Strona 1 z 4

Gaźnik i jego przypadłośći

: 9 marca 2011, 22:20
autor: krysiun
Więc zacznę po raz enty

Śruba składu mieszanki reaguje

Ale po Pałowaniu - kolektor z jednej strony aż czerwony skruszyła mi się osłona termocieplna

( Czarne świece) jak i wydech

Jak jest zimny nie odpalę go bez ssania jak chodzi na ssaniu czarne kropki z wydechu

I jak raptownie dodaję gazu czasami jakby strzeli

co tam jeszcze jak depczę i przeciągam go na jakimś biegu czasami jakby go coś zhamowało czuć to jak sie siedzi w środku

Nooo to tyle

Uszczelki wymienione - na drugim gaźniku to samo jest jak skręcę śrubę od składu mieszanki zaczynają falować obroty mam prawie wykręconą na maxa i dopiero wtedy reaguje na kręcenie - poprostu zmieniają sie obroty jak wykręcam to wzrastają jak wkręcam to maleją ale i zarazem zaczynają falować

JAKIEŚ POMYSŁY ?????

: 9 marca 2011, 22:50
autor: carmaker
z opisu wynika ze zabogata mieszanka (przegrzewanie kolektora,czarne świece itd) dysze paliwa nie rozkalibrowane?Może zapłon minimalnie przyśpieszyć.Jak troszku za pózny objawy mogą być podobne.

: 10 marca 2011, 10:54
autor: krysiun
A jak ty chcesz go niby przyspieszyć

zmienić położenie tej zębatki o 1 ząbek od rozdzielacza zapłonu

Bo rozumiem - ja mam ustawione tak

Znak na kole na zero( znacznik na skrzyni) wtedy wąl chodzi w martwym punkcie i wtedy zebatkę ustawiamy pod kątem 90 stopni do głowicy i tyle

: 10 marca 2011, 11:49
autor: TQT
Przestawienie aparatu zapłonowego o jeden ząbek raczej nic nie da, bo przecież zapłonem steruje czujnik przy kole zamachowym. Niby można zrobić owalne otwory w mocowaniu czujnika i przesuwać go o jakiś niewielki kąt względem koła zamachowego, ale fabryka takiej możliwości nie przewiduje :) .

Może regulator podciśnieniowy w module zapłonowym nie działa zbyt dobrze. Powinien przyspieszać zapłon przy większym podciśnieniu w gaźniku (dodanie gazu i jazda z większym obciążeniem silnika)? Jak nie przyspiesza to zapłon może być opóźniony - ot takie moje dywagacje :)

: 10 marca 2011, 11:50
autor: vino1986
a moze modul :?: co do zaplonu to nie ma w GTT mozliwosci krecenia aparatem w prawo i lewo :?: bo u mnie w alpie jest w sumie taka mozliwosc... nie wiem czy fabrycznie czy juz ktos to przerabial ale mam...

: 10 marca 2011, 11:52
autor: TQT
vino1986,
a to nam się posty (pomysły) nałożyły :)

: 10 marca 2011, 12:08
autor: vino1986
cholera czasem tak juz bywa... jak panocek Krystian pisze ze na obu gaznikach to samo to obstawiam wine po stronie zaplonu... nie przyspiesza odpowiednio przez co ma lekko opuzniony zaplon... i moze dochodzic do spalanie niecalkowitego... skad wlasnie czarne swiece i czarny wydech... przynajmniej tak mi sie wydaje :)

: 10 marca 2011, 12:20
autor: krysiun
moduły sprawdzałem 3 na każdym to samo

Czujnik położenia wału - NÓWKA SZTUKA

Muszę chyba jednak podjechać do gaźnikowca niech sprawdza a cooo ;)



W sumie to stało mi się to wtedy jak wracalem z miedzianki któregoś roku

bardzo ładnie trzymał nagle zaczeły falować i musiałem śrubką krecić potem pojechałem do gaźnikowca ustawił skład mieszanki i tyle .

Potem postanowiłem wyczyscić caluśki gaxnik i dać nowe uszczelki

AAAAAAA moze go zalewa np. regulator cisnienia paliwa nie wraca zbyt dobrze itd itd

: 10 marca 2011, 12:28
autor: vino1986
dobra a lampa stroboskopowa sprawdzales zaplon :?: bo nadal nie wiem czemu ale mnie sie wydaje ze tu tkwi problem...

: 10 marca 2011, 16:16
autor: krysiun
nieee bo nie mam lampy ;)

: 10 marca 2011, 20:55
autor: Henry
http://allegro.pl/mini-lampa-stroboskop ... 30797.html

Polecam można ją zawsze mieć pod ręką, sam z takiej korzystam i jestem zadowolony :)

: 10 marca 2011, 21:47
autor: vino1986
krysiun pisze:niee e bo nie mam lampy ;)
rozjebales mnie tym postem na suty... to w calej Wawie nikt nie ma :?: zapraszam do Kielc jak cos :P pisz ktos pewnie ze stolicy posiada...

: 10 marca 2011, 21:56
autor: wsmpw
pewnie posiada ją jakiś warsztat :D

: 10 marca 2011, 21:59
autor: carmaker
dziwi mnie brak możliwości regulowania aparatu/rozdzielacza w aucie bądz co bądz gaznikowym.Fabryka tak idealnie dobrała statyczny stopień wyprzedzenia zapłonu że niezależnie od stopnia zużycia kół rozrządu naciągnięcia łańcucha (bo w końcu wałek napędza ośke rozdzielacza)strefy klimatycznej jakości paliwa itd niby ma być super w jednym położeniu?A w zwykłym C1J można regulować...czujnik położenia wału niema nic do rzeczy ma dawać impuls w GMP moduł ustala wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów silnika i podciśnienia ale w większości silników jaki widziałem jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p a gażnikowca bez takiej możliwości nie widziałem.

: 10 marca 2011, 23:35
autor: kabar
carmaker pisze:jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p
Co Ty opowiadasz??