Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
1.6 Diesel opinie, niespodzianki, rozrzad
Moderator: Moderatorzy
1.6 Diesel opinie, niespodzianki, rozrzad
Jak w temacie
Opinie o silniku
Jak z rozrzadem, jakies trudnosci przy wymianie, dostęp, ceny części
Ogólne częste usterki w silniku
Opinie o silniku
Jak z rozrzadem, jakies trudnosci przy wymianie, dostęp, ceny części
Ogólne częste usterki w silniku
Ten silnik to z gatunku tych, które pojadą niezależnie co ropopochodnego wlejesz. Rozrząd bardzo prosty.
To typoszereg F, zatem części bardzo tanie.
Najważniejsza jest kondycja konkretnego egzemplarza, bo resztą nie ma co się przejmować.
Właściwie jedyne co można mu zarzucić w Renault 5, to zmniejszony komfort podczas jazdy, bo to stary klekot i w środku jest głośno, a na wolnych obrotach trochę trzęsie. Trochę pomaga wymiana poduszek na nowe w których guma nie jest stwardniała ze starości.
To typoszereg F, zatem części bardzo tanie.
Najważniejsza jest kondycja konkretnego egzemplarza, bo resztą nie ma co się przejmować.
Właściwie jedyne co można mu zarzucić w Renault 5, to zmniejszony komfort podczas jazdy, bo to stary klekot i w środku jest głośno, a na wolnych obrotach trochę trzęsie. Trochę pomaga wymiana poduszek na nowe w których guma nie jest stwardniała ze starości.
Mam w mojej Renatce tej silnik, i tak jak napisał Tommies, pojedzie na wszystkim( osobiście nie testowałem ale wiem że tak jest ), mój już prawie 400 tyś zrobił i ma się dobrze, nie wiem jak w Renatkach z innym silnikiem, najgorsza wymiana jest sprzęgła gdyż trzeba wyciągnąć cały silnik aby się do niego dostać.
Dużym plusem silnika jest to że po 26 latach w trasie pali średnio 3.9l w trasie jeśli nie przekraczamy 90km/h po mieście to tak z 5 literków.
A i na koniec najlepsze zabawa jak zadymiasz otoczenie jak dodaje się mocno gazu (wszędzie czarno)
Dużym plusem silnika jest to że po 26 latach w trasie pali średnio 3.9l w trasie jeśli nie przekraczamy 90km/h po mieście to tak z 5 literków.
A i na koniec najlepsze zabawa jak zadymiasz otoczenie jak dodaje się mocno gazu (wszędzie czarno)
Jak na czarno to wtryski już trochę leją Po takim przebiegu mają prawo.
A co do sprzęgła, to niekoniecznie. To blok F taki sam jak w 1.7 i mniejszą skrzynia bo JB1 a nie JB3. Skoro w 1.7 da się bez wyciągania silnika, to tym bardziej w 1.6D z mniejszą skrzynią.
Jeszcze więcej jest frajdy z 1.9D i 1.9TD
http://www.youtube.com/watch?v=fZrp_2zp ... tPxylaf-sA
Łezka w oku się kręci
A co do sprzęgła, to niekoniecznie. To blok F taki sam jak w 1.7 i mniejszą skrzynia bo JB1 a nie JB3. Skoro w 1.7 da się bez wyciągania silnika, to tym bardziej w 1.6D z mniejszą skrzynią.
Jeszcze więcej jest frajdy z 1.9D i 1.9TD
http://www.youtube.com/watch?v=fZrp_2zp ... tPxylaf-sA
Łezka w oku się kręci
Tommies jest duży problem z wyciągnięciem mój tata też kiedyś próbował ale nie dało rady a rok temu jak wymieniałem sprzęgło to samo było że nie dało rady wyciągnąć bez wyciągania silnika, mniejsza z tym a co do filmiku to 1.9TD w mojej Renacie to by było coś, ale moim postanowieniem jest to aby była w serii tak jak wyszła z fabryki
Zawory reguluje się na podkładkach - tak jak w każdym silniku F Renault. Wartości luzów musisz poszukać na forach bo nie pamiętam. Podkładki da się wymienić bez konieczności zdejmowania wałka, no ale nie wiadomo czy jest potrzeba.
Co do początku tłoczenia pompy, to regulacja jest fasolkami na kole pompy (wtedy trzeba mieć miernik zegarowy i znać wartość albo patyk Renault MOT numercośtamcośtam). Bywały tez koła bez regulacji i być może miały to na pompie albo wogóle Pewnie wtedy był montowany ten przyśpieszacz na linkę z termostatem w głowicy dla łatwiejszej opałki zimą.
Co do początku tłoczenia pompy, to regulacja jest fasolkami na kole pompy (wtedy trzeba mieć miernik zegarowy i znać wartość albo patyk Renault MOT numercośtamcośtam). Bywały tez koła bez regulacji i być może miały to na pompie albo wogóle Pewnie wtedy był montowany ten przyśpieszacz na linkę z termostatem w głowicy dla łatwiejszej opałki zimą.
Poduszki są te same. W dieslu jest jedna dodatkowa przy skrzyni biegów od strony lewej półosi.
ło takie cuś
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/19 ... 3793_6.jpg
Po wymianie poduszek na pewno będzie lepiej, ale na jakieś cuda bym nie liczył.
Dużo daje zmiana zawieszenia silnika na górne z Rapida 1.9 D, ale to trzeba wspawać mocowanie przy kielichu z prawej strony i wspornik przy głowicy.
Poszukaj w moim temacie - gdzieś pod koniec są fotki z zabawy z dieslami.
ło takie cuś
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/19 ... 3793_6.jpg
Po wymianie poduszek na pewno będzie lepiej, ale na jakieś cuda bym nie liczył.
Dużo daje zmiana zawieszenia silnika na górne z Rapida 1.9 D, ale to trzeba wspawać mocowanie przy kielichu z prawej strony i wspornik przy głowicy.
Poszukaj w moim temacie - gdzieś pod koniec są fotki z zabawy z dieslami.
Mam pytanie do rozrządu bo ponoć są dwa rodzaje.
do 88 i po 88 ja mam 1987r
Trudno do wyszukać ale na tej stronie http://toc.luk-as.de plus jeden sprzedawca twierdzi że są inne. Dodam że inni sprzedawcy twierdzą że są taki same i to potwierdza chyba ta strona http://www.gatesautocat.com/article/K015212
Proszę o pomoc
do 88 i po 88 ja mam 1987r
Trudno do wyszukać ale na tej stronie http://toc.luk-as.de plus jeden sprzedawca twierdzi że są inne. Dodam że inni sprzedawcy twierdzą że są taki same i to potwierdza chyba ta strona http://www.gatesautocat.com/article/K015212
Proszę o pomoc