Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Modyfikacje

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Modyfikacje

Post autor: rat-med5 »

Witam

Nigdzie nie ma nic na temat modyfikacji tego silnika jakie warto poczynić co zrobić aby było lepiej niż seria ale też aby nie zabić go po kilku kilometrach!

wiadomo turbo można podkręcić i che-ja mamy ponad seryjna moc ale są różne sposoby na to prawda??

Maolat kiedyś pisał o modyfikacjach Foggi-ego polerka gaźnika (?) i kilka innych rzeczy i na doładowaniu seryjnym miał coś koło 150 km

Ja jako laik chciałbym wiedzieć jak to technicznie zrobić więc proszę o pomoc!!

pozdrawiam
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

wydech juz masz


kolejna sprawa intercooler wzmocnic bo seria latwo sie rozpada :P
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

IC też jest podwójne i całe z aluminium

dla zachowania spójności tematu wydech 2.5 cala od samego turbo

co jeszcze??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

gniazda zaworowe , wałek rozrządu , i zapłon

IC możesz spiąć szerokimi paskami typu zip czy jak to się zwie. sprawdzone i niezawodne rozwiązanie :] 2 razy mi się badziewie rozpadało na serii
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

co rozumiesz przez zapłon? wałek? gniazda zaworowe??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jeśli chodzi o wałek to czasy czy kąty przy jakich zaczynają się otwierać zawory na wałkach się nie znam i nie zagłębiam się w ten temat.
Co do gniazd zaworowych i samych zaworów troszkę większe ,
zapłon- kąt wyprzedzenia itp
Pewnie te 150 Km będzie osiągana wyżej niż seria
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2011, 20:46 przez djmonkey, łącznie zmieniany 1 raz.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

a najlatwiej przestudiowac angolskie forum tam jest 1000 pomyslow :)
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

ale chodzi mi o sprawdzone wdrożone i dość proste sposoby nie chce robić auta na 300km

poza tym nie ma tu nic na ten temat dlatego chciałem go założyć jest kilka osób robiących gtt na ponad 150 km i chce wiedzieć czy wrzucić turbo i kręcić czy lepiej zrobić coś w silniku a potem turbo?? chodzi też o żywotność i kulturę pracy
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

nie mam nic do nikogo z nas ale u nas na forum oraz w klubie sa moze 2-3 zmodyfikowane GTT


a u nich na 50 aut 40 poprzerabiane

tam tez sa sprawdzone sposoby opisane gdy mialem gtt to wlasnie tam duzo opcji znalazlem


uderz do kidzia re5pect on ci cos podpowie lub do kureckiego lub do kaliego
carmaker

Post autor: carmaker »

myśle że napisz poprostu do mario-s to chyba najbardziej kompetentna osoba na forum i do tego nie kryjąca swojego zasobu wiedzy tylko dla siebie
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

tak a dokladniej forum :) i studiowanie projektow


jest jeszcze RTOC kolejna kopalnia wiedzy
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jakby nie patrzeć to z 115 czy 120 podbić do 150 KM na standardowym ciśnieniu turbo będzie ciężko.
Równe długości wydechów z głowicy aż do turbo i usunięcie nadlewów z kanałów wydechowych i ssących ,
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

na poczatku moc podnosimy doladowaniem to wystarcza do mocy jakiejsc 150 koni na seryjnym turbo


pozniej trzeba juz zmieniac turbo oraz cooler co juz masz
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

to tego angola znam, ale z tego co wiem ten buddy nie robił żadnych modyfikacji silnika!!
ODPOWIEDZ