Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pompa paliwa

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Robcio_GTT

Pompa paliwa

Post autor: Robcio_GTT »

Sprawa ma się tak.
Odpaliłem dziś GTT, silnik trochę popracował i zgasł.
Próba odpalenia i nic :(
Dopiero po chwili zajarzyłem :] , że nie słychać pompy .
Pytanie brzmi : jak idzie zasilanie pompy w GTT ??
Jest bezpiecznik ?? Sprawdzałem w skrzynce, wszystkie ok.
Gdzie szukać przyczyny ??
Z góry dzięki za pomoc :okok:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

przekaźnik pompy paliwa jest wysterowany ?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Jeśli masz oryginalny przekaźnik pompy paliwa, to on włącza pompę dopiero wtedy gdy silnik się obraca (sterowany jest impulsami z modułu zapłonowego ) i moim zdaniem to nie specjalnie słychać jest wtedy pompę paliwa. Chyba,że masz zrobioną jakąś przeróbkę to może być inaczej - u nas tak było - pompa działała cały czas po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon"
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Było tak, że jak skończyłem kręcić rozrusznikiem, to przez sekundę było jeszcze słychać pompę i się wyłączała.
Teraz jej nie słychać :(
Muszę jeszcze sprawdzić ją na krótko, czy działa.

[ Dodano: 19 Styczeń 2012, 21:07 ]
djmonkey pisze:przekaźnik pompy paliwa jest wysterowany ?
Tzn. ??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

TQT pisze:Jeśli masz oryginalny przekaźnik pompy paliwa, to on włącza pompę dopiero wtedy gdy silnik się obraca (sterowany jest impulsami z modułu zapłonowego )
oto dokładnie mi chodziło . posprawdzaj kostki łączeniowe samą pompę oraz nieszczęsny przekaźnik
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
potas
Posty: 5
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, 19:59
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: potas »

Ja sprawdzałem na krótko i ona pracuje, ale tak cicho, że jej nie słychać. Za to trysnęła we mnie paliwem! Czy to oznacza, że mnie lubi?

Powiedzcie mi dobrzy ludzie (choć widzę po datach, że rzadko się odzywacie) co powinienem znaleźć w moim GTT z 87 roku pod kanapą i dużą, czarną, okrągłą zaślepą? Bo właśnie nic tam nie znalazłem oprócz dziury w baku i wkręconego w jej nagwintowaną krawędź jakiegoś czarnego, dużego kurna pierścienia. Poza tym dziura i zapiaszczone dno baku. Martwi mnie to. Pomóżcie proszę, bo nie kumam.

Eeee... Bo pompę paliwa mam pod spodem??? Czy co to było to tryskające, walcowate, podobne do cewki zapłonowej? I jeszcze drugie tam jest tylko mniejsze... Co to to jest z kolei?

pozdrawiam serdecznie
potas
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Tu w temacie Krystiana na stronie 83 masz widok kompletnych baków do GTT

http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... start=1230

A te dwa "walcowate" duże i małe to główna pompa paliwa i pompa paliwa przepompowująca paliwo z małego zbiornika do dużego gdy włączy się sygnał rezerwy.
potas
Posty: 5
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, 19:59
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: potas »

Dzięki.
A w tej dużej dziurze z góry to co tam powinno tkwić? Czujnik poziomu paliwa? Wystają mi tam jakieś3 obcięte kabelki i jeden wężyk gumowy.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

A w tej dużej dziurze z góry to co tam powinno tkwić? Czujnik poziomu paliwa? Wystają mi tam jakieś3 obcięte kabelki i jeden wężyk gumowy.
Powinieneś mieć tam czujnik poziomu paliwa ze wskaźnikiem rezerwy paliwa. Idą do niego trzy przewody.
W korpusie czujnika są trzy rurki
- zasysająca paliwo do pompy paliwa
- przelew paliwa z pompy paliwa, jeśli jest mechaniczna lub regulatora ciśnienia paliwa dla GTT
- odpowietrzenie zbiornika paliwa.

Swoją drogą ciekawe, jak ci trysnęło paliwo z pompy skoro nie jest ona podłączona do baku? :figielek: :radocha:
potas
Posty: 5
Rejestracja: 19 sierpnia 2013, 19:59
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: potas »

To rzeczywiście jest zagadka... Najlepsze jest to, że ja nim przyjechałem na kołach 3 lata temu i postawiłem u siebie na podwórku! Potem jeszcze wielokrotnie go odpalałem i dopiero jakiś rok temu odmówił posłuszeństwa... Musiał mi ktoś w międzyczasie podper**lić ten czujnik i dlatego teraz za chiny nie mogę go odpalić!!! :P
Ciekawe czy czegoś jeszcze mi nie zwinęli... Bez porównania z innym autem, albo odpowiedniej dokumentacji nigdy nim nie wyjadę!
ODPOWIEDZ