Strona 1 z 1

R5 Baccara - problem z płynem chłodniczym

: 26 czerwca 2012, 20:46
autor: Lord
Witam, mam problem w swojej Piątce ze zbyt nagłym ubywaniem płynu chłodniczego ze zbiornika.

Wszystko zaczęło się jakoś w kwietniu, po dłuższej jeździe po Warszawie, zaparkowałem samochód i zauważyłem, że pod spodem zrobił się konkretny wyciek, tak, że płyn dosłownie płynął po kostce brukowej. W pierwszej chwili przeraziłem się, że to wyciekł olej ze skrzyni albo z silnika, otwieram maskę i widzę, że zbiorniczek od płynu chłodniczego jest cały mokry, no a w środku nic nie ma, zalałem od nowa i zacząłem obserwować czy dalej się coś dzieje. raz ubywało mniej, raz więcej, z chłodnicy nie było żadnych wycieków i ogólnie później pod samochodem już żadnych plam, a temperatura silnika rosła, po czym spadała w czasie jazdy, czyli nic sie nie grzało.

W maju zaprowadziłem samochód do mojego taty na podlasiu, by sprawdził co się może dziać, jako lakiernik ma znajomych wśród mechaników, przy okazji wyszedł motyw z cieknącą maglownicą, ale udało sie ją zregenerować. Po naprawie maglownicy, tata przez maj i czerwiec starał się nią robić po kilkanaście km dziennie nią, nic z płynem chłodniczym czy ogólnie z układem chłodniczym się nie działo.

W minioną niedzielę, wróciłem nią do Warszawy, po 3h ciągłej bez problemowej jazdy, bo nie zaobserwowałem nic niepokojącego, temperatura była na stałym poziomie. po jakiś 2 -3h zszedłem do niej tak kontrolnie sprawdzić ją i znów zaobserwowałem znajomy mi wyciek płynu chłodniczego, a zbiorniczek był pusty i cały mokry od góry zewnątrz. No i znów wraca problem, zalałem od nowa. W poniedziałek zrobiłem 4km nią i nic się nie działo. Dzisiaj po ok. 15 km jazdy znów historia się powtórzyła. Zaobserwowałem, że uszczelka w korku od zbiorniczka jest popękana i nie wiem czy to może być przyczyną wydobywania się na zewnątrz płynu, czy popękana jest od dużego ciśnienia płynu który napierał, czy może przytkany termostat jest, nie wiem niestety.

Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam

: 26 czerwca 2012, 21:15
autor: TQT
Co o tym myślicie ?
Myślę, że skoro cieknie to warto poszukać skąd cieknie - to przecież widać :)

: 26 czerwca 2012, 21:32
autor: Krzysiek92
wymień korek,może masz nie odpowiedni i puszcza. Jak jest rozgrzany to podnieś maske i kontroluj co się dzieje, ja kiedyś miałem tak że zgasiłem silnik, wiatrak chodził i wywaliło węża z chłodnicy:( a poźniej się okazało że miałem nie odpowiedni korek do zbiorniczka

: 26 czerwca 2012, 22:33
autor: djmonkey
Sprawdź czy wyrzuca płyn jak popuścisz korek w zbiorniczku na wyłączonym i rozgrzanym silniku po parunastu kilometrach tego akurat nie powinien robić .

Jeśli masz zbiorniczek z przelewem i korek w chłodnicy to najpierw lejesz w chłodnicę później zalewasz po kant zbiorniczek i odpowietrzasz na odpowietrznikach od najniżej położonego uruchamiasz auto przez górny wężyk w zbiorniczku powinien lecieć płyn a no i nie zakręcaj korka aż do załączenia wentylatora . Tak robiłem w R11 Turbo i Clio 1,4e i płynu nie wyrzuca .

: 27 czerwca 2012, 08:14
autor: -=wasq=-
korek powinien byc z brazowym "kapeluszem"

: 27 czerwca 2012, 09:35
autor: Lord
Tak, ma ten kapelusz, teraz pytanie czy jak poluźnię korek (bo przyznam się, że dokręcałem do oporu) coś pomoże, jeśli nie to szukać przyczyny w termostacie albo uszczelka po głowicą?

: 27 czerwca 2012, 21:11
autor: djmonkey
Spróbuj odpowietrzyć raz a porządnie tak jak pisałem. Jeśli to nie da efektów sprawdź termostat choć wątpię żeby to in sprawiał problemy.

: 28 czerwca 2012, 06:51
autor: jjmag
a według mnie sprawdzanie zacząć od pompy wody czy nie ma luzu na wirniku i raz wymusza w pełni obieg bo się zaklinuje raz nie, termostat nie kosztuje majątku nie zaszkodzi wymienić tym bardziej że lato jest także z mniejszą temperaturą otwarcia no i wtedy odpowietrzyć

: 28 czerwca 2012, 11:11
autor: Lord
Wczoraj odpowietrzyłem, także dzisiaj pojeżdżę, potestuję, zobaczymy. Pompę bym wykluczył, bo niestety jeżdżę na gazie.

: 28 czerwca 2012, 12:31
autor: tommies
Stary, ale to chodzi o pompę wody a nie paliwa :)

: 28 czerwca 2012, 14:07
autor: dredzioch1
Lord - you've made my day:)

: 6 lipca 2012, 19:26
autor: Lord
Wymieniłem korek na nowy i aktualnie problem ustał, więc prawdopodobnie jednak wina leżała w starym korku w którym uszczelka była popękana. Zrobiłem test po jeździe, gdy odkręciłem korek płyn zaczął iśc do góry, zakręciłem, przestał :) więc uszczelka pewnie już przepuszczała powietrza i ciśnienie unosiło dalej płyn.



Tak przy okazji, żeby nie tworzyć nowego tematu, zaczęła mi się palić lampka od wstecznego juz zaraz po przekręceniu stacyjki, czy to może być czujnik przy skrzyni biegów ?

: 6 lipca 2012, 19:51
autor: vino1986
czy to może być czujnik przy skrzyni biegów ?
podobno... odepnij 2 piny od niego i zobacz czy bedzie sie wtedy swiecilo...