Strona 1 z 2
					
				Brak iskry na świecach.
				: 21 lutego 2011, 21:55
				autor: chlopek07
				Witam, nie wiem czy temat był poruszany ale mam taki problem że nie mam iskry na świecach...kable nowe cewka, moduł zapłonowy. pytanie mam jedno...kabel żółty który wychodzi z cewki dochodzi do pewnego zielonego czujnika...czy to czujnik położenia wału??? idzie takie coś dzisiaj kupić 

 ...wydaje że ten czujnik może być przyczyna braku iskry...
 
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 22:01
				autor: unikorn
				może, idzie.
Napisz chłopku najpierwej jakie auto, silnik etc. Potem możemy zacząć Ci pomagać.
Nie wspominam już o kulturze witania się itd......
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 22:06
				autor: chlopek07
				Renault Clio 1.1 RN 92r.  
![:]](./images/smilies/yeah.png)
  silnik taki jak w renio 5
 
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 22:09
				autor: wsmpw
				platynki w aparacie zapłonowym trzw kowadełko i młoteczek?
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 22:12
				autor: unikorn
				znajdź warsztat, wymień silnik na 1.7 zaoszczędzisz mnoooooostfo czasu i pieniędzy.
A na poważnie, sprawdzałeś czy nic się nie odłączyło od cewy? Styki ok?
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 22:17
				autor: chlopek07
				kopułkę wykluczam...przerwa na platynach odpowiednia... 
[ Dodano: 21 Luty 2011, 22:20 ]
rozrusznik kręci...ale brak iskry...został mi ten czujnik z którego kabel z tego co widzę dochodzi do cewki...w tematach o elektryce jestem zielony... 
[ Dodano: 21 Luty 2011, 22:24 ]
ostatnio jak kumpel kręcił rozrusznikiem to nadal brak iskry wystąpił...ale o dziwo iskra pojawiła się gdy przestał kręcić...to tak jakby przeskoczyła nie w odpowiednim momencie...aż mnie walnęło konkretnie a to tylko 12v  

 
			 
			
					
				
				: 21 lutego 2011, 23:27
				autor: wsmpw
				chlopek07 pisze:aż mnie walnęło konkretnie a to tylko 12v 
raczej pojawia się tam kilka kilo volt .. pozatym nie poraziło cię napięce lecz prąd 
ten czujnik co jest zamontowany na skrzyni tam przy silniku w takiej przerwie nie ma nic do tego...
 
			 
			
					
				
				: 22 lutego 2011, 07:26
				autor: jjmag
				z tego co pamiętam w clijance silnik nie jest dokładnie taki sam jak w 5 po primo inne sterowanie zapłonem niż przy standardowym 1,1 w 5, po drugie tam jeśli mnie pamięć nie myli to nie gaźnik a monowtrysk siedzi a jak tak to opcji 1500 więc na początek proponował bym zrobić zdjęcie komory silnika żeby widzieć co to w ogóle jest
			 
			
					
				
				: 22 lutego 2011, 18:58
				autor: cyklista
				chlopek07 pisze:...wydaje że ten czujnik może być przyczyna braku iskry...
może tez być ze rozrząd sie przestawił
 
			 
			
					
				
				: 23 lutego 2011, 10:06
				autor: vino1986
				cyklista pisze:może tez być ze rozrząd sie przestawił
hmmm a co ma rozrzad do braku iskry 

 
			 
			
					
				
				: 23 lutego 2011, 16:16
				autor: cyklista
				vino1986 pisze:hmmm a co ma rozrzad do braku iskry  
 skoro będzie przedstawiony rozrząd     to wszystko ulega zmienia    

 nawet kąt zapłonu
 
			 
			
					
				
				: 23 lutego 2011, 16:18
				autor: wsmpw
				ale tego zapłonu wogóle nie ma..
			 
			
					
				
				: 23 lutego 2011, 16:23
				autor: cyklista
				wsmpw pisze:ale tego zapłonu wogóle nie ma..
ja wiem ze ma  

   po to już przerabiałem w byłej piątce
 
			 
			
					
				
				: 23 lutego 2011, 20:52
				autor: djmonkey
				nie wiem jak jest zbudowany przerywacz z platynkami w R5 ale raczej obstawiałbym na ośkę w aparacie która jest już zużyta lub kondensator
			 
			
					
				
				: 24 lutego 2011, 11:41
				autor: vino1986
				djmonkey pisze:ale raczej obstawiałbym na ośkę w aparacie która jest już zużyta
ta oska nazywana jest krzywka 

 mozna to latwo sprawdzic szczeliniomierzem czy jest odpowiednia przerwa na platynkach...