Strona 1 z 1

Czujnik położenia przepustnicy - TPS

: 23 stycznia 2012, 23:32
autor: Hawi
http://www.renault19.pl/forum/viewthrea ... owstart=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3904

Takie coś znalazłem... może być coś w tym prawdy pytanie na ile to jest użyte w f3n.

Zachęcam do pisania :) i dzielenia się spostrzeżeniami :)

: 23 stycznia 2012, 23:56
autor: wsmpw
?? ja chyba sobie załoze taki tps dla bajeru do bingo:D

: 24 stycznia 2012, 00:46
autor: djmonkey
a po co bez tps'u też bingo śmiga i wielkiej różnicy nie ma . jak chcesz to podłącz pod mapa i wyreguluj instalacje różnicy brak

: 24 stycznia 2012, 13:22
autor: Hawi

: 24 stycznia 2012, 22:21
autor: wsmpw
ale powiedz mi o co ci chodzi z tym tematem całym wogóle?

: 24 stycznia 2012, 22:54
autor: djmonkey
no właśnie też się zastanawiam nie dopisałeś czegoś przed linkiem ?
tps to nic innego jak zwykły potencjometr na którym mierzy sie spadek napięcia na suwaku względem jednego z pinów tego potencjometru

: 24 stycznia 2012, 23:52
autor: Hawi
Obrazek

Najgorsze właśnie że nie widzę tu potencjometru. Chyba, że jestem ślepy. :P

Kiedyś gdzieś Kabar pisał o tym dlatego poruszyłem temat. :P

A do tego moje spalanie jest ogromne więc pytam :)

: 25 stycznia 2012, 09:51
autor: lodoo
może masz sam "czujnik" pozycji zerowej i max wciśniętego gazu, bez pośrednich wartości :-P

: 25 stycznia 2012, 10:14
autor: Hawi
No tak to wygląda właśnie :)

Tylko chodzi o ustawienie :mysli: bo każde ruszenie nim powoduje inna pracę silnika jak i przyśpieszania oraz spadania obrotów. Więc jak to powinno być wyregulowane :)

: 25 stycznia 2012, 10:34
autor: wsmpw
spalania dużego przyczyny bym szukał gdzies indziej nie w nim ustaw tak zeby zwierało na rozgrzanym silniku ten jeden styk i będzie dobrze wielkiej regulcji nie masz tam.

: 25 stycznia 2012, 10:53
autor: Hawi
No właśnie nie do końca.

Każde przestawienie czujnika powoduje inna pracę silnika a do tego na każdej działa styk zamknięcia przepustnicy. Poprostu myślę iż dokładnie trzeba go ustawić na miernik.

Dlatego wrzuciłem te tematy bo nigdzie w serwisówce nie znalazłem o ustawianiu tego ustrojstwa a jak jest proszę o lincz ;)

: 25 stycznia 2012, 19:55
autor: djmonkey
weź miernik w łapkę i pomierz co jest na pinach w czasie ruchu przepustnicy bo mnie się zdaje że jest to identyczna zasada sterowania jak w Spi 2 styki skrajne a resztę kontroluje map jest takowy w MPI ?

: 25 stycznia 2012, 22:08
autor: wsmpw
jest

: 25 stycznia 2012, 23:12
autor: Hawi
Nie ma co nabijać posty.

Tak jest map sensor. Ale zmiana położenia czujnika TPS zmienia pracę silnika.

Pomierzę na nagrzanym i na napięciu i będzie wiadomo co się dzieje :)

Bo oporność skrajna to normalne ;)

: 26 stycznia 2012, 10:16
autor: lodoo
w MPI jest MAP, może były różne wersje TPS'a - ja miałem normalny, tzn styk pozycji zerowej + potencjometr i zmienne napięcie na bodajże fioletowym kabelku, ale nie pamiętam czy do 5V czy 12V