Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

SWAP na 1.7T

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

Cześć. Mam do ciebie pytanie z racji największego doświadczenia. W styczniu będę miał silnik B18ft kompletny do swapu do mojej 5. Co o tym myślisz? Czy to dobry ruch? Dodam że auto w tej chwili jest w dobrym stanie i to automat na F3N. Czy może lepiej coś kupić do swapa a nie psuć oryginalnej R5 w automacie i ze wspomaganiem. Wiem że piszę może trochę nie w tym temacie ale za słabo poruszam się jeszcze po forum.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Przeniosłem.
Skoro sam wiesz, że słabo po forum się poruszasz, to nie śmieć w tematach innych forumowiczów. Poświęć kilka/naście godzin i doznasz oświecenia w sprawie struktury forum, a przy okazji wiele dowiesz się o samej R5. Zachowanie choćby pozorów porządku znacznie ułatwia poruszanie się po forum i odnajdywanie interesujących zagadnień.

Wracając do meritum sprawy, czyli przekładki silnika na 1.7T- wykonalne i umiarkowanie skomplikowane :) Były/są R5 z 1.7T, Clio, 19. Sam B18FT, to zmodyfikowana konstrukcja na bazie Renault 1.7 F3N - czyli jedna z istotniejszych spraw - mocowanie silnika w komorze R5 jest prosta, bo bazowa konstrukcja występowała w R5 - nic nie trzeba ciąć, spawać, wyginać. Osprzęt silnika to mix R5 i volvo i trochę autorskich patentów, no i parę godzinek nad kabelkologią.

W przypadku przekładki do GTXa bardzo rozsądnym wydaje się być zmiana zawieszenia i układu hamulcowego minimum na taki z wersji GTE/GTT , no chyba że ktoś ma skłonności samobójcze :)

W Twoim przypadku najprostszy i najtańszy to SWAP na 1.7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - czyli zrobienie czegoś na kształt wersji GTE
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

tommies pisze:W Twoim przypadku najprostszy i najtańszy to SWAP na 1.7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - czyli zrobienie czegoś na kształt wersji GTE
Cześć tommies
Dzięki za poradę. Skoro już przeniosłeś temat na nowe tory to postaram się go kontynuować. Projekt 1,7t jest jak najbardziej aktualny, bo mam dogadany już silnik B18FT który odbieram na początku stycznia a 7 stycznia mam jechać po R5. Nie będę robił swapa do swojej z automatem, ponieważ wymaga zbyt dużo roboty (biegi, padały), a poza tym szkoda mi jej spuć w pewnym sensie bo dobrze chodzi.
Jeśli pozwolisz mam jeszcze jedno pytanie - bardzo ważne. Czy jeśli kupię renię z silnikiem 1,1 to mocowania do silnika w karoserii będą pasować do B18FT? Czy muszę szukać jnnej reni? Hamulce będą napewno do zmiany - z tym się liczę.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Silnika w R5 nie mocuje się do karoserii tylko do sanek (musisz mieć silnik z odpowiednimi mocowaniami - jeśli z volvo nie pasują to przypasują z R5 1,7)

Całe sanki dopiero przykręcamy do karoserii w 4 punktach + 2 łączniki wahaczy (i to już jest takie samo w każdej R5)

Sanki pasują też z clio jakby co - i mają więcej miejsca na chłodnicę na dole
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

Dzięki,
sanki mogę mieć z clio a w zasadzie cały silnik jest już na sankach z clio więc chyba jeden problem jest z głowy
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Skoro masz na sankach z clio to nie koniecznie trzeba zmieniać. Aby zamontować do R5 sanki z clio wystarczy nawiercić jeden dodatkowy otwór w prawym przednim mocowaniu - bo już nie pamiętam ale otwory w R5 są symetryczne, a w clio nie albo na odwrót :) I druga - ale bardzo pozytywna sprawa - do sanek z clio musisz kupić grubsze gumy środkowe do drążka stabilizatora. Sanki z Clio są polecane właśnie dla tych mocniejszych gum stabilizatora oraz co bardzo ważne - wchodzą większe chłodnice od Clio w tym wielgachna od 1.9D
Jeśli kupujesz ten silnik od gościa o nicku ieble to on tam zrobił górne mocowanie takie jak do clio dla silników F - więc albo dospawujesz kielich od rapida 1.9D, co polecam bo górne mocowanie jest lepsze, albo musisz wywalić górne mocowanie i dopasować dolne przednie prawe takie jak było w R5 dla silników typu F ( 1.7 i 1.6D) lub Rapida 1.6D
I druga sprawa to mocowanie skrzyni - jeśli zrobił tak jak w Clio 1.9D czyli górne - to do R5 nie pasi całe - trzeba kawałek mocowania od Rapida 1.9D lub zastosować klasyczną dolną łapę od R5 ale tu znów uwaga - zależy jaka skrzynia bo może nie mieć w odlewie możliwości mocowania dolnego. Nawet jeśli to od Volvo M59 (zmodyfikowana JC5 Reanault) to też obudowa zależy od rocznika.

Ale się kurde rozpisałem :) no ale troszku znam temat wkładania F8Q i B18FT do R5 więc może komuś się przydać.

I jeszcze jedna sprawa - jeśli wydaje Ci się że koszt silnika to już wszystko, to jesteś w głębokim błędzie - nie wiem ile się dogadałeś ale pewnie gdzieś za tysiaka - szykuj więc od razu drugiego a może i trzeciego na tzw. różneróżności które wyjdą przy swapie. Do takich na szybko zaliczył bym dopasowanie chłodnicy, ostrą kombinacje z kupnem, umiejscowieniem i dopasowaniem intercoolera, no zmianę układu wydechowego, zmianę układu zasilania paliwem, elektryk jak sam nie ogarniesz ...
Mam nadzieję też, że nie masz ciągot samobójczych i zakładasz zmianę zawieszenia i układu hamulcowego przynajmniej na takie z GTT.
Zakładam też że masz dobre zaplecze z kluczami i różnym sprzętem warsztatowym.

Jeśli chcesz to zrobić sensownie to bez dodatkowych 2-3 tys nie podchodź do tematu bo szkoda czasu i zdrowia.

I piszę nie dlatego, aby zniechęcić tylko bazuje na własnych doświadczeniach ze swapami - kosztują 3x tyle ile zakładasz i najczęściej lepiej jest kupić na przykład takie GTE i je doszykowac niż kombinować. Jedynie frajda i satysfakcja z wykonanej pracy to rekompensują, bo za wszystko inne zapłacisz kartą .... :)
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

tommies - więc tak: zaplecze z kluczami mam, garaże też, w razie co kolegę mechanika z warsztatem, który dla siebie też robił swapy. Jeśli chodzi o kasę to myślę że nie jest to problem pod warunkiem że bedzie z tego pociecha i że będzie działać tak jak powinno. W takich przypadkach zawsze pozostaje pytanie czy lepiej kupić coś gotowego np:GTE czy mieć jeszcze fajniejsza zabawkę, której nie kupisz seryjnie? Nie spieszy mi się z tym, będę działał jeśli będzie czas. Mam czym jeździć więc to nie problem. W moim przypadku jest to w 100% hobby. Dlatego mój plan to R5 z silnikiem 1,1 bez gazu i taki znalazłem. Chodzi o opłaty przy moich zniżkach to ok. 250zł OC i 100zł przegląd, czyli 350zł rocznie, nawet gdybym nic z tym nie robił. To jest kwota do przeżycia. Za silnik z osprzętem liczę dać ok. 1500zł - będzie ze wszystkim co potrzebnedo swapa, bo już raz był wyjęty z volvo i siedział w Clio.
Sprawy z mocowaniem myślę że ogarnę z Twoią pomocą, swap robiłem już 2 razy ale w VW MK1. Wiem że to co innego, ale jak wkładałem silnik 2E to jest 2.0B 115KM na pełnym wtrysku to trzeba było posiedzieć przy instalacji z miernikiem i instrukcjami ze 4 dni. Hamulce muszę wymienić, to jest pewne i też będę się zwracła o pomoc na jakie?
Myślałem tylko żeby zawieszenia nie ruszać, tzn. seryjne na nowych częściach (amorki, końcówki, gumy itp). Co o tym myślisz?

Dzięki bardzo za konkrety, napisałeś bardzo rzeczowo. Nie zniechęciłeś mnie do swapu. Pobawię się - może to już ostatni raz w życiu. Pozdrawiam inters
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zawieszenie zwykłe absolutnie się nie nadaje do silnika o dużej mocy - zbyt miękkie i tragicznie spisujące się w zakrętach przy większej prędkości.
Od GTE / GTT da radę.
Jeśli tylko do zabawy, to można pobawić się w jakieś Jamexy czy podobne ale osobiście nie polecam - za nisko i za twardo na nasze drogi.
Pomimo iż przednie macpersony od GTT PH2 wydają się lepsze to pojawia się problem z kupieniem amortyzatorów do tego - także z tego powodu jest to dyskusyjne.
Za komplet amortyzatorów gaz KYB przód i tył wyniesie około 1100 PLN
Za obniżanego Apexa ale razem ze sprężynami trzeba dać około 1500 PLN
Na jedne i drugie trzeba sporo czekać

Hamulce tył seria GTE / GTT, a przód zależny od tego czy chcesz oryginalne 13, czy może 14 albo 15. Przy 14 wchodzi tarcza 259mm a przy 15 po modach 280 mm i większy klocek.
Zawsze polecam zmienić pompę na wydajniejszą 23mm od Peugeot 406 bez ABS (4 wyjścia).
I od razu się nastaw że tarcze, łożyska i klocki na tył są dość drogie - za komplecik około 600PLN

Moim skromnym zdaniem ( bazującym niestety na własnym niedoświadczeniu i głupocie początkującego) kupowanie 1.1 to głupota - praktycznie nic poza skorupą nie zostanie - wszystko inne trzeba włożyć - szkoda kasy.
Kup GTE - akurat kolega z forum sprzedaje na otomoto i na jego bazie działaj dalej. Tylko bardzo pozornie taki zakup jest droższy od takiego 1.1.
Może okazać się że w tym GTE sporo rzeczy jest zdrowych i nie będzie konieczności kupowania masy nowych, poza tym masz tam już to zamontowane i nie będziesz głowił się i dumał jak zamocować albo szukał nietypowych śrub.
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

tommies pisze:Kup GTE - akurat kolega z forum sprzedaje na otomoto i na jego bazie działaj dalej. Tylko bardzo pozornie taki zakup jest droższy od takiego 1.1.
a nie wiesz ile on chce za to GTE? no bo jak sporo to nie wiem czy nie lepiej jednak kupić nowe graty. wiem że z tym będzie więcej roboty no i kasy!!! - masz rację, ale z drugiej strony mniej rzeźby w starym. Jak się człowiek naogląda tych programów telewizyjnych na Nce o modernizacjach starych aut, i jak oni wywalają wszystko co tylko źle wygląda i montują nowe, świacące graty wyjmując je z pudełek, to by się chciało tak samo.
Nurtuje mnie pytanie odnośnie zawieszenia? Co jest innego w Campusie 1,1 od np: mojego automaty 1,7? Rozumię że 1.1 może mieć mięciejsze sprężyny, może nie ma stabilizatorów. Ale inne żeczy typu amorki też są inne? Bo wahacze i elementy zawiaszenia przecież są takie same. Czy się mylę?

Ps. Potrzebuję kupić komplet broków do silnika 1,7 F3N.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

broki to ciężko wydaje mi się że niedotępne w komplecie jedynie dobieranie/dorabianie.. albo ASO silnik śmigał na wodzie...
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

inters pisze:a nie wiesz ile on chce za to GTE?
http://otomoto.pl/renault-5-C21935331.html
A tu temat o niej : http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=7904
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Masz ogłoszenie na Allegro / otomoto zadzwoń to się dowiesz - proponowana 3200. Na forum nick posiadacza to wojciech.

Forum jest pełne niedokończonych projektów czasami realizowanych z rozmachem i dużymi nakładami. Mierz siły na zamiary. Dużą sztuką jest już utrzymanie R5 w idealnym stanie technicznym i wizualnym, a mody to już ekstraklasa wymagająca dużej kasy, czasu, samozaparcia i warunków.
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

wsmpw pisze:broki to ciężko wydaje mi się że niedotępne w komplecie jedynie dobieranie/dorabianie.. albo ASO silnik śmigał na wodzie...
Ciężko powiedzieć, ale jak ja ją mam to zawsze na płynie. Nie wszystkie oczywiście przerdzewiały, ale te od strony rozrządu. a jeśli te zjadło, to reszta też nie jest w najlepszym stanie. Narazie zmieniłem silnik na drugi i jest ok, ale w tym zrobiłem całą głowicę i szkoda mi go, bo to oryginalny od mojej reni.

[ Dodano: 2 Styczeń 2012, 01:33 ]
Robcio_GTT pisze:
inters pisze:a nie wiesz ile on chce za to GTE?
http://otomoto.pl/renault-5-C21935331.html
A tu temat o niej : http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.php?t=7904
Nie w moim stylu. Wolę mniej rażące kolory i dodatki w czarnym kolorze tzn, lusterka, zderzaki itd. Może to i ciekawy egzemplarz, ale nie dla mnie.

Uważam, że autko w oryginale wygląda super, nowe zderzaki, nowy lakier, nowe lampy, nowe lusterka, odmalowane proszkowo felgi i nowe opony itd. I najlepiej jak tylko dźwięk silnika zdradza potencjał maszyny, którą masz przyjemność prowadzić.
Mi się podoba np: taki oryginalny Campus 1,1 który pod maską ma pow. 140-160KM a wygląda na seryjnego (40KM). Nie jednego możesz wtedy zaskoczyć na drodze.

[ Dodano: 2 Styczeń 2012, 01:36 ]
tommies pisze:Dużą sztuką jest już utrzymanie R5 w idealnym stanie technicznym i wizualnym, a mody to już ekstraklasa wymagająca dużej kasy, czasu, samozaparcia i warunków
Wiem ,wiem, mam R5 od 7lat.

[ Dodano: 2 Styczeń 2012, 18:58 ]
tommies pisze:Zawsze polecam zmienić pompę na wydajniejszą 23mm od Peugeot 406 bez ABS (4 wyjścia).
Tommies Czy to taka pompa od 406? czy inna?
http://moto.allegro.pl/peugeot-406-1-8- ... 69562.html bo ta wygląda jakby miała 2 wyjścia.
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

Robcio_GTT pisze:Poza tym wystarczy poszukać a nie tylko pytać i pytać
Dzięki przeczytałem, ale tak jak widzę każdy ma swoje zdanie. Mi się wydaje że tommies jast najbliżej prawdy. No ale hamulce narazie na bok, bo mi ktoś renie kupił przedz mną!!! Jutro miałem po nią jechć, a dziś koleś pisze że sprzedał. No i dupa. :[
Szukam więc następnej. Mam nadzieję że mnie z silnikiem nie wykołują, jest ugadany, że odbieram za tydzień B18FT.
ODPOWIEDZ