Ja mam 185/55 R15 i jest okosamiec pisze:Rozumiem... Bo głównie chodzi mi o wysokość lacza, nie o szerokość... No chyba że dać 14', ale efekt wizualny całkiem inny...
![;-) ;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Moderator: Moderatorzy
chyba z tego ze nie mają bieżnika który się odkształca i pracuje i uelastycznia oponę na zakrętach i przy hamowaniu i przyspieszaniu. Slik jest goły i nie ma co pracować...arex2006 pisze:Skoro są bardzie przyczepne slicki to z czego wynika ich lepsze "trzymanie
tutaj bardzo przydatna jest nawigacja satelitarna która mierzy prędkość pojazdu. W mojej Mazdzie 323 mam koła o seryjnym rozmierze 185/65/14 i licznik przekłamuje mi o 3 mile/h w dół - jadę 70 mil/h a pokazuje mi nawigacja 67. Dlatego przy zmianie kół na alu pójdę w kierunku zawyżenia nieco średnicy oryginalnej koła aby to wyrównać.Ronin317 pisze: najpierw trzeba zweryfikować, czy licznik fabryczny nie przekłamuje, bo może się okazać, że założenie opon o niewiele większej średnicy a co za tym idzie większym obwodzie zwiększy precyzję tego licznika, bo mógł np. zaniżać rzeczywistą prędkość pojazdu - oczywiście analogiczna sytuacja może być w drugą strone, czyli licznik zawyża rzeczywistą prędkość.
Nie myślę tak i nie myślałem, więc reszta Twojej wypowiedzi to bleblanie. Słuchaj, choćbyś nie wiem jak bardzo chciał, nie jestem debilem, a na dodatek oprócz fizyki (na wyższym poziomie niż 1PN) miałem cały semestr nauki o ruchu koła sztywnego i ogumionego, oraz dwa lata szkoleń przez techników mało znanej firmy robiącej dętki rowerowe o nazwie Michelin.arex2006 pisze:Twierdzisz nada że w trakcie jazdy po łuku(czy bylejakim zakręcie) każdy wektor siły rządzącej ruchem pojazdu w tym momencie jest równoległy do kierunku jazdy? Mylisz się i to BARDZO!
Przykro mi, ale tarcie występuje zawsze:żuwik pisze:Jednak tarcie w oponie na całym śladzie bieżnika występuje tylko przy poślizguZauważcie (bufony i niebufony), że gdy opona wejdzie w kontakt z podłożem, dany dowolny punkt opony NIE PRZESUWA SIĘ WZGLĘDEM PODŁOŻA
Tada... 11 - 8 = 3 Litryi teraz nie moge zejść poniżej 11l gdzie wcześniej mieścił sie w 8lpg
I po to kiedyś, dawno temu ktoś koło wynalazł żeby je toczyć a nie przesuwać...Jako docent, doktor przehabilitowany oświadczam: nie od dawna wiadomo, i słychać to z każdej strony (m.in. r. Kubica, Kuzaj, itp) że, cytuje: "opona klei się do nawierzchni".
Gdzie więc tu miejsce na tarcie?
Tak, Panowie, tak.. tam nic o nic i o nikogo nie trze... to nie papier ścierny. To po prostu się klei niesamowicie...