Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

pompa z peugeot 406 nie moge odpowietrzyć?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

pompa z peugeot 406 nie moge odpowietrzyć?

Post autor: egonn87 »

Próbowałem na wszelkie sposoby odpowietrzyć hamulce po założeniu pompy hamulcowej z 406 bez abs, silnik 2.1TD, bendix 23, czyli taka jaką polecaliście na forum. Sprzedawca zarzekał się, ze hamulce miał brzytwa, ja tam też nie widzę gołym okiem żadnego zużycia w tej pompie... no ale... Jak odpowietrzam, to od czasu do czasu pójdzie trochę płynu i urośnie troszeczkę pedał, a potem znów to samo, czyli nie leci i powietrze w układzie... Macie jakieś sugestie??? Wymieniam pompę bo miałem miękki pedał, poza tym lewe tylne koło hamowało znacznie słabiej niż prawe i przednie prawe troszkę słabiej niż przednie lewe - wyniki ze stacji diagnostycznej.
vino1986

Post autor: vino1986 »

przewody nie puchna przy odpowietrzaniu :?: i moze to glupie ale czy nie demontowales zaciskow i przez przypadek nie zamontowales ich odwrotnie prawy na lewa strone i odwrotnie :?:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

dobrze jest założone. Nie wiem czy przewody puchną...??? Cały czas jest powietrze w układzie, odpowietrzanie nie daje żadnych rezultatów Próbowałem tez odpowietrzyć samą pompę
aleX_grzegorz
Posty: 88
Rejestracja: 14 października 2011, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aleX_grzegorz »

...a dlaczego pompa z 406 a nie z R5... :mysli:
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

bo ma większą średnicę, poza tym być może kiedyś wsadzę większy silnik jak nie zgnije do tego czasu.... Myślę przyszłościowo :lol:
vino1986

Post autor: vino1986 »

odkrec najdalszy odpowietrznik pilnuj plynu i kup sobie w aptece strzykawke do lewatyw... zapnij do odpowietrznika wezyk ze strzykawka i odpowietrzaj az czysty plyn bedzie lecial... i tak z kazdym kolem... ale mowie pilnuj plynu...
aleX_grzegorz
Posty: 88
Rejestracja: 14 października 2011, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aleX_grzegorz »

pasuje bez problemu...? bo ja mam nałożony czterotłoczek brembo i nie wiem jaką pompę założyć...? Na razie mam serię i dawała radę... :)

[ Dodano: 24 Październik 2011, 20:24 ]
...a odpowietrzyłeś dobrze pompę...? :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Albo pompa do dupy, albo odpowietrzenie do dupy :) Skłaniam się ku temu drugiemu. Sam miałem i znów będę miał taką pompę i było znakomicie.
jjmag

Post autor: jjmag »

a moja propozycja sprawdź korek od zbiorniczka płynu hamulcowego i jego odpowietrzenie bo jeśli nie dociera do niego normalnie powietrze robi ci się w układzie dziura tak jak opisałeś i zachowuje się jakby był zapowietrzony
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Bo na początku zacząłem odpowietrzać z zamkniętym korkiem, bo nie zauważyłem, ze jest zakręcony... i nie docierało tam żadne powietrze
aleX_grzegorz
Posty: 88
Rejestracja: 14 października 2011, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aleX_grzegorz »

jak montowałeś pompę od 406 to regulowałeś coś na serwie czy pasuje 100% ?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

trzeba tylko nakrętką fabryczną długość trzpienia wyregulować, żeby luzu nie było
pasi w 100% :-)
ale uwaga bo z tego co wiem są 2 rodzaje tłoczka mniejszy i większy (21 i 23 bodajże)
polecam też kupić ze zbiorniczkiem od razu, ma lepiej rozwiązane uszczelnienia i w ogóle ładniejszy hehe
Jak masz hydrauliczny ręczny albo planujesz to kup pompę z wersji ABS; 2 wyjścia zamiast 4 i w tej wersji jedno jest 10mm drugie 12mm, nie wiem jak w tej bez ABS... może być konieczna wymiana końcówek na 2 przewodach z 10 na 12... tył może mieć 12mm
szczegół, ale powiem - pompa jest aluminiowa i doskonale się poleruje :-D
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

nie mogę odpowietrzyć lewego tylnego koła, podczas odpowietrzania zamiast coraz lepiej to jest coraz gorzej, tak jakby się zapowietrzało... Powietrza wychodzi mnóstwo! Pozostałe się odpowietrzają
aleX_grzegorz
Posty: 88
Rejestracja: 14 października 2011, 20:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: aleX_grzegorz »

...kupiłem dzisiaj pompę z 406 1,9td za zbiorniczkiem....ma opis bendx 23 i podobno jest taka sama jak w 2,1td.....i jest luz pomiędzy tłokiem a trzpieniem serwa....ktoś wie ile trzeba wykręcić ten trzpień..... :)

[ Dodano: 27 Październik 2011, 20:47 ]
...a co do odpowietrzenia to spróbuj grawitacyjnie...odkręć odpowietrznik i poczekaj płyn na pewno poleci i się odpowietrzy... :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

No trzpień musi chyba dotykać tłoczka na pompie?! :mysli: . Wszystko da się pomierzyć przy pomocy suwmiarki mając starą pompę .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ