Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Regeneracja tylnej belki

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Radek

Regeneracja tylnej belki

Post autor: Radek »

Dzien dobry. Mam problem z tylna belka:
Czy znacie kogos kto podejmie sie regeneracji tylnej belki w R5 Campus 1990. Po prawe stronie wali juz niemilosiernie. Jesli nie regeneracja to chociaz moze poradzcie gdzie mozna kupic uzywane na wymiane. Mieszkam w trojmiescie.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1368
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

poszukaj w dziale sprzedam a regeneracjia belki to raczej sie nie opłaca
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Nie wiem jak w 3city, ale u mnie tuleje do tylnej belki kosztują po 34 złote( są dwie), a łożysko niecałe 70 złotych. Masz dwudrążkową belkę i jej remont wcale nie jest taki kosztowny. Kupowanie używanej belki zawsze wiąze się z ryzykiem. Przestroga: Naprawa belki nie jest prosta i jeśli nie masz pojęcia o mechanice to lepiej tego nie rób sam. Poproś kolegę samochodziarza, który już miał do czynienia z belkami. Przed wypatroszeniem zaopatrz się w literaturę, bo do poskładania belki wypada mieć jakieś dane :) Gdybyś się zdecydował na naprawę to Ci zeskanuję strony dotyczące regulacji tylnego zawieszenia po naprawie.
Pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tylko ta belki nie bardzo chca robic bo jest w jakis sposob upierdliwa ;-)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

No jest bida z nimi, bo np. trza drążki skrętne wybić, a nierzadko gwint w drążku zżarty :D. Pewnie jest i kilka innych problemów, których nie znam, bo jeszcze nie miałem przyjemnosci naprawiania belki w R5. Robiłem belkę w P309 i kiedyś pomagałem w naprawie belki w R11. Naprawa jest trudna, ale w życiu nie dam 960 zł. za regenerację belki. Musiałbym upaśc na głowę...Ile fajnych rzeczy mozna za tę kasę kupić do R5 :D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

trzeba miec rozne dizwne narzediza :-D rozcinac laczyc .... w serwisowce jest narysowane jak regenerowac - i nei dziwie sie ze nie chca :-D
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

Ja mam gdzieś polski opis naprawy belki i tam to jest sensowniej opisane...ale yeahbaniny przy tym jest na kilka godzin. Jak moja padnie to ją zregeneruję( będę wiedział na czym jeżdżę) :) Mój kumpel ma warsztat samochodowy i ma takie rózne narzędzia jak młotek kinetyczny ( chyba nie przekręciłem nazwy) i inne rózne dziwne eksponaty, które dopiero poznaję :D
karkosz

Post autor: karkosz »

Ja do siebie zamiast regenarecji zakupilem kompletna belke od clio I za 150-160 zl i jest cacy, z bebnami lozyskami, tylko tzeba trafic na taka w b.dobrym stanie z 1,5 godz.ogladalem i szukalem z pracownikiem tego szrotu.
Radek

Post autor: Radek »

Witam ponownie,
Dzieki za pomoc i pomocne porady. Wasze opisy naprawy beli jednak mnie zniechecaja do samodzielnego zrobienia tej naprawy. Bylbym wdzieczny za podania namiarow do warsztatow ktore moga to zrobic, nie ma wiekszego znaczenia gdzie w Polsce. Jestem zdesperowany, bo w Renault powiedzieli mi ze "na jedno kolo naprawa kosztuje od 4500-5000 pln). Nie chce sie pozbywac R5, ale chce naprawic ta belke.

Z gory dziekuje za podanie namiarow na warsztaty.
cyp

Post autor: cyp »

Mnie niedlugo czeka zajrzenie do mojej belki bo skrzypi na zakretach, jesli ktos ma jakies materialy (oprocz serwisowki) i zechcialby sie nimi podzielic, bede bardzo wdzieczny :->
Arti

Post autor: Arti »

jak naprawa jednej strony 5000zł to ja Ci gratuluję!!

ja będę się brał za naprawę belki z clio 16V i koszt częsci 200zł
robota własna
meches kumpel walnął 100zł za zrobienie jak mu przywiozę zdemontowane
kuba

Post autor: kuba »

tylna belka to nie takji problem jak wamn sie wydaje
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ale 4 drazkowa to inna bajka jak 2 drazkowa ;-)
kuba no to na co czekasz bierz i rob koledze ;-)
Antystatyczny

Post autor: Antystatyczny »

w GTT chyba jest 4 drążkowa...łącznik bliźniaczy i inne wynalazki :D
żuwik

Post autor: żuwik »

Yo!

W ASO coś przygrali. Nie chce się im. U mnie powiedzieli 800zł za wymianę łożysk centralnych (jak bym przyniósł belkę zdemontowaną z auta). To dużo. Za 400 gość (który robił za warsztat bielskiego ASO nim to dorobiło się nowego budynku z warsztatem) miał mi zrobić wymianę łożyska belki, łożysk kół, tulei gumowych, dorobienie przewodów hamulcowych, montaż, demontaż, ustawienie geometrii. Wymiękł tylko bo miał narzędzia do 19ki, nie miał do 5ki. Mógłby je wykonać (tuleje zwykłe) ale musiałby mnie obciążyć kosztami, bo pewnie byłbym pierwszym i ostatnim na wymianę tych łożysk. Kupiłem belkę z GTT.

Co do wymiany we własnym zakresie, ponoć te łożyska łatwo pękają przy wciskaniu, dlatego mało kto się tego podejmuje. Wg mnie to pic na wodę, ale osobiście nie próbowałem.

Jakbyś potrzebował to za 80zł sprzedam Ci zestaw do naprawy belki (tuleje metalowo gumowe i łożyska belki SASICa), ale najpierw znajdź ludzki warsztat.
ODPOWIEDZ