Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
SWAP na 1.7T
Moderator: Moderatorzy
Panowie, więc żeby zrobić ten projekt w przyszłości muszę sprzedać automata. To niestety jest warunek - nie chcę się kłocić z żoną, ale ma trochę racji. Może być w domu R5 ale jedna. U nas jest jeszcze tego typu sprawa że mamy 4 inne auta, które musimy użytkować i utrzymywać. A i golfik cabrio MK1 85r stoi od kilku lat w garażu i nie ma kiedy nim jeździć. Tommies ma rację, trzeba kupić od razu GTE i wtedy robić swap. Przyznaję mu całkowitą rację po obczytaniu się z tematem. Łatwiej, taniej i szybciej jest poprawić GTE niż on nowa kompletować na bazie 1.1 Campus. Więc na spokojnie szukam GTE.
A tak na marginesie wczoraj byłem u kolegi lakiernika i nowy lakier na R5 kosztowałby 3tys (malowanie całego auta najlepszymi lakierami w komorze 60oC z niewielkimi naprawami blacharskimi. To mimo wszystko spory koszt.
A tak na marginesie wczoraj byłem u kolegi lakiernika i nowy lakier na R5 kosztowałby 3tys (malowanie całego auta najlepszymi lakierami w komorze 60oC z niewielkimi naprawami blacharskimi. To mimo wszystko spory koszt.
jasne, a chcesz? Silnik jest koło Poznania. Miałem go odebrać przejazdem na początku stycznia, ale okazuje się że przesunęła mi się robota w tamtych stronach na początek kwietnia, a specjalnie nie będę gnał z Grójca bo to ponad 300km w jedną stronę i trzeba busem jechać. Chłopak ma wszystkie graty do swapa. Ja się teraz zastanawian czy swoją 5 przerobiać czy sprzedać tak jak jest w oryginale i nie psuć, a do swapa kupić GTE? W moją R5 swego czasu wpompowałem kilka tysięcy, wymieniłem wszystko co było zużyte. Teraz trochę szkoda go przerabiać. Mam ją już 7 lat i ani razu nie byłem za zlocie. Może w ym roku wreszcie mi się uda być.stadeo92 pisze:masz jeszcze namiar na to b18ft?
[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 00:21 ]
Chciałem wrócic do tematu 1,7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Trochę rozmawiałem z fachowcem od automatów, który mi robił skrzynię. twierdzi że mój automat tj. MB3 001 nie wytrzyma 1,7turbo ( może uszkodzeniu ulec sprzęgło hydrokinetyczne) ale co innego pełny wtrysk paliwa, nieco mniejsza moc i moment obrotowy. Czy w wypadku wielopunktu trzeba cały motor wymieniać, czy wystarczy głowica + osprzęt + pompa paliwa. Dodam że mam gaz.tommies pisze: W Twoim przypadku najprostszy i najtańszy to SWAP na 1.7 z wielopunktowym wtryskiem paliwa - czyli zrobienie czegoś na kształt wersji GTE
Jak porównuje się numery części w Dialogysie to część jest inna, na przykład korbowody. Znając jednak Renault, może okazać się, że mimo różnych numerów ta część występuje zamiennie. Trzeba by konkretny podtyp silnika porównywać ze sobą. Czyli dla Renault 5 podtyp 716 i 717 porównywać z wielopunktem 702 i 722. Oczywiście dla pełnego obrazu trzeba by porównać też z innych Renówek z 19, 21 ...
Poza tym, z tak starym automatem jak w R5 potencjał 1.7 z wielopunktowym wtryskiem się po prostu zmarnuje, a dodatkowo mogą dojść problemy z wytrzymałością skrzyni. Zostaw jak jest.
Poza tym, z tak starym automatem jak w R5 potencjał 1.7 z wielopunktowym wtryskiem się po prostu zmarnuje, a dodatkowo mogą dojść problemy z wytrzymałością skrzyni. Zostaw jak jest.
Ale koledze inters chodzi teraz o możliwość modyfikacji F3N z jednopunktu na wielopunkt.
A poza tym każdy z tych silników miał swoje wersje, które obok zmian mechanicznych, miały mnóstwo zmian na poziomie czujników i komputerów sterujących.
Z pewnością można to ogarnąć, ale to tylko proszenie się o kłopoty. Lepiej zawsze zrobić kompletny swap.
A poza tym każdy z tych silników miał swoje wersje, które obok zmian mechanicznych, miały mnóstwo zmian na poziomie czujników i komputerów sterujących.
Z pewnością można to ogarnąć, ale to tylko proszenie się o kłopoty. Lepiej zawsze zrobić kompletny swap.
na tak ale to golas za 500zł. Z osprzętem do swapa wyjdzie 1,5 albo 2 tys. remont jego żeby się nie rozpadł zaraz z 1tys na bide. A ja jeszcze się teraz zastanawiam nad autem do tego celu. Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka. buda z wierzchu ma kilka rdzawek ale to 21lat, to chyba normalne.djmonkey pisze:na allegro jest fajny 1,7 lub 1,8 z volvo powierzchownie wygląda jak nówka sztuka cena 500zł
[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 22:51 ]
masz racjęHawi pisze:To dodam z własnego doświadczenia.
Kupno głowicy do F3N 742 w stanie dobrym jest równoznaczne z kupnem całego silnika, który jest sprawny. Cena ta sama.
[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 23:05 ]
A z drugiej strony jak pomyślę o elektryce i czujnikach, przewodach z pękającą izolacją ze starości, stwardniałych od temperatury i wieku kostkach połączeniowych i innych tego typu rzeczach to mi sie odechciewa modów.tommies pisze:Ale koledze inters chodzi teraz o możliwość modyfikacji F3N z jednopunktu na wielopunkt.
[ Dodano: 8 Styczeń 2012, 23:23 ]
Trochę teraz posiedziełem nad swoim autem, powymieniałem węzyki podciśniania i trochę węży od chłodzenia. poizolowałem przewody i takie tam porządki pod maską. Żeby tak teraz wymienić silnik tzn. swap to najlepiej mieć całego dawcę na podwórku na czas projektu, żeby sobie wyciągać wszystko co się może przydać. Autko- dawca musi być nie zjeżdżone i w miarę świaże. I tak jak napisał tommies jeśli chodzi o koszty, to trzeba to wszystko liczyć x2 albo i x3. Wtedy być może się uda i będzie z tego pociecha. Narazie mój projekt jest w martwym punkcie. Poczekam jeszcze , może trafi się ładna zdrowa R5 jakies GTE i wtedy 1,7t. Automatu chyba nie będę przerabiał bo jeździ sobie narazie dobrze, lepiej go odstąpić w oryginale komuś z klubu, kto o niego zadba tak jak ja.
tommies mam pytanie? pisałeś że masz trochę gratów do automatu. Chodzi mi o tunel zmainy biegów, a dokładnie o te elementy podświatlane wskazujące aktualne położenie drążka. Ile byś za to chciał? Mógłbym odebrać w warszawie, jeśli ci pasuje?
- maciek od iwony
- Posty: 1152
- Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Też tak myślałem a wyszło tak...inters pisze:
Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka.
Ostatnio zmieniony 10 stycznia 2012, 14:36 przez maciek od iwony, łącznie zmieniany 1 raz.
oooo byłeś u mnie w garażu??maciek od iwony pisze:inters pisze:
Moja R5 jeśli chodzi o blacharkę a szczególnie podłogę to nie ma wogóle rdzy, oprócz miejsc gdzie jest zadrapane lub podgięte od lewarka.
Też tak myślałem a wyszło tak...
[url=http://images35.fotosik.pl/1114/b3d8509ffb71a39dm.jpg]Obrazek[/URL]