Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kontrolka ładowania

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

przemeq

kontrolka ładowania

Post autor: przemeq »

Czasami potrafi się żarzyć kontrolka ładowania i ma to związek z obciążeniem.
Włączę ogrzewanie tylnej szybu i wentylator to kontrolka ładowania potrafi mrugać jednoczesnie np: z właczonym kierunkowskazem, normalnie nie świeci jak mam włączone światła i wentylator a tylko żarzy się.
Ładowanie jest ok`, prądu nie brakuje świruje kontrolka, doczytałem że to objaw braku masy ale nie wiem której tej silnik - nadwozie czy masy w tablicy prędkościomierza.
Moje R 5 to wersja five z silnikiem c1e.

Przemeq
unikorn

Post autor: unikorn »

Zmasuj tablicę albo najlepiej kokntrolkę do budy na krótko - tymczasowo. Będziesz wiedział.
vino1986

Post autor: vino1986 »

moze sie okazac ze "linie papilarne" na zegarze z tylu masz gdzies przelamane i nie ma prawidlowej masy i ciagnie ja z innej kontrolki ktora moze robic zaklucenie w momencie jej dzialania... u mnie tak w alpie bylo na swiatlach i awaryjnych... zrobilem mostek z innej masy na budziku i dziala jak najbardziej poprawnie teraz...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tylko pamiętajcie, żeby nie "zapętlać" masy... jak podpinacie skądeś tam to odłączcie z pierwszego miejsca
takie pętle mają zły wpływ na elektronikę
droga "masy" powinna mieć strukturę "drzewa" a nie "pajęczyny"
vino1986

Post autor: vino1986 »

sluszna uwaga... dlatego na obu liniach sa dziurkaczem zrobione przeciecia na masie :?:
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

lodoo pisze:elektronikę
Jaką elektronikę? W R5 to najwyżej trochę lepsza elektryka :)
przemeq

kontrolka ładowania

Post autor: przemeq »

Ja pociągnę nową masę z nadwozia, byłem ciekawy tylko czy to masa przy połączeniu buda-silnik czy w zegarach.
Elektronika oprócz modułu zapłonowego ( tranzystor) to w całym R5 nie ma, chyba że zaliczymy zespół prądniczki i amperomierza (prędkościomierz) do działu elektronika.

Przemeq
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

A sprawdź czasem połączenie przy samym alternatorze ostatnio też takie cyrki miałem.

Czy czasem Lamka kontrolna ma po jednej stronie plusa a przy altku bierze masę a gdy zaczyna ładować pojawia się w tym miejscu napięcie dodatnie dla tego gaśnie ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
przemeq

Post autor: przemeq »

Problem rozwiązany po wyjęciu licznika jedna żaróweczka podświetlenia przepalona wymieniłem poczyściłem styki i ok
Dziękuje za odzew
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

A teraz ja, po ogarnięciu świateł, tak tak już je mam!! Pali mi się kontrolka ładowania, mimo że ładowanie mam na klemach, może to być walnięty licznik? jakiś styk przy nim?
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Naprawdę nikt nic nie wie?
vino1986

Post autor: vino1986 »

a czy jak gazu dodasz to gasnie czy swieci sie nadal :?:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

przeczyść styki na 2 pinowej kostce oraz regulatorze napięcia i to co pisze Vino1986 , jesli to nie pomoże podmień regulator napięcia ponieważ może być uszkodzony
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

jak dodaje gazu to nic się nie zmienia, wyczyszczę styki tak jak piszecie, ładowanie mam na poziomie 13,8V
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

te napięcie 13,8 to przy włączonych odbiornikach, sprawdzałeś na alternatorze czy akumulatorze ? A przeczyść jeszcze styki B+ i B- na alternatorze jeśli to nie pomorze podmień regulator
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ