Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jak bardzo gorący silnik-duże problemy z odpaleniem

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

pako

Jak bardzo gorący silnik-duże problemy z odpaleniem

Post autor: pako »

Witam,zgrzałem dzisiaj moją 5-kę okrutnie.Córka zaczęła kurs na prawo jazdy i chciałem ją trochę poduczyć.Zaczęła jeżdzić,ale wiadomo,ciepło,wolna jazda,co chwila kręcenie rozrusznikiem.W pewnej chwili po nieumiejętnym ruszeniu silnik zgasł i mialem poważne problemy aby go uruchomić.Rozrusznik kręcił,krecił,potem coraz wolniej.Bałem sie że wykończe aku.Jak juz ledwo się obracał,silnik zapalil,ale przerywal,dusił sie,miał tendencje do gaśniecia.Co to może być?Jakiś czujnik?Bo dopóki nie był taki gorący to odpalał bez problemu czy może coś innego?
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Co do słabego kręcenia to wina rozładowanego akumulatora podładuj go i sprawdź jak kręci na zimnym i ciepłym .

ps. ucz córę tylko ruszać z miejsca i pod górkę resztę nauczy się na kursie to taka moja sugestia :]
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
pako

Post autor: pako »

Nie,nie .Zle mnie zrozumiałeś.Od razu jak zgasł i był bardzo goracy to krecił jak szalony i dośc dlugo,dopiero potem osłabł.Przyczyna leży gdzie indziej.Co ciekawe na drugi dzien też był problem,dopiero po kilku kręceniach załapał jak wcisnąłem gaz.Wszedł na obroty ,uspokoił się i teraz odpala ok.Bez gazu odpalał kilka razy ale zaraz gasł jakby brakowało mu paliwa.
unikorn

Post autor: unikorn »

pako pisze:ale zaraz gasł jakby brakowało mu paliwa.
:D
pako

Post autor: pako »

To wcale nie jest śmieszne,a paliwo w zbiorniku jest :>.Zresztą,takie objawy są tylko po przegrzaniu silnika :wnerw:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ty a może on się przyciera ?!
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

pako pisze:Zresztą,takie objawy są tylko po przegrzaniu silnika
Przegrzałeś silnik? To doopa-na szrot!

A jeśli nie był bardzo przegrzany to zrób pełną diagnostykę to coś sie może dowiesz bo tak to można równie dobrze z fusów powróżyć.
Podjedź gdzieś na komp., sprawdź jak wyglądają świece, zmierz kompresje i coś się może okaże.
Jak silniczek dostał po dupie to mogła np. pęknąć głowica, mogły ucierpieć zawory i ich gniazda albo duuużo innych rzeczy. Wszystko zależy jak bardzo go "dogrzaliście".
Może to być coś bardzo poważnego ( np: przycieranie sie-tak jak napisał djmonkey), albo zakaś pierdółka typu luzująca się złączka itp.

A jeżeli był mocno przegrzany to wywal silnik na szrot bo nic z nim nie zrobisz.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Moim zdaniem niema możliwości zabić ten silnik gdy mamy płyn chłodniczy i obieg cieczy . No chyba ze nie mamy oleju lub pompa oleju siada .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
pako

Post autor: pako »

Na zimnym silniku odpala ok,podczas normalnej jazdy pomyka super,pracuje jak pszczółka.Głupieje tylko jak jest bardzo gorący-wtedy, jak pisałem był zgrzany bo to była jazda na parkingu,wolno,praktycznie bez chłodzenia silnika.
gufner

Post autor: gufner »

Nie chce cię martwić ale takie objawy (nie potwierdziłem tego doświadczalnie jedynie z książek wiem hihi) są kiedy masz uwalone pierścienie na tłokach. Od temperatury zaczynają puchnąć i nie trzymają ciśnienia, przepuszczają. Wiem to od kolesia który opowiedział mi co mam sprawdzać jak kupuje używane auto. Jak auto ma problemy z odpaleniem silnika juz nagrzanego to dupa z pierścieniami.
jjmag

Post autor: jjmag »

gufner, nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał a praw fizyki się nie zmieni pierścienie pod wpływem temperatury rozszerzają się jednocześnie uszczelniają komorę spalania, powiedz koledze żę się za dużo szybkich i wściekłych naoglądał i nikt tu z nitro raczej nie lata żeby pierścienie mu puchły, a przyczyn może być wiele ale ja osobiście zwrócił bym uwagę tutaj na regulację luzu zaworowego szczególnie dla wydechu i to właśnie na takim ciepłym silniku gdy nie chcę odpalić czy przypadkiem nie są podparte
gufner

Post autor: gufner »

A widzisz. No nie zawsze mądrego można słuchać :) hehehe
vino1986

Post autor: vino1986 »

glowa poza peknieciem mogla zostac wygieta w odstepach miedzy srubami bo kiedys rozbieralem silnik z opla astry po przegrzaniu i wygielo tak glowice ze ni cholery nie dolegala do plaszczyzby bloku tak jak powinna... zawiozlem ja do obrobki i kolo powiedzial ze nie da sie tego tak zrobic zeby bylo dobrze... bo nawet jak ja obrobi to moment ja ch... strzeli i bedzie mial przedmuchy silnik...

zazwyczaj jest tak jak pisal Rycho35
RYCHO35 pisze:Przegrzałeś silnik? To doopa-na szrot!
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

gufner pisze: Jak auto ma problemy z odpaleniem silnika juz nagrzanego to dupa z pierścieniami.

No bardzo ciekawe gufner :))
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ja już bym raczej obstawiał luz zaworowy lub jakiś czujnik
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ