Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Gaźnik i jego przypadłośći

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Gaźnik i jego przypadłośći

Post autor: krysiun »

Więc zacznę po raz enty

Śruba składu mieszanki reaguje

Ale po Pałowaniu - kolektor z jednej strony aż czerwony skruszyła mi się osłona termocieplna

( Czarne świece) jak i wydech

Jak jest zimny nie odpalę go bez ssania jak chodzi na ssaniu czarne kropki z wydechu

I jak raptownie dodaję gazu czasami jakby strzeli

co tam jeszcze jak depczę i przeciągam go na jakimś biegu czasami jakby go coś zhamowało czuć to jak sie siedzi w środku

Nooo to tyle

Uszczelki wymienione - na drugim gaźniku to samo jest jak skręcę śrubę od składu mieszanki zaczynają falować obroty mam prawie wykręconą na maxa i dopiero wtedy reaguje na kręcenie - poprostu zmieniają sie obroty jak wykręcam to wzrastają jak wkręcam to maleją ale i zarazem zaczynają falować

JAKIEŚ POMYSŁY ?????
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
carmaker

Post autor: carmaker »

z opisu wynika ze zabogata mieszanka (przegrzewanie kolektora,czarne świece itd) dysze paliwa nie rozkalibrowane?Może zapłon minimalnie przyśpieszyć.Jak troszku za pózny objawy mogą być podobne.
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

A jak ty chcesz go niby przyspieszyć

zmienić położenie tej zębatki o 1 ząbek od rozdzielacza zapłonu

Bo rozumiem - ja mam ustawione tak

Znak na kole na zero( znacznik na skrzyni) wtedy wąl chodzi w martwym punkcie i wtedy zebatkę ustawiamy pod kątem 90 stopni do głowicy i tyle
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Przestawienie aparatu zapłonowego o jeden ząbek raczej nic nie da, bo przecież zapłonem steruje czujnik przy kole zamachowym. Niby można zrobić owalne otwory w mocowaniu czujnika i przesuwać go o jakiś niewielki kąt względem koła zamachowego, ale fabryka takiej możliwości nie przewiduje :) .

Może regulator podciśnieniowy w module zapłonowym nie działa zbyt dobrze. Powinien przyspieszać zapłon przy większym podciśnieniu w gaźniku (dodanie gazu i jazda z większym obciążeniem silnika)? Jak nie przyspiesza to zapłon może być opóźniony - ot takie moje dywagacje :)
vino1986

Post autor: vino1986 »

a moze modul :?: co do zaplonu to nie ma w GTT mozliwosci krecenia aparatem w prawo i lewo :?: bo u mnie w alpie jest w sumie taka mozliwosc... nie wiem czy fabrycznie czy juz ktos to przerabial ale mam...
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

vino1986,
a to nam się posty (pomysły) nałożyły :)
vino1986

Post autor: vino1986 »

cholera czasem tak juz bywa... jak panocek Krystian pisze ze na obu gaznikach to samo to obstawiam wine po stronie zaplonu... nie przyspiesza odpowiednio przez co ma lekko opuzniony zaplon... i moze dochodzic do spalanie niecalkowitego... skad wlasnie czarne swiece i czarny wydech... przynajmniej tak mi sie wydaje :)
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

moduły sprawdzałem 3 na każdym to samo

Czujnik położenia wału - NÓWKA SZTUKA

Muszę chyba jednak podjechać do gaźnikowca niech sprawdza a cooo ;)



W sumie to stało mi się to wtedy jak wracalem z miedzianki któregoś roku

bardzo ładnie trzymał nagle zaczeły falować i musiałem śrubką krecić potem pojechałem do gaźnikowca ustawił skład mieszanki i tyle .

Potem postanowiłem wyczyscić caluśki gaxnik i dać nowe uszczelki

AAAAAAA moze go zalewa np. regulator cisnienia paliwa nie wraca zbyt dobrze itd itd
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
vino1986

Post autor: vino1986 »

dobra a lampa stroboskopowa sprawdzales zaplon :?: bo nadal nie wiem czemu ale mnie sie wydaje ze tu tkwi problem...
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

nieee bo nie mam lampy ;)
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Henry
Posty: 83
Rejestracja: 16 października 2010, 17:25
Lokalizacja: Pruszcz Gdañski

Post autor: Henry »

http://allegro.pl/mini-lampa-stroboskop ... 30797.html

Polecam można ją zawsze mieć pod ręką, sam z takiej korzystam i jestem zadowolony :)
--->Adrenaline is my fuel<---
--->Profesjonalne remonty głowic<---
"Pałucha" tel. 504 522 679

Obrazek
vino1986

Post autor: vino1986 »

krysiun pisze:niee e bo nie mam lampy ;)
rozjebales mnie tym postem na suty... to w calej Wawie nikt nie ma :?: zapraszam do Kielc jak cos :P pisz ktos pewnie ze stolicy posiada...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

pewnie posiada ją jakiś warsztat :D
carmaker

Post autor: carmaker »

dziwi mnie brak możliwości regulowania aparatu/rozdzielacza w aucie bądz co bądz gaznikowym.Fabryka tak idealnie dobrała statyczny stopień wyprzedzenia zapłonu że niezależnie od stopnia zużycia kół rozrządu naciągnięcia łańcucha (bo w końcu wałek napędza ośke rozdzielacza)strefy klimatycznej jakości paliwa itd niby ma być super w jednym położeniu?A w zwykłym C1J można regulować...czujnik położenia wału niema nic do rzeczy ma dawać impuls w GMP moduł ustala wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów silnika i podciśnienia ale w większości silników jaki widziałem jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p a gażnikowca bez takiej możliwości nie widziałem.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

carmaker pisze:jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p
Co Ty opowiadasz??
ODPOWIEDZ