Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Światła przeciwmgielne (halogeny) przednie

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Światła przeciwmgielne (halogeny) przednie

Post autor: karo3003 »

Witajcie

Mam wielką prośbę, moglibyście mi powiedzieć gdzie podłączyć kabel zasilający przeciwmgielne przednie? sprawa wygląda tak, że jak prztykam przełącznikiem na desce to słychać jak jakiś przekaźnik się włącza, tylko nie wiem kurde gdzie mam szukać napięcia później (fabrycznie nie miałem halogenów u siebie, tylko przełożyłem kokpit z wersji prima i próbuję coś wyrzeźbić, tylne światło przeciwmgłowe udało mi się łatwo podłączyć...), i tu mam dwa główne pytania:

1. Którędy leci kabel zasilający halogeny? (standardowo kostka przy prawym reflektorze tam gdzie światła i rozrusznik itd...?)
2. Czy są one połączone razem, czy każdy ma oddzielne zasilanie?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Karol
karo3003
karo3003

Post autor: karo3003 »

Pogrzebałem w instalacji i znalazłem, jeżeli się mylę to mnie poprawcie, będzie dla potomnych :)
Po włączeniu przycisku od przeciwmgłowych przednich, przekaźnik załącza napięcie na jednym z pinów w kostce w skrzynce bezpiecznikowej, jest ona położona po prawej stronie na samym dole, do tego właśnie pina dolutowałem kabelek, którym zasilę halogeny, nie wiem tylko dlaczego główny, zasilający kabel, odchodzący od przekaźnika nie jest zbyt gruby (wydawało mi się że halogeny trochę watów ciągną), dodam, że na pewno nie podłączyłem się do sterowania przekaźnikiem, tylko do wyjścia, zasilającego halogeny... :mysli:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

2 halogeny to 110W - przy 14,4V daje to 7,6A
na krótkim odcinku może być 1mm2, ale do samych halogenów to pociągnij 1,5mm2 do każdego. Wystarczył by 0,75 w sumie, ale szkoda marnować napięcia (jasności świecenia)
Generalnie we wszystkich autach przewody są bardzo na styk :-)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

1. U mnie kabel zasilający halogeny leci w wiązce w prawej podłużnicy.

2. Zasilane są razem z jednego bezpiecznika i przekaźnika.

A kable, no cóż nie są za grube w piątkach :uoee:
karo3003

Post autor: karo3003 »

czyli podłączyłem w dobre miejsce :) rozumiem że kabel w tej podłużnicy leci fabrycznie (tłumaczyłoby to dlaczego go u mnie nie było i musiałem rzeźbić :) ) kabel dałem takiej grubości jak jest od podgrzewania tylnej szyby, powinno styknąć, teraz muszę się zaopatrzyć w jakieś ładne, malutkie halogenki i przykręcić do zderzaka :mysli: poleciłby ktoś coś... :okok:
ODPOWIEDZ