Strona 1 z 1

Pompa paliwa

: 18 stycznia 2012, 20:19
autor: Robcio_GTT
Sprawa ma się tak.
Odpaliłem dziś GTT, silnik trochę popracował i zgasł.
Próba odpalenia i nic :(
Dopiero po chwili zajarzyłem :] , że nie słychać pompy .
Pytanie brzmi : jak idzie zasilanie pompy w GTT ??
Jest bezpiecznik ?? Sprawdzałem w skrzynce, wszystkie ok.
Gdzie szukać przyczyny ??
Z góry dzięki za pomoc :okok:

: 18 stycznia 2012, 22:03
autor: djmonkey
przekaźnik pompy paliwa jest wysterowany ?

: 19 stycznia 2012, 10:41
autor: TQT
Jeśli masz oryginalny przekaźnik pompy paliwa, to on włącza pompę dopiero wtedy gdy silnik się obraca (sterowany jest impulsami z modułu zapłonowego ) i moim zdaniem to nie specjalnie słychać jest wtedy pompę paliwa. Chyba,że masz zrobioną jakąś przeróbkę to może być inaczej - u nas tak było - pompa działała cały czas po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon"

: 19 stycznia 2012, 21:06
autor: Robcio_GTT
Było tak, że jak skończyłem kręcić rozrusznikiem, to przez sekundę było jeszcze słychać pompę i się wyłączała.
Teraz jej nie słychać :(
Muszę jeszcze sprawdzić ją na krótko, czy działa.

[ Dodano: 19 Styczeń 2012, 21:07 ]
djmonkey pisze:przekaźnik pompy paliwa jest wysterowany ?
Tzn. ??

: 19 stycznia 2012, 23:27
autor: djmonkey
TQT pisze:Jeśli masz oryginalny przekaźnik pompy paliwa, to on włącza pompę dopiero wtedy gdy silnik się obraca (sterowany jest impulsami z modułu zapłonowego )
oto dokładnie mi chodziło . posprawdzaj kostki łączeniowe samą pompę oraz nieszczęsny przekaźnik

: 21 sierpnia 2013, 20:51
autor: potas
Ja sprawdzałem na krótko i ona pracuje, ale tak cicho, że jej nie słychać. Za to trysnęła we mnie paliwem! Czy to oznacza, że mnie lubi?

Powiedzcie mi dobrzy ludzie (choć widzę po datach, że rzadko się odzywacie) co powinienem znaleźć w moim GTT z 87 roku pod kanapą i dużą, czarną, okrągłą zaślepą? Bo właśnie nic tam nie znalazłem oprócz dziury w baku i wkręconego w jej nagwintowaną krawędź jakiegoś czarnego, dużego kurna pierścienia. Poza tym dziura i zapiaszczone dno baku. Martwi mnie to. Pomóżcie proszę, bo nie kumam.

Eeee... Bo pompę paliwa mam pod spodem??? Czy co to było to tryskające, walcowate, podobne do cewki zapłonowej? I jeszcze drugie tam jest tylko mniejsze... Co to to jest z kolei?

pozdrawiam serdecznie
potas

: 21 sierpnia 2013, 23:08
autor: TQT
Tu w temacie Krystiana na stronie 83 masz widok kompletnych baków do GTT

http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... start=1230

A te dwa "walcowate" duże i małe to główna pompa paliwa i pompa paliwa przepompowująca paliwo z małego zbiornika do dużego gdy włączy się sygnał rezerwy.

: 28 sierpnia 2013, 16:57
autor: potas
Dzięki.
A w tej dużej dziurze z góry to co tam powinno tkwić? Czujnik poziomu paliwa? Wystają mi tam jakieś3 obcięte kabelki i jeden wężyk gumowy.

: 28 sierpnia 2013, 20:26
autor: TQT
A w tej dużej dziurze z góry to co tam powinno tkwić? Czujnik poziomu paliwa? Wystają mi tam jakieś3 obcięte kabelki i jeden wężyk gumowy.
Powinieneś mieć tam czujnik poziomu paliwa ze wskaźnikiem rezerwy paliwa. Idą do niego trzy przewody.
W korpusie czujnika są trzy rurki
- zasysająca paliwo do pompy paliwa
- przelew paliwa z pompy paliwa, jeśli jest mechaniczna lub regulatora ciśnienia paliwa dla GTT
- odpowietrzenie zbiornika paliwa.

Swoją drogą ciekawe, jak ci trysnęło paliwo z pompy skoro nie jest ona podłączona do baku? :figielek: :radocha:

: 14 września 2013, 09:11
autor: potas
To rzeczywiście jest zagadka... Najlepsze jest to, że ja nim przyjechałem na kołach 3 lata temu i postawiłem u siebie na podwórku! Potem jeszcze wielokrotnie go odpalałem i dopiero jakiś rok temu odmówił posłuszeństwa... Musiał mi ktoś w międzyczasie podper**lić ten czujnik i dlatego teraz za chiny nie mogę go odpalić!!! :P
Ciekawe czy czegoś jeszcze mi nie zwinęli... Bez porównania z innym autem, albo odpowiedniej dokumentacji nigdy nim nie wyjadę!