Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Kontrolka ładowania
Moderator: Moderatorzy
Kontrolka ładowania
Oto mój problem.
Zapalam samochód wszystkie kontrolki gasną włączę światła ok` dodam dmuchawę ok` dodam ogrzewanie szyby zaczyna się świecić kontrolka ładowania.
Wczoraj dokonałem pomiaru włączyłem wszystko co jest na pokładzie ( dmuchawa, ogrzewanie szyby, światła mijania. p mgłowe tył, światło stop,) pomiar na klemach akumulatora 14,08 V po wyłączeniu reszty i zostawieniu tylko dmuchawy i świateł mijania 14,12 V, a kontrolka ładowania świeci.
Czasami jadę mam włączoną szybę dam kierunek to mruga kontrolka ładowania w jego rytmie.
Doczytałem że prawdopodobnie gdzieś nie ma masy ale gdzie: w liczniku, alternatorze, masowanie silnika.
Miał ktoś ten problem.
Może się alternator kończy
Zapalam samochód wszystkie kontrolki gasną włączę światła ok` dodam dmuchawę ok` dodam ogrzewanie szyby zaczyna się świecić kontrolka ładowania.
Wczoraj dokonałem pomiaru włączyłem wszystko co jest na pokładzie ( dmuchawa, ogrzewanie szyby, światła mijania. p mgłowe tył, światło stop,) pomiar na klemach akumulatora 14,08 V po wyłączeniu reszty i zostawieniu tylko dmuchawy i świateł mijania 14,12 V, a kontrolka ładowania świeci.
Czasami jadę mam włączoną szybę dam kierunek to mruga kontrolka ładowania w jego rytmie.
Doczytałem że prawdopodobnie gdzieś nie ma masy ale gdzie: w liczniku, alternatorze, masowanie silnika.
Miał ktoś ten problem.
Może się alternator kończy
co do migania tej kontrolki to mam tak samo jak otwieram el-szyby jak jest już całkowicie otwarta puszczam przycisk i jest ok , mam dokładane te szyby ale jestem wpięty w obwód zapalniczki .
Powodem żarzenia lampki może być duży spadek napięcia w gałęzi zasilającej regulator napięcia .
tak czy inaczej trzeba wszystkie zasilania na skrzynkę bezpieczników sprawdzić kostki no i masy też można przy okazji posprawdzać . ewentualnie kończą sie szczotki i przy obciążeniu na wirnik podawane jest większe napięcie i prąd w celu podbicia napięcia , w tym czasie między szczotkami a komutatorem powstaje łuk co pięknie wypala pierścień ślizgowy oraz resztkę szczotki.
Powodem żarzenia lampki może być duży spadek napięcia w gałęzi zasilającej regulator napięcia .
tak czy inaczej trzeba wszystkie zasilania na skrzynkę bezpieczników sprawdzić kostki no i masy też można przy okazji posprawdzać . ewentualnie kończą sie szczotki i przy obciążeniu na wirnik podawane jest większe napięcie i prąd w celu podbicia napięcia , w tym czasie między szczotkami a komutatorem powstaje łuk co pięknie wypala pierścień ślizgowy oraz resztkę szczotki.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Wczoraj po godzinnej medytacji i wyczyszczeniu wszystkich mas stwierdzam:
Silnik bieg jałowy napięcie 14,08 V po włączeniu wszystkich odbiorników potrafi spaść
do 13,2 V ale czasami samo podskoczy do 14,0 - 14,1 V. Jak mierzyłem parę dni temu było ponad 14 V ale jak widać po prostu tak trafiłem
W alternatorze miałem rok temu wymieniane łożyska i jedyne co mi przychodzi do głowy to koniec szczotek które są razem z regulatorem.
Po dodaniu gazu przy włączonej full opcji maks prą to 14,1 V
Lampka świeci tak jak powinna czyli spada napięcie to się zaświeca .
Pytanie czy wymiana tego regulatora z szczotkami pomorze czy szukać innego alternatora??
Koszt regulatora to z 40 pln za remont elektryk krzyknął ponad 100 pln, a w necie nowy
z helli znalazłem za 190 pln.
http://startery-alternatory.sk/Start.as ... EzMTdJUg==
Muszę coś zrobić bo szkoda mi akumulatora na razie podładuje go w garażu.
Przemeq
Silnik bieg jałowy napięcie 14,08 V po włączeniu wszystkich odbiorników potrafi spaść
do 13,2 V ale czasami samo podskoczy do 14,0 - 14,1 V. Jak mierzyłem parę dni temu było ponad 14 V ale jak widać po prostu tak trafiłem
W alternatorze miałem rok temu wymieniane łożyska i jedyne co mi przychodzi do głowy to koniec szczotek które są razem z regulatorem.
Po dodaniu gazu przy włączonej full opcji maks prą to 14,1 V
Lampka świeci tak jak powinna czyli spada napięcie to się zaświeca .
Pytanie czy wymiana tego regulatora z szczotkami pomorze czy szukać innego alternatora??
Koszt regulatora to z 40 pln za remont elektryk krzyknął ponad 100 pln, a w necie nowy
z helli znalazłem za 190 pln.
http://startery-alternatory.sk/Start.as ... EzMTdJUg==
Muszę coś zrobić bo szkoda mi akumulatora na razie podładuje go w garażu.
Przemeq
Za 190zł kupujesz przynajmniej z tej stronki regenerowany alternator lub czystego chińczyka w dodatku słabiutki bo tylko 50A jak już daj taki CA728 ma 70A .
Wyciągnij alternator zdejmij regulator napięcia i przy okazji sprawdź w jakim stanie jest pierścień ślizgowy i go przetocz gdzieś u tokarza o ile jest jeszcze co . Szczotki kosztują 5 zł więc lepiej mieć oryginalny regulator napięcia niż chińczyka. Jeśli to nie pomoże pisz dalej.
Wyciągnij alternator zdejmij regulator napięcia i przy okazji sprawdź w jakim stanie jest pierścień ślizgowy i go przetocz gdzieś u tokarza o ile jest jeszcze co . Szczotki kosztują 5 zł więc lepiej mieć oryginalny regulator napięcia niż chińczyka. Jeśli to nie pomoże pisz dalej.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault