Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Grupy i klasy w rajdach samochodowych -wg FFSA

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Grupy i klasy w rajdach samochodowych -wg FFSA

Post autor: mario-s »

Dla zainteresowanych tym tematem .Regulaminy Gr F , F 2000 zostały utworzone ze szczególnym uwzględnieniem takich jak my pasjonatów young i oldtimerów.Niestety u nas
w klasie historycznej(auta z utraconą homologacją) muszą w 90% być zgodne z kartą homologacyjną .We Francji natomiast dzięki tym liberalnym przepisom i różnorodnym klasom
na starcie takich imprez staje nierzadko 100-150 załóg nie mówiąc już o ilości imprez tego typu w regionach.

GRUPY I KLASY W RAJDACH SAMOCHODOWYCH: Grupa A,N,F

Rajdy są sportem, w którym uczestniczą różne typy samochodów.
Powyższa charakterystyka powoduje, że gdyby samochody te zaangażowane były
W jednych i tych samych zawodach jak np.Formuła 1 auta powyższe daleko byłyby
Od uczestnictwa w równej walce,więc dlatego dla stworzenia równych sprawiedliwych
Szans w każdej z grup i klas powstały wewnętrzne klasy .
Można zatem rozróżnić grupy A ,N, F.
Poniżej przedstawiona jest tabela,która mam nadzieje pozwoli na lepsze zrozumienie tego przekroju i charakterystyki samochodów z każdej grupy i klasy.

GRUPA A

Dotyczy samochodów turystycznych,które zostały wyprodukowane w ilości minimum
2500 szt. identycznych egzemplaży w okresie kolejnych 12 miesięcy

WRC (World Rally Car) np. Peugeot 206 WRC,Ford Focus WRC … jest jedną z odmian
Określonego modelu i homologowana w grupie A.Powyższe samochody zostały zakwalifikowane w kl;asie A8

Samochody występujące w tej grupie wyko0nane zostały od początku jako przeznaczone
Do rajdów.Grupa A składa się z 4 różnych klas.


KLASA POJEMNOŚĆ PRZYKŁAD SAMOCHODÓW
A8 Powyżej 2000 cm3 (ale ograniczone do 2500 cm3 uczestniczące w rajdach regionalnych), z wyjątkiem rajdów szutrowych o mistrzostwo Francji i samochody gr. F, A BMW, M3, Subaru Impreza, Lancia Delta, Toyota Cecila, wszystkie WRC
A7 Od 1600 cm3 do 2000 cm3 Megane Maxi, Clio Williams, 306 S16, 306 Maxi I wszystkie Kit Car 2,0 l…
A6 Od 1400 cm3 do 1600 cm3 Citroen Saxo Kit Car I VTS, Peugeot 106 Kit Car I Maxi Rallye, Ford Puma Kit-Car, oraz wszystkie super 1600
A5 Od 1200 cm3 do 1400 cm3 Peugeot 106 Kit Car XSI,205 Rallye, Citroen AX GTI, Fiat Cinquecento…

GRUPA N


Auta turystycznie wykonane w dużych partiach produkcyjnych, muszą być wyprodukowane przynajmniej w 2500 egzemplarzy, jako identyczne w okresie po sobie następujących 12 miesięcy i musza być homologowane przez FIA jako samochody turystyczne (grupy A). Począwszy od 2001 roku samochody grupy N są przybliżone w wielu punktach do samochodów gr. A . W związku z powyższym jest bardzo dużo swobody w konkurencji dla rozwoju samochodów.


Klasa Pojemność Przykład samochodów
N4 Powyżej 2000 cm3 Mitsubishi Lancer EVO, Ford Escort i Sierra Cosworth, Subaru Impreza WRX oraz wszystkie S-2000
N3 Od 1600 cm3 do 2000 cm3 Clio Williams, S16,RS, Honda Integra, Peugeot306 S16...
N2 Od 1400 cm3 do 1600 cm3 Peugeot 106 Rallye, 205 GTI 1600, 106 S16 Rallye, Opel Corsa GSI, Citroen Saxo VTS, Golf GTI 1600
N1 Do 1400 cm3 Citroen AX Sport, GTI, Pe

GRUPA F

Grupa F odpowiada pojazdom z napędem na 2 koła (napęd na 2 lub 4 koła), które były homologowane przez FIA przed 31/12/91 i, które należały do grup N,B,A .. Grupa F nie będzie już homologowana od 31 grudnia 2004 roku jak oficjalnie podano z przyczyn bezpieczeństwa.

Klasa POJEMNOSĆ Przykład samochodów
F19 Ponad 2000 cm3 Porsche 911, Renault 5 Turbo. Turbo 2, 11 Turbo, BMW 320, Opel Manta 240 i 400, Kadett GTE, Ford Escort RS 2000
F18 Od 1600 cm3 do 2000 cm3 Peugeot 205 16S, Talbot, Samba Rallye, Alpine A 110, Opel Kadett GTE, Ford Escort RS 2000, Rallye 2
F17 Od 1300 cm3 do 1600 cm3 Talbot Samba Peugeot 205 S16, Rallye 3, Alpine A 110, Citroen Viasa 1000...
F16 Od 1150 cm3 do 1600 cm3 Talbot Samba Rallye, Rallye 3, Citroen AX Sport, Visa, Peugeot 205 GTI, Alpine A 100…
F15 Poniżej 1150 cm3 Talbot Samba Rallye 1100, A112 Abarth, Peugeot 104 ZS, Citroen Visa chrono I GTI…

GRUPA F 2000

Niniejsza grupa powstała niedawno : tj. w roku 2000. Nadano tej grupie taka nazwę ponieważ dotyczy ona grupy F Nowego Tysiąclecia. W tej grupie pojemność nie może być większa niż 2000 cm3. Napęd na 4 koła jest zabroniony. Grupa ta jest bardzo otwarta ponieważ samochody powyższe poprzednio związane były z grupami F, N, F, A i B


Klasa POJEMNOSĆ Przykład samochodów
F 2000-14 Od 1600 cm3 do 2000cm3 BMW 318 i Ti Compact, Peugeot 205 Gentry, 309 GTI I GTI 16S, Renault Clio RSI i RT, R5 GT Turbo, Alfa145
F2000-13 Od 1400 cm3 do 1600 cm3 Peugeot 205 GTI 1600, 106 XSI, Honda Civic 16S, WV Golf GTI, Opel Tigra 1,6 16V, Fiat Punto Sporting, 306 XS, 106 Grffe, 106 XS
F2000-12 Od 1150 cm3 do 1400 cm3 Peugeot 106 Maxi, XS, XT, XR, 205 Rallye, AX Sport, Clio S, 205 XR, Opel Tigra…
F2000-11 Poniżej 1150 cm3 Peugeot 106 XR, 205 XR, 205 Junior, AX, Renault Twingo, 205XT Autobianchi A 112..
Arti

Post autor: Arti »

bardzo ważny i ciekawy temat założyłeś Mariusz ;-)
Arti

Post autor: Arti »

powiedz mi jak wygląda sprawa modów silnika?
jak to się ma do std (turbina, wałek, tłoki, obróbka głowicy, kolektory, zasilanie paliwem, pojemność itp)
to samo pytanie dotyczy skrzyni biegów (szpera, przełożenia, kłowa, sekwencja itp)
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

SILNIK
A)silnik pochodzący z samochodu bazowego
B)silnik pochodzący z samochodu z homologacją w gr N/A lub FN/FA tej samej marki co samochód bazowy
C)silnik pochodzący z samochodu seryjnego nigdy nie homologowany przez FIA tej
samej marki co samochód bazowy i homologowany przez FFSA w definicji 2.
Silnik musi być całością (blok + głowica) z tego samego samochodu.
Zabrania się pomieszania bloku i głowicy z różnych silników.
DOŁADOWANIE
Tylko samochody doładowane posiadające homologację w grupie F A są dozwolone.
Obowiązuje zwężka fi 34 mm.
NAPĘD
Napęd jest dowolny ale musi zachować cechy oryginalnego
Napęd 4x4 jest zabroniony
Przekładnia manualna mechaniczna w H lub sekwencyjna
Max 6 biegów do przodu i 1 wsteczny
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 878
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

super informacje bardzo przydatne!!
vino1986

Post autor: vino1986 »

takie male pytanko... oczywiscie mnie nie dotyczy bo nie posiadam takowej fury... ale w jakiej kategorii i klasie by ten startowal...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4314743

bo przeciez nie w tej co alpa turbo prt2... wiem ze to youngtimer jest ale dla niego tez powinno cos sie znalesc...

pytanie z czystej ciekawosci oczywiscie... ;-) :-P
unikorn

Post autor: unikorn »

vino1986 pisze:takie male pytanko... oczywiscie mnie nie dotyczy bo nie posiadam takowej fury... ale w jakiej kategorii i klasie by ten startowal...

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4314743
Och kvrwa!!!! Piękna!!!!!!!!!!!!!!!!!
mario-s
Posty: 330
Rejestracja: 4 lutego 2010, 20:36
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: mario-s »

Te V6 miały homologację chyba tylko wyścigową.W rajdach może w Super GT z Porche-m,Aston Martinem ale nie znam dokładnie tej sprawy.Popatrz na szczegóły na www.fia.com
ODPOWIEDZ