Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Kontrolka załączonego wentylatora
Moderator: Moderatorzy
Kontrolka załączonego wentylatora
Witam. Informuję, że nie umarłem Trochę zawalony jestem tysiącem rzeczy:
- syn w drodze (wybaczcie że nie poinformowałem - opijemy na Miedzianej hehe)
- remont chaty
- zmiana Laguny np. na Mercedesa E-Klase
- zmiana pracy (właśnie ujebałem rozmowę kwalifikacyjną w pizdu )
No ale do rzeczy.
Renia ma fochy i niekiedy nie załącza wiatraka na chłodnicy. Ot kobiety hehe. Chciałbym wykorzystać kontrolkę w zegarach, taka z wiatraczkiem aby informowała mnie że wiatraczek jednak zadziałał. Ma ktoś pomysła jak to rozwiązać? Nie wiem nawet co podać i gdzie aby ta kontrolka się zapaliła.
Wielkie dzięki za pomysły
- syn w drodze (wybaczcie że nie poinformowałem - opijemy na Miedzianej hehe)
- remont chaty
- zmiana Laguny np. na Mercedesa E-Klase
- zmiana pracy (właśnie ujebałem rozmowę kwalifikacyjną w pizdu )
No ale do rzeczy.
Renia ma fochy i niekiedy nie załącza wiatraka na chłodnicy. Ot kobiety hehe. Chciałbym wykorzystać kontrolkę w zegarach, taka z wiatraczkiem aby informowała mnie że wiatraczek jednak zadziałał. Ma ktoś pomysła jak to rozwiązać? Nie wiem nawet co podać i gdzie aby ta kontrolka się zapaliła.
Wielkie dzięki za pomysły
No i widzicie. zależy mi na tym abym wiedział, że jadąc w korku wiatrak działa czy też nie. Więc raczej podepnę się pod przewody z wiatraka. Czyli zrobię tak:
- skoro na wiatrak podawany jest plusik, to dla bezpieczeństwa użyję go do wysterowania przekaźnika który poda plusik na lampkę.
Ale czy na pewno plusik ma iść na ten pojedynczy pin w zegarach aby zapalić żarówkę czy jednak masa? Tego nie jestem pewien.
- skoro na wiatrak podawany jest plusik, to dla bezpieczeństwa użyję go do wysterowania przekaźnika który poda plusik na lampkę.
Ale czy na pewno plusik ma iść na ten pojedynczy pin w zegarach aby zapalić żarówkę czy jednak masa? Tego nie jestem pewien.
Żeby działało tylko wtedy jak wentylator będzie działał to cewka przekaźnika musiałaby być wpięta szeregowo z wiatrakiem ale wtedy natężenie prądu ją zniszczy.
Spróbuj czegoś takiego co widziałem kiedyś w radioelektroniku ale dotyczyło to kontroli świateł stopu:
-zastosuj przekaźnik kontaktronowy (szklany paluszkowy) i owiń go kilkoma zwojami przewodu który zasila wiatrak + czy - dobierz doświadczalnie (tak żeby stworzyła się cewka), pole indukcyjne powinno włączyć kontaktron i on zewrze styki, a czy one będą włączały plus czy minus to już od Ciebie zależy.
Acha, kontaktron powinien być w formie szklanej rurki z zatopionymi w niej stykami-nie może mieć żadnej cewki zewnętrznej.
Nigdy tego nie próbowałem ale według autora i rredakcji radioelektronika układ działał. Kontaktron musi być o jak największej czułośći.
Spróbuj czegoś takiego co widziałem kiedyś w radioelektroniku ale dotyczyło to kontroli świateł stopu:
-zastosuj przekaźnik kontaktronowy (szklany paluszkowy) i owiń go kilkoma zwojami przewodu który zasila wiatrak + czy - dobierz doświadczalnie (tak żeby stworzyła się cewka), pole indukcyjne powinno włączyć kontaktron i on zewrze styki, a czy one będą włączały plus czy minus to już od Ciebie zależy.
Acha, kontaktron powinien być w formie szklanej rurki z zatopionymi w niej stykami-nie może mieć żadnej cewki zewnętrznej.
Nigdy tego nie próbowałem ale według autora i rredakcji radioelektronika układ działał. Kontaktron musi być o jak największej czułośći.
Jak dla mnie pomysł felerny z kontaktronem. A termowłącznik pod obciążeniem sprawdzałeś ? może mieć już wypalone styki główne i dlatego raz się włącza a raz nie bądź sam układ się zapowietrza .
Szczotki w wentylatorze możesz sprawdzić powinny być pod 2 plastikowymi zaślepkami okazji możesz zobaczyć czy coś jeszcze zostało z komutatora.
Dla samego spokoju możesz wysterować przekaźnik termowłącznikem który będzie załączał wentylator zamiast niego.
sprawdź jeszcze czy na czujniku nie ma żadnych osadów oraz same konektory możesz zabielić cyną.
hehehe Kabar z wysterowaniem przekaźnika mnie poprzedził
Szczotki w wentylatorze możesz sprawdzić powinny być pod 2 plastikowymi zaślepkami okazji możesz zobaczyć czy coś jeszcze zostało z komutatora.
Dla samego spokoju możesz wysterować przekaźnik termowłącznikem który będzie załączał wentylator zamiast niego.
sprawdź jeszcze czy na czujniku nie ma żadnych osadów oraz same konektory możesz zabielić cyną.
hehehe Kabar z wysterowaniem przekaźnika mnie poprzedził
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
z tym kontaktronem to dobry bajer nie tylko w tym przypadku... patent jest sprawdzony i działa jak najbardziej...
ale dalej nie wiadomo, czy wiatrak dmucha... jak się zatrze i stanie prąd będzie płynął kontaktron zadziała a wentylator będzie stał... to taki przykład z serii prawie niemożliwe
wystarczy podpięcie wiatraka pod żarówę - z rzeczy prostych...
a jak kombinacje to bym olał kontaktrony i dał malutki magnesik na wiatrak, podpiął hallotrona do jakiegoś małego procka i zapalał kontrolkę gdy jest napięcie a nie ma obrotów, albo jak są zbyt małe..., do tego można by zaprząc czujnik temperatury i załączać wentylator elektronicznie z procka przy dowolnej temperaturze... koszt niewielki a bajer jest
przekaźnik jak najbardziej... i zawsze można łatwo ręcznie zrobić włączanie
ale dalej nie wiadomo, czy wiatrak dmucha... jak się zatrze i stanie prąd będzie płynął kontaktron zadziała a wentylator będzie stał... to taki przykład z serii prawie niemożliwe
wystarczy podpięcie wiatraka pod żarówę - z rzeczy prostych...
a jak kombinacje to bym olał kontaktrony i dał malutki magnesik na wiatrak, podpiął hallotrona do jakiegoś małego procka i zapalał kontrolkę gdy jest napięcie a nie ma obrotów, albo jak są zbyt małe..., do tego można by zaprząc czujnik temperatury i załączać wentylator elektronicznie z procka przy dowolnej temperaturze... koszt niewielki a bajer jest
przekaźnik jak najbardziej... i zawsze można łatwo ręcznie zrobić włączanie
Jak wiatrak się zatrze a szczotki będą przewodzić prąd to natężenie w krótkim czasie wzrośnie na tyle że przepali bezpiecznik i kontrolka nie będzie świecić.lodoo pisze:ale dalej nie wiadomo, czy wiatrak dmucha... jak się zatrze i stanie prąd będzie płynął kontaktron zadziała a wentylator będzie stał... to taki przykład z serii prawie niemożliwe
-pomysł pewnie dobry ale mi chodziło żeby podpowiedzieć najprostsze i najtańsze rozwiązanie i być może najmniej zawodnelodoo pisze:a jak kombinacje to bym olał kontaktrony i dał malutki magnesik na wiatrak, podpiął hallotrona do jakiegoś małego procka i zapalał kontrolkę gdy jest napięcie a nie ma obrotów, albo jak są zbyt małe..., do tego można by zaprząc czujnik temperatury i załączać wentylator elektronicznie z procka przy dowolnej temperaturze... koszt niewielki a bajer jest
-z ciekawości zapytam: w jaki sposób żeby sygnalizowała pracę wentylatora lub jej brak?lodoo pisze:wystarczy podpięcie wiatraka pod żarówę - z rzeczy prostych...
O kurde. Zaraz powstanie elektrownia jądrowa w mojej Reni hehe
A nie można po prostu równolegle wpiąć cię w układ zasilania wiatraka i pociągnąć + i - na przekaźnik i już. Popłynie prąd podczas załączania wiatraka ale według prawa Kirchoffa (chyba to ten koleś) prądy rozejdą się odpowiednio do zapotrzebowania odbiorników na końcach układów. Ew, wpakować opornik (się obliczy jaki) aby prąd nie spalił przekaźnika.
A nie można po prostu równolegle wpiąć cię w układ zasilania wiatraka i pociągnąć + i - na przekaźnik i już. Popłynie prąd podczas załączania wiatraka ale według prawa Kirchoffa (chyba to ten koleś) prądy rozejdą się odpowiednio do zapotrzebowania odbiorników na końcach układów. Ew, wpakować opornik (się obliczy jaki) aby prąd nie spalił przekaźnika.
nie będzie sygnalizowała pracy wiatraka, a tylko to, że jest zasilany , że zadziałał termowłącznik...RYCHO35 pisze:-z ciekawości zapytam: w jaki sposób żeby sygnalizowała pracę wentylatora lub jej brak?
gufner - nie kombinuj
zawsze jeszcze można dać w szereg z wiatrakiem rezystor 20W 0,1OHM i badać na nim spadek napięcia dobrać tranzystorek, który otworzy się w pełni przy tak małym napięciu (jeśli wiatrak pobiera 15A to na tym rezystorze odłoży się napięcie 1,5V... 10A->1V) i tranzystorkiem zapalać kontrolkę... zamiast rezystora z powodzeniem można zastosować diodę 25A+radiator (dioda w obudowie minimum TO220)
masz wtedy 2 elementy za kilka złotych i w pełni działający układ
albo jeszcze kawałek drutu oporowego z dmuchawy kabinowej na tej samej zasadzie... i najlepiej zamontować tak, żeby wentylator na to dmuchał, bo 20W to jednak dobra grzałka jest