Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

SWAP na 1.7T

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

Panowie, więc żeby zrobić ten projekt w przyszłości muszę sprzedać automata. To niestety jest warunek - nie chcę się kłocić z żoną, ale ma trochę racji. Może być w domu R5 ale jedna. U nas jest jeszcze tego typu sprawa że mamy 4 inne auta, które musimy użytkować i utrzymywać. A i golfik cabrio MK1 85r stoi od kilku lat w garażu i nie ma kiedy nim jeździć. Tommies ma rację, trzeba kupić od razu GTE i wtedy robić swap. Przyznaję mu całkowitą rację po obczytaniu się z tematem. Łatwiej, taniej i szybciej jest poprawić GTE niż on nowa kompletować na bazie 1.1 Campus. Więc na spokojnie szukam GTE.
A tak na marginesie wczoraj byłem u kolegi lakiernika i nowy lakier na R5 kosztowałby 3tys (malowanie całego auta najlepszymi lakierami w komorze 60oC z niewielkimi naprawami blacharskimi. To mimo wszystko spory koszt. :mysli:
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

masz jeszcze namiar na to b18ft? :)
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

stadeo92 pisze:masz jeszcze namiar na to b18ft? :)
jasne, a chcesz? Silnik jest koło Poznania. Miałem go odebrać przejazdem na początku stycznia, ale okazuje się że przesunęła mi się robota w tamtych stronach na początek kwietnia, a specjalnie nie będę gnał z Grójca bo to ponad 300km w jedną stronę i trzeba busem jechać. Chłopak ma wszystkie graty do swapa. Ja się teraz zastanawian czy swoją 5 przerobiać czy sprzedać tak jak jest w oryginale i nie psuć, a do swapa kupić GTE? W moją R5 swego czasu wpompowałem kilka tysięcy, wymieniłem wszystko co było zużyte. Teraz trochę szkoda go przerabiać. Mam ją już 7 lat i ani razu nie byłem za zlocie. Może w ym roku wreszcie mi się uda być.

[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 00:21 ]
tommies pisze: W Twoim przypadku najprostszy i najtańszy to SWAP na 1.7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - czyli zrobienie czegoś na kształt wersji GTE
Chciałem wrócic do tematu 1,7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Trochę rozmawiałem z fachowcem od automatów, który mi robił skrzynię. twierdzi że mój automat tj. MB3 001 nie wytrzyma 1,7turbo ( może uszkodzeniu ulec sprzęgło hydrokinetyczne) ale co innego pełny wtrysk paliwa, nieco mniejsza moc i moment obrotowy. Czy w wypadku wielopunktu trzeba cały motor wymieniać, czy wystarczy głowica + osprzęt + pompa paliwa. Dodam że mam gaz.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak porównuje się numery części w Dialogysie to część jest inna, na przykład korbowody. Znając jednak Renault, może okazać się, że mimo różnych numerów ta część występuje zamiennie. Trzeba by konkretny podtyp silnika porównywać ze sobą. Czyli dla Renault 5 podtyp 716 i 717 porównywać z wielopunktem 702 i 722. Oczywiście dla pełnego obrazu trzeba by porównać też z innych Renówek z 19, 21 ...
Poza tym, z tak starym automatem jak w R5 potencjał 1.7 z wielopunktowym wtryskiem się po prostu zmarnuje, a dodatkowo mogą dojść problemy z wytrzymałością skrzyni. Zostaw jak jest.
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

daj mi namiary na tego chlopa bo szukam drugiego silnika zeby cos wiecej przy nim pogrzebac :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Mam numery katalogowe całej góry F2N,F3N,F8M musicie porównać czy głowice w wielopunkcie czy są te same.
Jak coś dół silnika też mogę wrzucić
A- F8M
B- F2N,F3N
C- F8M
D- F2N
E- F3N,F8M
F- F3N,F2N,F8M
G- F3N

Obrazek Obrazek
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

"krotko powiem tak f3n wzięty od renault przez volvo, zmodyfikowany zakuty fabrycznie przez porsche na potrzeby volvo czyli B18FT" kiedys to znalazlem gdzies juz nie pametam gdzie :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ale koledze inters chodzi teraz o możliwość modyfikacji F3N z jednopunktu na wielopunkt.
A poza tym każdy z tych silników miał swoje wersje, które obok zmian mechanicznych, miały mnóstwo zmian na poziomie czujników i komputerów sterujących.
Z pewnością można to ogarnąć, ale to tylko proszenie się o kłopoty. Lepiej zawsze zrobić kompletny swap.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

To dodam z własnego doświadczenia.

Kupno głowicy do F3N 742 w stanie dobrym jest równoznaczne z kupnem całego silnika, który jest sprawny. Cena ta sama.

;)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

na allegro jest fajny 1,7 lub 1,8 z volvo powierzchownie wygląda jak nówka sztuka cena 500zł
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

djmonkey pisze:na allegro jest fajny 1,7 lub 1,8 z volvo powierzchownie wygląda jak nówka sztuka cena 500zł
na tak ale to golas za 500zł. Z osprzętem do swapa wyjdzie 1,5 albo 2 tys. remont jego żeby się nie rozpadł zaraz z 1tys na bide. A ja jeszcze się teraz zastanawiam nad autem do tego celu. Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka. buda z wierzchu ma kilka rdzawek ale to 21lat, to chyba normalne.

[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 22:51 ]
Hawi pisze:To dodam z własnego doświadczenia.

Kupno głowicy do F3N 742 w stanie dobrym jest równoznaczne z kupnem całego silnika, który jest sprawny. Cena ta sama.

;)
masz rację

[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 23:05 ]
tommies pisze:Ale koledze inters chodzi teraz o możliwość modyfikacji F3N z jednopunktu na wielopunkt.
A z drugiej strony jak pomyślę o elektryce i czujnikach, przewodach z pękającą izolacją ze starości, stwardniałych od temperatury i wieku kostkach połączeniowych i innych tego typu rzeczach to mi sie odechciewa modów.

[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 23:23 ]
Trochę teraz posiedziełem nad swoim autem, powymieniałem węzyki podciśniania i trochę węży od chłodzenia. poizolowałem przewody i takie tam porządki pod maską. Żeby tak teraz wymienić silnik tzn. swap to najlepiej mieć całego dawcę na podwórku na czas projektu, żeby sobie wyciągać wszystko co się może przydać. Autko- dawca musi być nie zjeżdżone i w miarę świaże. I tak jak napisał tommies jeśli chodzi o koszty, to trzeba to wszystko liczyć x2 albo i x3. Wtedy być może się uda i będzie z tego pociecha. Narazie mój projekt jest w martwym punkcie. Poczekam jeszcze , może trafi się ładna zdrowa R5 jakies GTE i wtedy 1,7t. Automatu chyba nie będę przerabiał bo jeździ sobie narazie dobrze, lepiej go odstąpić w oryginale komuś z klubu, kto o niego zadba tak jak ja.

tommies mam pytanie? pisałeś że masz trochę gratów do automatu. Chodzi mi o tunel zmainy biegów, a dokładnie o te elementy podświatlane wskazujące aktualne położenie drążka. Ile byś za to chciał? Mógłbym odebrać w warszawie, jeśli ci pasuje?
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

inters pisze:
Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka.
Też tak myślałem a wyszło tak...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2012, 14:36 przez maciek od iwony, łącznie zmieniany 1 raz.
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

maciek od iwony pisze:
inters pisze:
Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka.

Też tak myślałem a wyszło tak...
[url=http://images35.fotosik.pl/1114/b3d8509ffb71a39dm.jpg]Obrazek[/URL]
oooo byłeś u mnie w garażu?? :-D :-D :-D
Awatar użytkownika
inters
Posty: 20
Rejestracja: 18 grudnia 2011, 16:15
Lokalizacja: Grójec

Post autor: inters »

maciek od iwony pisze:Też tak myślałem a wyszło tak...
o kutwa. no nie to moja od spodu nie ma znaków rdzy, a dywanów nie zrywałem. widzę że usunąłeś zbędne elementy podłogi, jakby zgasł na skrzyżowaniu to nie trzeba nawet wysiadać żeby się odepchnąć. :rotfl:
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ehh nie rozumiesz pod spodem maciek też twierdził ze ok ale dywan jak zdjął to się okazało..
ODPOWIEDZ