Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

odbudowanie kielicha lub wymiana

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

odbudowanie kielicha lub wymiana

Post autor: djmonkey »

Mam pytanie opłaca się odbudować kielich czy lepiej jest wstawić nowy i niestety jest to kielich z numerem vin . I dzisiaj przez głupi przypadek zrobiłem w nim dziurę przedłużką zaraz pod numerem.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
carmaker

Post autor: carmaker »

zarzuć zdjęciem może coś podpowiem
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

zrobię jutro jak będę rzeźbił przy aucie .

[ Dodano: 20 Styczeń 2013, 15:19 ]
Dobra byłem dzisiaj zrobiłem 1 fotkę mam nadzieje że to ci coś powie .
Ogólnie mam powoli wątpliwości co do tej budy . Ale jak nie przód do roboty to w innej niema podłużnic więc na jeden kij wyjdzie co odbuduje .

Obrazek
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

Osobiście bym kupił kielich z jakiegoś rapida, wyciął ten stary i wstawił nowy. Mozolna praca ale będzie dobrze zrobione. Innym sposobem to by było ucięcie tego kielicha w połowie i wspawanie nowego... Trochę rzeźbiarsko ale też powinno zdać egzamin.
carmaker

Post autor: carmaker »

ból jest z kwestią pola numerycznego też osobiście wstawiłbym cały kielich ale co począć z kwestią numerów to nie wiem bo robi się klasyczny szczepan.Proponuje to dobrze udokumentować na zdjęciach a po zrobieniu auta wnieść o nabicie numerów zastępczych przez stacje diagnostyczną
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

oryginalne tabliczki znamionowe mam więc chyba nie powinno być problemów z ewentualnym nabiciem numerów.
Co do wstawienia kielicha z rapida to chyba będzie problem ponieważ kielich jest chyba inny niż w r11.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jeśli numery jak w R5, to można odtworzyć ładniejsze niż oryginalne ;) Albo wspawać element z numerem.
Szczerze powiedziawszy wygląda to słabo. Jak masz możliwość to wypiaskuj cały kielich i okolice. Piasek prawdę ci powie i zrobi dziury tam, gdzie nie sądziłeś że będą :) I wtedy podejmiesz decyzję czy jest do czego łatać czy na żyletki.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

nie no okolice kielicha są ok ponieważ mam dokładnie obadane . więc chyba wstawię sam łepek kielicha przeszlifują numer dawcy i podjadę po prostu nabić vin.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
carmaker

Post autor: carmaker »

tylko tak jak pisałem zrób sobie foty całej operacji żeby ci nie zarzucili że chcesz zalegalizować szczepana
Awatar użytkownika
Jackal
Posty: 256
Rejestracja: 4 lutego 2010, 23:00
Lokalizacja: Dêbica // Rzeszów

Post autor: Jackal »

To diagnosta nabije ten numer ?? I jak to wygląda ??

Gdzieś, kiedyś czytałem że jest straszna biurokracja w tym temacie. Milion papierów, podpisów , badań itd.
carmaker

Post autor: carmaker »

rzeczoznawca ,wydział komunikacji ,stacja diagnostyczna jest troche korowodów ale da się ogarnąć
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Raczej oryginalnego numeru nie nabiją. Bardzo w to wątpię. Jak już to jakiś taki złoty papier jak zazwyczaj nabijają. Weź sobie ten fragment z numerem przespawaj. Spawy na gładko i po temacie.
carmaker

Post autor: carmaker »

numerów originalnych nie nabiją - dadzą nr.zastępcze i zastępczą tabliczke.Tak po cichu też bym wspawał stare numery do nowego kielicha raczej w takim aucie nie będą sie na przeglądach doszukiwać znamion przeróbki pola numerycznego
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

się zobaczy w czwartek mam wolne więc będę pytał najpierw u diagnosty a potem w WK.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

kiedyś sie orientowałem w tym temacie i wygladało to tak- najpierw dokumentacja fotograficzna tego miejsca, potem mechanik (a nie samodzielna robota), podczas naprawy też dokumentacja foto, stempel mechaniora że on to zrobił, kilka papierków, stary element do wglądu i po wydaniu decyzji przez WK na stację diagnostyczną OKRĘGOWĄ i tam nabijają numer zastępczy, potem zmiana dowodu rej i naklejek na tablicach rej.
Generelnie straszne zawracanie dupy i trochę to trwa.
ODPOWIEDZ