Strona 2 z 4

: 11 marca 2011, 10:03
autor: RYCHO35
carmaker pisze:dziwi mnie brak możliwości regulowania aparatu/rozdzielacza w aucie bądz co bądz gaznikowym.Fabryka tak idealnie dobrała statyczny stopień wyprzedzenia zapłonu że niezależnie od stopnia zużycia kół rozrządu naciągnięcia łańcucha (bo w końcu wałek napędza ośke rozdzielacza)strefy klimatycznej jakości paliwa itd niby ma być super w jednym położeniu?A w zwykłym C1J można regulować...czujnik położenia wału niema nic do rzeczy ma dawać impuls w GMP moduł ustala wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów silnika i podciśnienia ale w większości silników jaki widziałem jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p a gażnikowca bez takiej możliwości nie widziałem.
a w jaki niby sposób miałaby się odbywać regulacja zapłonu jeśli odpowiada za to moduł? Aparat zapłonowy w tym wypadku to tylko palec i kopułka bez wewnętrzych regulatorów więc kręcenie aparatem spowoduje tylko skrócenie czasu trwania iskry lub całkowite minięcie się -iskra będzie wtedy gdy palec będzie pomiędzy stykami. Za moment powstawania iskry jest w tym przypadku odpowiedzialny czujnik wału, ewentualna korekcja-czujnik spalania stukowego, a co do regulacji wyprzedzenia zapłonu to widziałem dawno temu na giełdzie takie moduły gdzie z zewnątrz byl dostępny potencjometr do niewielkiej korekcji (ale nie wiem do jakiego to było auta i nie wiem czy to nie była jakaś prywata-20 lat wstecz to pamięć zawodna)

: 11 marca 2011, 10:27
autor: lodoo
f7p i "kręcenie aparatem" ??? toż to nawet aparatu nie ma.... :szok:

: 11 marca 2011, 11:05
autor: carmaker
konkretnie rozdzielacz Obrazek niema możliwości przekręcenia pełnej dlugości tej regulacji tylko jakieś 3 stopnie ale regulacja jest.Ustawienie bolcy w kopułce wzgledem palca rozdzielacza o te pare stopni daje właśnie mozliwość lekkiej korekcji.I nima tu mowy o zaniku iskry.Radze poprostu sprawdzić w praktce.Tak czy innaczej bo odbiegliśmy od tematu objawy u Krystiana wskazują na opózniony zapłon.Zacytuje z "mądrej książki" :
"Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu prowadząc do spalania mieszanki jeszcze w kolektorze wydechowym."

: 11 marca 2011, 13:21
autor: lodoo
ale co to daje, jeśli momentem zapłonu i tak steruje komputer i położenie palca nic do tego nie ma....

: 11 marca 2011, 14:25
autor: RYCHO35
też tego nie potrafie zrozumieć- co mi to da że palec wcześniej trafi na styk kopółki skoro i tak nie będzie iskry bo czujnik położenia wału w tym momencie nie da impulsu ?:mysli:
Jeśli to wina zbyt późnego zapłonu to poszukałbym raczej przyczyny w fazach rozrządu lub samych zaworach.
Co do spalania mieszanki w kolektorze wydechowym to takie same objawy da zła regulacja gaźnika-zbyt bogata mieszanka-niespalone resztki mogą się dopalać w kolektorze od rozgrzanych spalin.

: 11 marca 2011, 17:09
autor: carmaker
RYCHO35 pisze:też tego nie potrafie zrozumieć- co mi to da że palec wcześniej trafi na styk kopółki skoro i tak nie będzie iskry bo czujnik położenia wału w tym momencie nie da impulsu ?:mysli:
nie o to mi chodzi...
Napisze jeszcze raz dla jasności jeśli czujnik hala daje impuls na moduł dalej na rozdzielacz w którym w związku z np.zużyciem elementów (mamy po drodze koła zębate łańcuch rozrządu jakąś przekładnie do rozdzielacza)może palec nie pokrywać sie idealnie z bolcem na kopułce w momencie kiedy przechodzi iskra na zapłon to będzie szwabić i minimalnie opózniać tak?Czy jednak twierdzicie dalej że będzie idealnie sie pokrywać z obrotem wału korbowego i nie będzie pogarszać przepływu napięcia?I nic nie da skorygowanie tego przekręceniem aparatu

Re: Gaźnik i jego przypadłośći

: 11 marca 2011, 20:05
autor: -=wasq=-
krysiun pisze:
Ale po Pałowaniu - kolektor z jednej strony aż czerwony skruszyła mi się osłona termocieplna


co to znaczy kolektor z jednej strony
co to znaczy po palowaniu ???

: 11 marca 2011, 21:41
autor: wsmpw
-=wasq=- pisze:co to znaczy po palowaniu ?? ?
Obrazek

: 11 marca 2011, 22:21
autor: krysiun
wask - czy ciebie bóg opuścił -

Noo jak jej depczę ostroo nooo czy mam ci fotkę zrobić kamerą termowizyjną czy jak

no bo tylko w jednym miejscu ZJADŁO otulinę termocieplną wykruszyła sie bidula i widać kolektor CZERWONY W tym miejscu

COŚ KURWA JEST NIE TAK albo zapłon albo gaźnik ALBO regulator ciśnienia paliwa bo jak jej depnę nagle na jakimś biegu to nie idzie odrazu muszę odpiścić i powoli wociskać bo sie jakby ZAMULA i jest wrrrrrrrrrr i nic normalnie coś go hamuje noooo - w dupę jebana mać rasa pakistańska nooo :wnerw:

: 11 marca 2011, 22:22
autor: kabar
Uroki GTTurbo :-)

: 11 marca 2011, 22:28
autor: krysiun
ale ja twardy jestem jak pyta nietoperza - nie poddam się ;)

: 11 marca 2011, 22:40
autor: carmaker
to poniekąd by si moja teoria sprawdzała.Na wysokich obrotach kiedy wyprzedzenie zapłonu powinno sięgać w silnikach doładowanych nieraz 30stopni powiedzmy że dzieje sie taka sytuacja : palec aparatu ma dość dużą powierzchnie pozwalającą łapać przeskok napięcia przy różnych kątach zapłonu jeśli jednak przy wysokich obrotach kiedy wyprzedzenie zapłonu powinno być najwyższe palec rozdzielacza mija sie z kopułką?Iskra przejdzi ale być może słabsza.Jeśli podmieniałeś moduły ,czujnik hala masz nowy sprawdzałeś na innym gazniku to jest chyba jedna z ewentualnych propozycji.Może podmień rozdzielacz może w nim tkwi problem.Gdyby był problem z niedoboremy paliwa (regulator ciśnienia) to świece byłyby szare silnik by sie grzał i niebyłoby mocy.Ale nie przewgrzewałby sie wydech.
Wogóle wybaczcie nie jestem ekspertem od renault ale robie na codzień z silnikami czterosuwowymi w skuterach śnieżnych quadach itd

: 11 marca 2011, 22:52
autor: krysiun
rozdzielacz zmieniany - po za tym niczym sie nie różni ze zwykłego 1.4 więc.. 3 zmienione to samo - 3 moduły to samo - 2 gaźniki to samo

jakieś pomysły??/

: 11 marca 2011, 22:58
autor: vino1986
ja upre sie i bede stawial na modul zaplonowy lub podcisnienie na nim...

: 11 marca 2011, 23:04
autor: carmaker
lampa strobo :] a jesli gaznior to tylko podpięcie pod wskaznik afr mogłoby odpowiedzieć jednoznacznie bo na analizatorze spalin w gtt to i tak cuda będą wychodzić