Strona 1 z 2
Jak bardzo gorący silnik-duże problemy z odpaleniem
: 5 sierpnia 2011, 20:50
autor: pako
Witam,zgrzałem dzisiaj moją 5-kę okrutnie.Córka zaczęła kurs na prawo jazdy i chciałem ją trochę poduczyć.Zaczęła jeżdzić,ale wiadomo,ciepło,wolna jazda,co chwila kręcenie rozrusznikiem.W pewnej chwili po nieumiejętnym ruszeniu silnik zgasł i mialem poważne problemy aby go uruchomić.Rozrusznik kręcił,krecił,potem coraz wolniej.Bałem sie że wykończe aku.Jak juz ledwo się obracał,silnik zapalil,ale przerywal,dusił sie,miał tendencje do gaśniecia.Co to może być?Jakiś czujnik?Bo dopóki nie był taki gorący to odpalał bez problemu czy może coś innego?
: 5 sierpnia 2011, 21:51
autor: djmonkey
Co do słabego kręcenia to wina rozładowanego akumulatora podładuj go i sprawdź jak kręci na zimnym i ciepłym .
ps. ucz córę tylko ruszać z miejsca i pod górkę resztę nauczy się na kursie to taka moja sugestia
![:]](./images/smilies/yeah.png)
: 6 sierpnia 2011, 15:25
autor: pako
Nie,nie .Zle mnie zrozumiałeś.Od razu jak zgasł i był bardzo goracy to krecił jak szalony i dośc dlugo,dopiero potem osłabł.Przyczyna leży gdzie indziej.Co ciekawe na drugi dzien też był problem,dopiero po kilku kręceniach załapał jak wcisnąłem gaz.Wszedł na obroty ,uspokoił się i teraz odpala ok.Bez gazu odpalał kilka razy ale zaraz gasł jakby brakowało mu paliwa.
: 10 sierpnia 2011, 17:54
autor: unikorn
pako pisze:ale zaraz gasł jakby brakowało mu paliwa.

: 12 sierpnia 2011, 09:47
autor: pako
To wcale nie jest śmieszne,a paliwo w zbiorniku jest

.Zresztą,takie objawy są tylko po przegrzaniu silnika

: 12 sierpnia 2011, 21:27
autor: djmonkey
ty a może on się przyciera ?!
: 13 sierpnia 2011, 14:02
autor: RYCHO35
pako pisze:Zresztą,takie objawy są tylko po przegrzaniu silnika
Przegrzałeś silnik? To doopa-na szrot!
A jeśli nie był bardzo przegrzany to zrób pełną diagnostykę to coś sie może dowiesz bo tak to można równie dobrze z fusów powróżyć.
Podjedź gdzieś na komp., sprawdź jak wyglądają świece, zmierz kompresje i coś się może okaże.
Jak silniczek dostał po dupie to mogła np. pęknąć głowica, mogły ucierpieć zawory i ich gniazda albo duuużo innych rzeczy. Wszystko zależy jak bardzo go "dogrzaliście".
Może to być coś bardzo poważnego ( np: przycieranie sie-tak jak napisał djmonkey), albo zakaś pierdółka typu luzująca się złączka itp.
A jeżeli był mocno przegrzany to wywal silnik na szrot bo nic z nim nie zrobisz.
: 13 sierpnia 2011, 19:25
autor: djmonkey
Moim zdaniem niema możliwości zabić ten silnik gdy mamy płyn chłodniczy i obieg cieczy . No chyba ze nie mamy oleju lub pompa oleju siada .
: 14 sierpnia 2011, 11:43
autor: pako
Na zimnym silniku odpala ok,podczas normalnej jazdy pomyka super,pracuje jak pszczółka.Głupieje tylko jak jest bardzo gorący-wtedy, jak pisałem był zgrzany bo to była jazda na parkingu,wolno,praktycznie bez chłodzenia silnika.
: 15 sierpnia 2011, 07:58
autor: gufner
Nie chce cię martwić ale takie objawy (nie potwierdziłem tego doświadczalnie jedynie z książek wiem hihi) są kiedy masz uwalone pierścienie na tłokach. Od temperatury zaczynają puchnąć i nie trzymają ciśnienia, przepuszczają. Wiem to od kolesia który opowiedział mi co mam sprawdzać jak kupuje używane auto. Jak auto ma problemy z odpaleniem silnika juz nagrzanego to dupa z pierścieniami.
: 15 sierpnia 2011, 10:29
autor: jjmag
gufner, nie wiem kto ci takich bzdur naopowiadał a praw fizyki się nie zmieni pierścienie pod wpływem temperatury rozszerzają się jednocześnie uszczelniają komorę spalania, powiedz koledze żę się za dużo szybkich i wściekłych naoglądał i nikt tu z nitro raczej nie lata żeby pierścienie mu puchły, a przyczyn może być wiele ale ja osobiście zwrócił bym uwagę tutaj na regulację luzu zaworowego szczególnie dla wydechu i to właśnie na takim ciepłym silniku gdy nie chcę odpalić czy przypadkiem nie są podparte
: 15 sierpnia 2011, 14:32
autor: gufner
A widzisz. No nie zawsze mądrego można słuchać

hehehe
: 15 sierpnia 2011, 16:14
autor: vino1986
glowa poza peknieciem mogla zostac wygieta w odstepach miedzy srubami bo kiedys rozbieralem silnik z opla astry po przegrzaniu i wygielo tak glowice ze ni cholery nie dolegala do plaszczyzby bloku tak jak powinna... zawiozlem ja do obrobki i kolo powiedzial ze nie da sie tego tak zrobic zeby bylo dobrze... bo nawet jak ja obrobi to moment ja ch... strzeli i bedzie mial przedmuchy silnik...
zazwyczaj jest tak jak pisal Rycho35
RYCHO35 pisze:Przegrzałeś silnik? To doopa-na szrot!
: 16 sierpnia 2011, 01:26
autor: wader600
gufner pisze: Jak auto ma problemy z odpaleniem silnika juz nagrzanego to dupa z pierścieniami.
No bardzo ciekawe gufner

: 16 sierpnia 2011, 09:35
autor: djmonkey
ja już bym raczej obstawiał luz zaworowy lub jakiś czujnik