Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
opony i felgi do R5 - dyskusja o rozmiarach
Moderator: Moderatorzy
o to fajnie taki sam jak w duzym fiacie a to oznacza ze nie musze szukac szpilek bo takie juz mam ja tez wlasnie mangelsy mam oplowskie chromowane chce je zalozyc bo bede robil sobie rosta z piateczki i te felgi pod pasuja........ problem jest z cholernym pierscieniem centrujacym ale mam takie male dystansiki to powinno byc ok dzieki chlopaki za informacje
Czy może mnie ktoś oświecić jakie ciśnienie w oponach mam mieć? Mam z przodu dębice Frigo 155/70 R13, a z tyłu dębice Passio 155/70 R13. Byłbym wdzięczny bo nigdzie nie mogę tego znaleźć, a jak ostatnio byłem dopompować opony to za głowę się złapałem jak miałem na przedniej lewej 1 bar
się dziwiłem że spalał 10l

Bo nic w niej nie ma na temat ciśnień 
2,1 z przodu i 2.3 z tyłu.
Skąd masz Lodoo te wartości to nie wiem, trochę z d...
I jak masz większą oponę ciśnienie powinno raczej zmaleć, bo ciśnienie zależy od ilości powietrza w oponie, a skoro powietrza ma być podobnie a opona większa - ciśnienie zmaleje.
Ale to nie są duże różnice i dla 175/60 oraz 195/55 również podaje się 2,1 i 2,3.

2,1 z przodu i 2.3 z tyłu.
Skąd masz Lodoo te wartości to nie wiem, trochę z d...
I jak masz większą oponę ciśnienie powinno raczej zmaleć, bo ciśnienie zależy od ilości powietrza w oponie, a skoro powietrza ma być podobnie a opona większa - ciśnienie zmaleje.
Ale to nie są duże różnice i dla 175/60 oraz 195/55 również podaje się 2,1 i 2,3.
zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko)
co jzu wyzej napisalem...
na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
sorry pomylka - nie chodzilo mi o serwiskowke a o ksiazeczke ta z renault 5 o naprawianiu itp... tam to bylo podane... w serwisowce faktycznie nie ma - sorki
pierwszy raz widze cos takiego...
a moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko)

na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
sorry pomylka - nie chodzilo mi o serwiskowke a o ksiazeczke ta z renault 5 o naprawianiu itp... tam to bylo podane... w serwisowce faktycznie nie ma - sorki
No widzisz, znawco renówek... Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne i wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć, aby auto nie było zbyt podsterowne. Przy okazji zyskuje się na kosztach eksploatacji. Wszystkie stare francuzy miały większe ciśnienie z tyłu niż z przodu.Lodoo pisze:zuwik... z przodu gdzie jest ciezki silnik ma byc mniej powietrza jak na lekkim tyle??
pierwszy raz widze cos takiego...
Iście precyzyjna metoda, sztab inżynierów Renault musi się mylića moje wartosci jak juz pisalem dobralem sobie sam organoleptycznie (na oko)co jzu wyzej napisalem...

Zawsze? Trzeba? Kto tak twierdzi? Bo to bzdura.na nizszym profilu zawsze trzeba troche zwiekszyc cisnienie zeby opona tak nie siedizala - to chyba normalne...
Skoro ma takie dobre to czemu w "lepszych" autach się ich nie stosuje, a stosuje się konstrukcje wielowahaczowe lub kolumny mcPersona?żuwik pisze:Belka skrętna ma dobre właściwości trakcyjne...
Z tego co ja wiem to belka jest raczej średnim rozwiązaniem pod względem trakcyjnym, ale jest tania w produkcji i zajmuje niewiele miejsca.
Hmm... zmniejszanie trakcji?? Ciekawa teoria... a może by tak np. z tyłu ładować węższe koła?żuwik pisze:wymagane jest zwiększenie ciśnienia na tyle by tą trakcję trochę ograniczyć
Źle napisałem przed edycją posta...
Konstruktorom zależy by auta były jak najbardziej zbliżone do charakterystyki neutralnej. Jednak za dobra trakcja tylnej osi wymusza w skrajnych sytuacjach dużą podsterowność. W samochodach drogowych, choć brzmi to abstrakcyjnie, najlepszym sposobem zmniejszenia podsterowności jest pogorszenie trakcji kół tylnych. Z tego samego powodu w maluchu przód pompuje się 1.6 a tył 2.0.
Belka ma bardzo dobre właściwości - wraz z ugięciem jednej strony zmienia się lekko zbieżność w kontrolowany sposób, wraz z ugięciem symetrycznym (obciążenie) nie zmienia się kąt pochylenia. Podczas hamowania zmniejsza nurkowanie. Niestety nie zapewnia zbyt dużego komfortu bo ma charakterystykę liniową, a nie progresywną. Układ wielowahaczowy jest precyzyjny, można przy pochyleniu bocznym zaplanować zmianę kąta pochylenia koła aby zwiększyć trakcję, jednak jest to bardzo kosztowna i skomplikowana konstrukcja.
Belka ze sprężynami śrubowymi wymaga zastosowania dodatkowego stabilizatora, wymaga umieszczenia amortyzatora w miejscu nie kolidującym ze sprężyną. To zaś odbija się na żywotności i przestrzeni wewnątrz auta.
Konstruktorom zależy by auta były jak najbardziej zbliżone do charakterystyki neutralnej. Jednak za dobra trakcja tylnej osi wymusza w skrajnych sytuacjach dużą podsterowność. W samochodach drogowych, choć brzmi to abstrakcyjnie, najlepszym sposobem zmniejszenia podsterowności jest pogorszenie trakcji kół tylnych. Z tego samego powodu w maluchu przód pompuje się 1.6 a tył 2.0.
Belka ma bardzo dobre właściwości - wraz z ugięciem jednej strony zmienia się lekko zbieżność w kontrolowany sposób, wraz z ugięciem symetrycznym (obciążenie) nie zmienia się kąt pochylenia. Podczas hamowania zmniejsza nurkowanie. Niestety nie zapewnia zbyt dużego komfortu bo ma charakterystykę liniową, a nie progresywną. Układ wielowahaczowy jest precyzyjny, można przy pochyleniu bocznym zaplanować zmianę kąta pochylenia koła aby zwiększyć trakcję, jednak jest to bardzo kosztowna i skomplikowana konstrukcja.
Belka ze sprężynami śrubowymi wymaga zastosowania dodatkowego stabilizatora, wymaga umieszczenia amortyzatora w miejscu nie kolidującym ze sprężyną. To zaś odbija się na żywotności i przestrzeni wewnątrz auta.
Oj ma, ma. Poszukaj na forum, zanim sie zapytasz.
Standardowe przy "zwykłych silnikach" w R5 to rozstaw 4x100 otwor centrujacy 60,1 ET 36 155/70/13
Opony ktore chcesz zalozyc beda w obwodzie o ponad 10 mm mniejsze, ale jest to dopuszczalne a blad wskazania licznika bedzie minimalny praktycznie bez roznicy
Standardowe przy "zwykłych silnikach" w R5 to rozstaw 4x100 otwor centrujacy 60,1 ET 36 155/70/13
Opony ktore chcesz zalozyc beda w obwodzie o ponad 10 mm mniejsze, ale jest to dopuszczalne a blad wskazania licznika bedzie minimalny praktycznie bez roznicy