :)
Qucor

Post autor: Qucor »

Nie to żebym się mądrował ale jak się bawić to się bawić...

I tak będziesz panie Krisk, szukać większości gratów do przekładki jak skrzynia, półośki itp... nie mówiąc już o tym jak ciężko znaleźć silnik 1,4 w wersji 72km :figielek:

Więc zadam pytanie :uoee: Jest sens takiej operecji jak można od razu wpakować 1.7 ?? Jeżeli dobrze kojarze w najsłabszej wersji na impotenci(monowtrysku) miał 75 koni... a na allegro od groma r19 z takimi silnikami na sprzedaż...

Do Grodziska rzut kamieniem z Warszawy:
http://allegro.pl/silnik-goly-slupek-re ... 86298.html

Jak dla mnie rozwiązanie nasuwa się samo...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Czekałem kto pierwszy wyjedzie z 1.7 :)

Wiesz - to dla żony Kriska ma być a sądząc po opisie to zaawansowana 40 latka lub być może pod 50 juz :)

Z 1.1 na 1.7 pewnie że się da ale ...
- są spore szanse że w tym aucie jest pompa hamulcowa bez serwa a 1.7 nawet mono to w tej skorupce to naprawdę bystre auto się robi, że o gaźnikowym czy multi nawet nie wspomnę.
Czyli układ hamulcowy do wymiany
- skrzynia wiadomo i to raczej JB3 wzkazana czyli zaraz i półosie do wymiany
- średnice przewodów paliwowych za małe czyli do wymiany
- jak silnik na wtrysku to do przerobienia cała instalka elektryczna
- i pewnie jeszcze 100 drobiazgów mniej istotnych

Zważywszy że Krisk chce to zlecić mechanikom to boje się pomyśleć o kosztach.

Reasumując jednak najlepszym rozwiązaniem jest 1.4 gaźnik. Nawet jeśli to będzie wersja 60 czy 68 KM a nie 72 to i tak dużo zyska na przebiegu momentu obrotowego czyli auto będzie bardziej bystre. Dodatkowo dzięki aparatowi zapłonowemu z nie cewce silnik będzie potrzebował mniej okresowych regulacji. Powiedziałbym nawet że skrzynia 4-biegowa też może zostać jeśli żona Kriska jakoś szczególnie dużo nie jeździ, zwłaszcza na długich trasach.
Ale najważniejsze że operacja niesłychanie prosta i nawet najgłupszy pseudomechanik obskoczy to w ciągu 1-max 2 dni bez narażania mózgownicy na nadmierny wysiłek. I co tu ukrywać operacja dość tania.

Odezwij się Krisk telefonicznie to pomogę a jak będzie wszystko przygotowane to się kilku forumowiczów z Warszawy weźmie, kupimy browarek i w jeden weekend u mnie w garażu na działce swapa się zrobi :)
No i pochwal się renią w odpowiednim dziale :)
Qucor

Post autor: Qucor »

Wiem dla kogo to ma być przeczytałem uważnie...

Ja tylko zasugerowałem kolejne wyjście które miało być alternatywą dla szukania 72 konnego silnika 1.4 ;P

Szacuneczek Tommies za pomysł swapa na działce... :okok: mam nadzieję że się wszystko dobrze poukłada i żona kolegi Kriska, będzie mogła bezstresowo dojeżdżać na działkę :lol:

Wiem że do Kielc daleko i nie wiem jak tam u Linki teraz ze sprzedażą jej r5 ale przypomniało mi się że miała na sprzedaż...

viewtopic.php?t=8290&start=0

Może warto dla silnika i całej graciarni potrzebnej do przekładki...
vino1986

Post autor: vino1986 »

tu by byl nawet ten co Qucor mowil...

viewtopic.php?p=154442&sid=3b52f0a2989f ... b56#154442

i to z Wawy wiec nawet droga by odpadala... :P
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Dodam swoje trzy grosze.

Ja przy swapie spotkałem się z niesamowitą wiedzą Krystiana i wielki cały czas szacunek dla niego. :brawo:

Po świętach muszę wyjąć wszystko i włożyć i nie widzę problemu dwa dni i będzie ogarnięte.

Więc reasumują. Dogaduj planuj na działeczkę za miasto się też piszę pomogę itp a przy okazji parę kiełbasek się zje :)
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

Hawi pisze:Dodam swoje trzy grosze.

Ja przy swapie spotkałem się z niesamowitą wiedzą Krystiana i wielki cały czas szacunek dla niego. :brawo:

Po świętach muszę wyjąć wszystko i włożyć i nie widzę problemu dwa dni i będzie ogarnięte.


dokładnie... mi kolega pomagał przy swapie bo do tamtego czasu jako tako bylem zielony z mechaniki... Teraz to jest pikuś :lol:

jak chcesz to przywieź 5 do mnie :P mam 1.4 na wtrysku ale na gaźnik zawsze można przerobić :]
ODPOWIEDZ