Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

F3N 742 - falowanie obrotów i brak reakcji na gaz.

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

F3N 742 - falowanie obrotów i brak reakcji na gaz.

Post autor: Hawi »

A więc od samego początku zmagam się z tą przypadłością.

Silnik zimny. Zaczynają falować obroty i brak reakcji na gaz. Po chwili szarpniecie przyśpieszanie i znowu brak reakcji na gaz.

Po nagrzaniu trochę silnika problem znika i jest wszystko ok.

Drugi silnik i to samo. Silnik z czujnikami przy silniku przyszedł.

Jedyne z osprzętu zostało krokowy, czujnik położenia przepustnicy którego obwiniam za sprawce. i czujnik temp powietrza. Lambda nowa.

Może ktoś ma pomysł co w trawie piszczy.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

weź rozepnij wszystkie czujniki i przemierz wiązkę dla pewności
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
unikorn

Post autor: unikorn »

Pierdole, zostaje na gaźniku :P
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

hehe nie pitol :D dobra moc to super sprawa :) chwilę potelepie i smiga jak szalona :)

No chyba że chłodzenie ci zaczyna napierać pod ciśnieniem jak u mnie to masz dość :D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja podchodzę do tematu nieco inaczej. Mianowicie większość piątek, ale też innych starych aut, trafia do nas w ręce hobbystów, w zazwyczaj słabym stanie technicznym.
W przypadku Hawryla na przykład silnik był volvo, mimo iż teoretycznie z 19 :), drugi też po przygodach, instalka też kombinowana....
Po prostu trzeba chwilę poświęcić, dokładnie przepatrzeć kabelki czy nie poprzecierane i zaśniedziałe, czujniki posprawdzać miernikiem, przeczyścić styki, wymienić co niesprawne i problem zniknie.
Silniki z wielopunktowym wtryskiem maja nieporównywalną kulturę pracy, są wydajne i oszczędne.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Powolutku się dojdzie do wszystkiego :)

Najważniejsze że coraz to lepiej wygląda :)

Miernik zakupię to pomierzę wszystko i będzie wiadomo co niedomaga.

:) dojdziemy do ładu
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Zamykając myślę temat bo sprawiło mi to strasznie dużo kłopotów lecz nigdy nigdzie nie utknąłem tak, abym nie mógł wrócić o siłach naszą poczciwą piąteczką.

Trzeba dużo im czasu poświęcić, ale odpłacają się naprawdę. Chodziły już mi myśli o sprzedaży ale dojście do ładu z tym co ma być sprawiło mi dużo frajdy. Ile ja się nakurwiłem przy tym. Piwko musiało studzić moje gardło.

Reasumując:
|||| ZAWSZE PRZED ZABRANIEM SIĘ ZA COŚ DOBRZE PRZEMYŚL CZY NA PEWNO WIESZ ILE TO CZASU POCHŁONIE||||

Sory za krzyki.

Skrzynia JB5 myślę, że powinna być w standardzie montowana w R5 jako główny silnik na bazę do dobrej wersji ze skórą. Potencjał bardzo duży. JB3 męcząca na trasę na tor idealna.

Lekki Off

Wymieniłem ostatni szczegół wielkiej układanki z 1,7 MPI kurcze 3 lata. Kawałek jest.

Gdybym miał więcej czasu, ale zawsze go brakowało.

Podstawa to sprawne czujniki(czujnik temp wody, czujnik temp powietrza, czujnik przepustnicy), silniczek krokowy, dobra wiązka(nie zaśniedziała), szczelny dolot(3 uszczelki ;) z wylotem), sprawny komp i z dobrą numerologią, pompę paliwa, dobrą listwę wtryskową(nie popękaną), świece i kable, kopułkę. myślę iż o niczym nie zapomniałem. I znika naprawdę dużo problemów.

Szkoda, że tak mało jest tych maluszków którymi przemykamy przez różne części polski i nie tylko. Ważne że znajdują się osoby, które je kochają i doprowadzają do pięknego stanu.

Niektórzy maja prościej i znajdują dużo piąteczek i je uwieczniają w dużych ilościach, dlatego też uwielbiał dolny śląsk . Przepiękne kolorowe miejsce.

Finiszując (nawet bez błędu) :P

Poproszę o zamknięcie tematu
Zablokowany