Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pakiet opcjonalnego wyposażenia na Szwecję

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

jjmag

Post autor: jjmag »

chwilunia panowie webasto zawsze grzeje płyn ale głównie ten w nagrzewnicy chyba że jest montowane tak jak u mnie w maździe z podgrzewaniem silnika
vino1986

Post autor: vino1986 »

jjmag pisze:chwilunia panowie webasto zawsze grzeje płyn
webasto mokre tak zgadzam sie... ale sa tez suche co nadmuchuja cieple powietrze mniej wiecej tak jak nagrzewnice spalinowe... takie bylo w mojej i mojego kumpla kacetce marki polonez ;P
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Kiedyś częściej ogrzewanie postojowe występowało jako oddzielny układ, niezależny od standardowego i do dzisiaj jest tak często w autach terenowych lub busach.
Obecnie w osobówkach raczej mało się takie spotyka, chyba że dodatkowy montaż. Standardem jest włączenie go w układ chłodzenia i dodatkowa automatyka sterująca z zegarem lub/i uruchamiana z pilota.
Wchodzisz do auta a tam cieplutko i silnik podgrzany :)
Z dostępnych mi materiałów i tego co wyszarpałem na szrocie wnioskuję że w R5 był montowany jako układ dodatkowy a główny nawiew był umieszczony przy nogach pasażera i dodatkowa rura do kierowcy.
Ostatnio zmieniony 13 lutego 2010, 17:21 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.
jjmag

Post autor: jjmag »

suche ma własny obieg płynu w stylu nagrzewnicy którą obdmuchuje wentylator rozprowadzając w ten sposób ciepło nie jest wpięta pod reszte układu silnika
ODPOWIEDZ