Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
opony i felgi do R5 - dyskusja o rozmiarach
Moderator: Moderatorzy
Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy... Tak samo jak skład frakcyjny gumy, rzeźba bieżnika itd itd... ogumienie, jego rodzaj i stan ogromnie rzutuje na spalanie.
A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy... Tak samo jak skład frakcyjny gumy, rzeźba bieżnika itd itd... ogumienie, jego rodzaj i stan ogromnie rzutuje na spalanie.
coś wątpię żeby taka opona weszła, najlepiej pojechać gdzieś żeby ci założyli taka oponę, założyć do samochodu i sprawdzić czy nie obciera.osamiec pisze:Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy... Tak samo jak skład frakcyjny gumy, rzeźba bieżnika itd itd... ogumienie, jego rodzaj i stan ogromnie rzutuje na spalanie.
Dopiero co walnąłem o tym wykład na KKP. Wkleić? Ciśnienie tak. Obwód też (bo zmienia się przełożenie). Ale szerokość i wysokość nie mają prawie żadnego znaczenia.osamiec pisze:A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy...
Nie mitujcie o tych nieekonomicznych zimówkach, pcha się też gorzej? Po prostu płyny są zimniejsze w zimie i dłużej się nagrzewają. Różnica 3l/100km to by musiała być płynna guma do klejenia.
kucu pisze:Na wprost moze i pojezdzisz, ale ze skrecaniem moze byc problem. Juz przy profilu 50 bylo do niczego...osamiec pisze:Wracając do tematu, to zamierzam teraz zakupić oponki i felgi, myślałem o 15'/7' felga a na to 185/60... Wejdzie to do gtli? chce 15, o jak najwyższym balonie.
a węższe opony? Tylko nie chce by się trapez z kapcia robił... Np 175? Tak widziałem, że min Wasq kula się na 15, z tym że ma gwint także to inaczej też, z resztą zawias ma inny całkiem.
No widocznie masz płynną gumę zamiast opon.Hormon pisze:żuwik co do tych zimówek to sie ż Tobą nie zgodzę, prosty przykład, puszczam na luzie autko z górki, zamiast autko przyspieszać czuć jak delikatnie opony stawiają opór i prędkość nie wzrasta a nawet maleje.
Po zmianie na letnie puszczam an luz i autko sie toczy jak głupie.
Podaj mi markę tych opon - nigdy tego nie kupię.
Jak auto zaczyna palić 3l więcej, to opór musiałby być kilkukrotnie większy. Auta byś wtedy nie przepchnął, a już na pewno po rozkulaniu szybko stanęłoby samo.
Wysokość nie ma znaczenia? A czy czasem im wyższa średnica koła, tym większy jego obwód?żuwik pisze:Dopiero co walnąłem o tym wykład na KKP. Wkleić? Ciśnienie tak. Obwód też (bo zmienia się przełożenie). Ale szerokość i wysokość nie mają prawie żadnego znaczenia.osamiec pisze:A co do ot co się tu pojawił, to chyba Panowie nie zdajecie sobie sprawy jakie kolosalne znaczenie na opory toczenia ma szerokość, wysokość, obwód i przede wszystkim ciśnienie w oponie na jakiej jeździmy...
Szerokość też? To wg tego nie zmienia się wtedy wyższy współczynnik tarcia który rzekomo wzrasta przy zastosowaniu szerszych niż normalne opony. A jak wiadomo im on wyższy, tym wiekszy opór opona stawia nawierzchni i tym samym jest przyczepniejsza...
Ostatnio zmieniony 9 kwietnia 2008, 21:56 przez osamiec, łącznie zmieniany 3 razy.