Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kontrolka ładowania

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

przemeq

Kontrolka ładowania

Post autor: przemeq »

Oto mój problem.
Zapalam samochód wszystkie kontrolki gasną włączę światła ok` dodam dmuchawę ok` dodam ogrzewanie szyby zaczyna się świecić kontrolka ładowania.
Wczoraj dokonałem pomiaru włączyłem wszystko co jest na pokładzie ( dmuchawa, ogrzewanie szyby, światła mijania. p mgłowe tył, światło stop,) pomiar na klemach akumulatora 14,08 V po wyłączeniu reszty i zostawieniu tylko dmuchawy i świateł mijania 14,12 V, a kontrolka ładowania świeci.
Czasami jadę mam włączoną szybę dam kierunek to mruga kontrolka ładowania w jego rytmie.
Doczytałem że prawdopodobnie gdzieś nie ma masy ale gdzie: w liczniku, alternatorze, masowanie silnika.
Miał ktoś ten problem.
Może się alternator kończy ??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

co do migania tej kontrolki to mam tak samo jak otwieram el-szyby jak jest już całkowicie otwarta puszczam przycisk i jest ok , mam dokładane te szyby ale jestem wpięty w obwód zapalniczki .
Powodem żarzenia lampki może być duży spadek napięcia w gałęzi zasilającej regulator napięcia .
tak czy inaczej trzeba wszystkie zasilania na skrzynkę bezpieczników sprawdzić kostki no i masy też można przy okazji posprawdzać . ewentualnie kończą sie szczotki i przy obciążeniu na wirnik podawane jest większe napięcie i prąd w celu podbicia napięcia , w tym czasie między szczotkami a komutatorem powstaje łuk co pięknie wypala pierścień ślizgowy oraz resztkę szczotki.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

poprowadźcie sobie masę do silnika odpowiednio grubym przewodem a i ten który macie fabrycznie zamontowane dobrze wyczyścić w miejscu podłączenia jak i do nadwozia tak i do klemy oraz sprawdzić masę idącą od silnika bo potrafi po prostu zgnić
przemeq

Post autor: przemeq »

Wczoraj po godzinnej medytacji i wyczyszczeniu wszystkich mas stwierdzam:
Silnik bieg jałowy napięcie 14,08 V po włączeniu wszystkich odbiorników potrafi spaść
do 13,2 V ale czasami samo podskoczy do 14,0 - 14,1 V. Jak mierzyłem parę dni temu było ponad 14 V ale jak widać po prostu tak trafiłem
W alternatorze miałem rok temu wymieniane łożyska i jedyne co mi przychodzi do głowy to koniec szczotek które są razem z regulatorem.
Po dodaniu gazu przy włączonej full opcji maks prą to 14,1 V
Lampka świeci tak jak powinna czyli spada napięcie to się zaświeca .
Pytanie czy wymiana tego regulatora z szczotkami pomorze czy szukać innego alternatora??
Koszt regulatora to z 40 pln za remont elektryk krzyknął ponad 100 pln, a w necie nowy
z helli znalazłem za 190 pln.
http://startery-alternatory.sk/Start.as ... EzMTdJUg==
Muszę coś zrobić bo szkoda mi akumulatora na razie podładuje go w garażu.

Przemeq
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wymień same szczotki :mysli:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Za 190zł kupujesz przynajmniej z tej stronki regenerowany alternator lub czystego chińczyka w dodatku słabiutki bo tylko 50A jak już daj taki CA728 ma 70A .

Wyciągnij alternator zdejmij regulator napięcia i przy okazji sprawdź w jakim stanie jest pierścień ślizgowy i go przetocz gdzieś u tokarza o ile jest jeszcze co . Szczotki kosztują 5 zł więc lepiej mieć oryginalny regulator napięcia niż chińczyka. Jeśli to nie pomoże pisz dalej.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ostatnio regenerowałem swój alternator... pierścienie ślizgowe kosztowały chyba 11zł, szczotki 7zł i łożyska kolo 12zł za szt, do tego odrobina czasu i lutownica i nówka sztuka ;-)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

ja akurat podawałem ceny szczotek jakie są u mnie w pracy łożyska to koszt bodajże w granicy 20- 35zł za 2 zależy jaka firma itp.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

przemeq pisze:do 13,2 V ale czasami samo podskoczy do 14,0 - 14,1 V
sprawdź czy nie puścił lut na którejś diodzie i czasem styka a czasem nie
przemeq

Post autor: przemeq »

Szczotki przylutowane koszt 2,50 pln
jest lepiej, zaświeca się później ale: jedna bieżnia ok` druga wyryta wielkim rowem, łożysko hałasuje.
Generalnie alternator do regeneracji jestem umówiony z elektrykiem na jutro wymieni co trzeba.
Dziękuje za pomoc
Przemek
ODPOWIEDZ