Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wysokie obroty na gazie -1.7 F2N

Wszystko co dotyczy instalacji LPG w naszych autach.

Moderator: Moderatorzy

gzara

Wysokie obroty na gazie -1.7 F2N

Post autor: gzara »

Witam
Od jakiegoś czasu próbuje ogarnąć swoją r11, co prawda na benzynie narazie nie jeździ gdyż gdzieś ucieka paliwo ale poczyściłem i rozruszałem troszkę webbera.
Ma dość wysokie obroty, na zimnym (lpg słabo rozprężony) ma około 1000 obrotów, jak się nagrzeje wzrasta do około 1400-1500. Przepustnice dobrze się domykają (wcześniej miałem z tym problem i obroty szybowały w górę ale było różnie).
Nie wiem co może być tego przyczyną. Którędy może jeszcze załapać więcej mieszanki. Od parownika idzie wężyk do kolektora dolotowego już za gaźnikiem i rozumiem że to odpowiada za wolne obroty gazu. Było wcześniej lepiej tzn. miał 900 obrotów więc obstawiam że to jest OK a coś z gaźnikiem tylko co, wkońcu przy LPG cała praca gaźnika sprowadza się do przepustnicy i tyle żadne inne urządzenia gaźnika nie są używane.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jaki masz gaźnik? zwykłego webera z ręcznym ssaniem czy już jakąś lepszą konstrukcję z automatycznym. Ponieważ może być tak że po prostu ssanie do końca nie puszcza i tak się właśnie dzieje mimo tego że przesłona jest schowana przepustnica jest delikatnie otwarta. Jak masz na lince to po prostu spróbuj ręką przy gaźniku tą dźwigienką wyłączyć całkowicie może coś da jeżeli nie to spróbuj parownikiem wyregulować ewentualnie szukaj gdzie łapie lewe powietrze
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
gzara

Post autor: gzara »

Weber DRT? Chyba taki ma symbol. Zwykły ze zwykłym ssaniem. SSanie jest wyłączone a przepustnice są pozamykane. Regulowanie śrubą na parowniku mija się z celem bo to nie służy do tego (chyba:) Tak myślę czy możliwe by było aby gotowa mieszanka z miksera przez przelatywała przez studzienkę od biegu jałowego???
Radek
Posty: 200
Rejestracja: 7 lutego 2011, 07:23
Lokalizacja: Warszawie¶

Post autor: Radek »

Piszesz, że poczyściłeś i rozruszałeś troszkę webbera. Tym bardziej powinieneś dokonać regulacji gazu, a wspomniana śruba na parowniku do tego między innymi służy....
unikorn

Post autor: unikorn »

Dobra rada (wujek ;P) zrób najpierw benzynę - dopiero później ustawiaj gaz. Inaczej syzyfowa praca.
gzara

Post autor: gzara »

"Regulacji" gazu nauczyłem się kiedyś od Citroeniarzy, piszę w cudzysłowie bo wiem że bez analizatora nie da się idealnie wyregulować. Z benzyną nie jest tak hop siup, gdyż nie wiadomo czemu jak jest wszystko popodpinane jak trzeba to całość benzyny wraca powrotem do baku i nie potrafi wytworzyć ciśnienia (pompa mechaniczna na głowicy) wina chyba leży w przepływomierzu od komputera spalania. Ale żeby się do tego dobrać potrzebny jest kanał i duuużo czasu, a teraz ani jednego ani drugiego. Owszem zgadza się że działanie na benzynie jest wyznacznikiem sprawności systemu. Ale ten układ jest bardzo prosty i przy zasilaniu gaz nie korzysta z żadnego urządzenia od benzyny poza przepustnicą (w instalacjach wtryskowych korzysta np z lambdy, silnika krokowego).

Na chwilę obecną utwierdzam się w przeonaniu że mikser jest zamontowany krzywo i powietrze zmieszane z gazem idzie przez układy benzyny (np. biegu jałowego)
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

-spuść syf z parownika, a potem śmiało poreguluj parownik srubą na parowniku i tą na wężu i być może na razie pomoże. Gaz da się ustawić dość dobrze bez analizatora, nieraz to robiłem w r19. Gaźnikowe instalacje lpg niestety trzeba częściej regulować bo są bardziej podatne na zmiany warunków klimatycznych
Przyłączam się do unikorna - najpierw benzyna potem lpg, inaczej to jak błądzenie we mgle
gzara

Post autor: gzara »

Pytanie pomocnicze :)
Rozebrałem drugą przepustnice i były tam takie na osi założone takie jakby plastikowe "panewki" tulejki?! Złożyłem bez jednego takiego plastiku i chodzi luźniej, a wcześniej się przycinało. Czy to duży grzech, co może się stać w takiej sytuacji?
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

może ciągnąć lewe powietrze i w efekcie niemożliwość wyregulowania gaźnika, a może bedziesz miał szczęście i żadnych problemów nie bedzie
gzara

Post autor: gzara »

Aha. Ja pozbyłem się tego od tej zaślepionej strony nie od strony cięgła więc tam nie powinno zassysać, ewentualnie smyrne go silikonem.

P.S.
Mechaniki uczę się na własnych autach, z gaźnikiem nigdy wcześniej nie miałem do czynienia, ale jest on fascynujący, biorąc pod uwagę jak bardzo skomplikowany jest to element i że użytkownik ma wpływ na całą jego pracę.
Gaźnik żyje i ma duszę :lol:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Gaźnik żyje i ma duszę
i smyranie silikonami itd bardzo go denerwuje i sie szybko psuje na złość użytkownikowi :okok:
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

wsmpw pisze: smyranie silikonami itd bardzo go denerwuje i sie szybko psuje na złość użytkownikowi
świnto prowda :okok:
gzara

Post autor: gzara »

Myślę że na to się nie obrazi, zatyczka na osi drugiej przepustnicy wchodzi dość ciasno ale jak troszeczkę go posmaruję to nie zaszkodzi. Tak na wszelki wypadek
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Szukaj gdzie łapie lewe powietrze i będzie ok.
A jak dokręcałeś samą klapkę do ośki ponieważ powinna być przykręcona z lekkim luzem a po kilkukrotnym otwarciu i zamknięciu przepustnicy już po ułożeniu się jej w gardzieli powinno się ją dokręcić z odpowiednią siłą
Co do przepływomierza benzyny zostaw go w spokoju i rozbierz pompę paliwa o ile jest rozbieralna ewentualnie sprawdź czy pociągnie paliwo z jakiejś butelki
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
gzara

Post autor: gzara »

pompa jest wporządku, podłączyłem benzyne krótko z pominięciem przepływomierza i chodzi tylko gdzieś ucieka ;) dlatego obwiniam przepływomierz.
ODPOWIEDZ