Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Gaźnik i jego przypadłośći

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

vino1986

Post autor: vino1986 »

carmaker pisze:lampa strobo :]
ale to juz bylo... tylko ze w wawie nikt nie posiada :uoee:
carmaker

Post autor: carmaker »

:szok:
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

ja mam jakąś ruską lampę strobo - stara ale działa.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kabar pisze:ja mam jakąś ruską lampę strobo - stara ale działa.
ruska nie ruska nie ma to znaczenia ma migać jak prąd w przewodzie :D
ps. ruska najbardziej wytrwalsza ;)
carmaker

Post autor: carmaker »

krysiun: jak jej depnę nagle na jakimś biegu to nie idzie odrazu muszę odpiścić i powoli wociskać bo sie jakby ZAMULA i jest wrrrrrrrrrr i nic normalnie coś go hamuje noooo - w dupę jebana mać rasa pakistańska
Niewiem jak to w pakistanach ale jak przemyślałem przy depnieciu w gaz na duzym obciążeniu to znowu zapłon powinien sie opóżniać coby nie dochodziło do spalania stukowego.Ty masz ph2?Tam chyba występował czujnik?Jeśli tak to radze sprawdzić...
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

hmm... no czujnika spalania stukowego jeszcze nie podmieniałem to fakt
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

pomyślałem że może jeszcze regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu?-wiem że wymieniałes moduły ale czy sparawdzałeś w nich te regulatory i węzyki od podciśnienia?
-kolejna rzecz to znów gaźnik i jego prawidłowa regulacja-mam niawiele danych o tym typie ale tam chyba najpierw ustala się wstępne ustawienie przepustnicy o jakąś tam wartość i potem dopiero zabiera się za regulację, pozatym chyba też reguluje się wydatek pompki przyśpieszającej i nie jestem pewien ale w tym solexie też się chyba poziom paliwa w komorze pływakowej reguluje.
To co napisałem może właśnie powodować takie objawy jakie opisujesz.
Radziłbym jeszcze sprawdzić dyszę główną paliwa czy na pewno jest prawidłowa bo zbyt mała będzie powodować takie przyduszanie.
Jeśli wszystko to co napisałem jest ok a gaźnika mimo tego nie da się regulować to przyczyną może być nieszczelność i lewe powietrze za gaźnikiem lub też nawet niepoprawne działanie zaworu lub kilku zaworów.
Objawy o których pisałeś mogą być powodowane zarówno przez zbyt bogatą jak i przez zbyt ubogą mieszankę, niewłaściwe działanie zapłonu lub układu rozrządu.
Trudno tak bez oglądania coś dokładnego napisać bo nie wiemy też co było przy aucie robione ale radziłbym pójść po kolei:
-sprawdzić fazy rozrządu i luzy zaworowe
-skontrolować zapłon i reg. podciśnieniowy
-sprawdzić szczelność kolektora ssącego i jego połączeń
-dokładnie sprawdzić i wyregulować gaźnik
To powinno poskutkować znalezieniem usterki-droga na skróty to jak blądzenie we mgle.
Mam nadzieję że to poprostu nie jest turbodziura :mysli:
-
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

czujnik spalania stukowego zmieniony to samo

Gaźnik - jak zdjołem dolot rurę z IC - wali wachą czuć benzynę poprostu i to już od momentu rury do IC

Co dalej jak przykręcę śrubkę od składu mieszanki falują obroty - jedyne co to jeszcze regulatora ciśnienia nie ruszałem - BYĆ moze zalewa gaźnik czy jak

po odpaleniu - na asfalcie mokro na metr jak nie lepiej od wydechu potem nie widać jak sie jak ją gazuję to nawet na zderzaku są kropki " SADZY "nagdzeje że nie nagrałem filmiku noo - moze jutro to zobaczycie o co kaman - OK

Jak podkręcę śrubkę od wysokości obrotów czyli ta co steruje przepistnicą to i jak osiągnie jakieś 1200 obr to potem śrubę od składu mieszanki mogę sobie wkręcić na max a i tak chodzi muszę lekko zejsc z obrotów aby śruba od składu mieszanki zaczeła reagować

CHyba pojadę z tym wszystkim w pizduu do gaźnikowca dobrego niech wszystko posprawdza i da gwarancję i tyle

AAAA po dłuższej jeździe oczywiście czekam sobie aby sie turbo schłodziło i go gaszę i z wydechu jest BUUUU puszcza bąki ;)





No i chyba tyle
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

macie jakieś dane do regulacji gaźnika bo już mnie kurwica strzela ostatnio brak wolnych obrotów i odpalenie graniczy z cudem. Usterka wystąpiła po dosyć długim hamowaniu silnikiem .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Mam pdfa dla tego gaźnika. Jak Ci go przesłać?

P.S.
Ja bym zaczął od rozebrania i wymycia. :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

wyślij na email
gaźnik już miałem rozebrany i wymyty bo wcześniej nie chciał wejść więcej niż 4,5 tys obr
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Poszły dwa pliki z DIS 32 i drugi z gaźnikami do R5 w tym też DIS 32
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

djmonkey pisze:brak wolnych obrotów i odpalenie graniczy z cudem
Sprawdź dyszę wolnych obrotów :!:
U mnie gdy te objawy występowały, winna była ta dysza :]
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

Dawno nic nie pisałem to sobie napiszę

Problemy z odpalaniem - na ssaniu bo innej opcji nie ma - na chwilkę jakby załapie i gaśnie i tak ze 3 - 4 razy czasami musze ją strasznie dłuugo kręcić aż zaskoczy lub jest tak jakby chciala załapac i nie mogła . kolejny problem. może filmik wrzuce jak to przebiega - ale to jak aku naładuję bo mi zdechł od tego kręcenia.


Jara jak smok tak na oko to z 15 litrów - na razie zlikwidowałem zawór upustowy bo się ymm popsuł nie działa i teraz jak jezdzę i puszczam gaz to jest takie tytytyty jakby jakaś membrana czy jak no nie wiem ??? terż jak nie zapomnę nakrecę ffilmik jak to się miewa teraz
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to tytytyty to dźwięk błagania o litość wydawany przez Twoje turbo... nie rób tak ;-) powietrze napompowane zamiast przez blowa ucieka z powrotem przez turbo atakując łopatki i gwałtownie wyhamowując wirniki... niezbyt to zdrowe dla turbiny...
ODPOWIEDZ