Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Tylna belka 1,4 B 60 km

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Pi±tkowicz
Posty: 18
Rejestracja: 16 lutego 2020, 20:33
Lokalizacja: Jastrzêbie Zdr

Tylna belka 1,4 B 60 km

Post autor: Pi±tkowicz »

Witam po przerwie...Zawieszenie po kompleksowej wymianie. Geometria ustawiona. Mimo to, Piątunia w zakrętach pływa jak łódź motorowa i czuć, że cztery litery uciekają ... Amorki nowe,''' a po naciśnięciu tyłu samochodu...jak fala...Jadąc do Wisły miałem uczucie jakby tył chciał mnie wyprzedzić na zakręcie, albo uczucie luzu na kierownicy w sensie koniecznej kontry...a luzu brak. Przód jest sztywny, amory i sprężynki nowe, działają jak powinny.
Czy na obecną chwilę jest ktoś na Śląsku, kto ma czym zregenerować tylną belkę w Piątuni? I nie chodzi o tuleje i łożyska, myślę, że drążki skrętne są wypracowane, bo chyba ich rolą jest usztywnienie, twardość? Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Obdzwoniłem kilka znanych firm ale one...masówka aktualnych modeli, Piątunia jest już za stara. No chyba, że ten typ tak ma to podpowiedzcie co zrobić by to zmienić, bo to nie jest fajna opcja jeździć taką galaretką. Czytałem posty i podobno Belka z Rapida jest twardsza, ktoś to przerabiał, ktoś może coś podpowiedzieć, doradzić, czy wiąże się to z przeróbkami czy tylko kwestia zmiany i samej twardości belki?
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 882
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

Hej.

Belki pasują z Rapida / Expresa oraz z Clio I .
Co do przyczyn takiego zachowania to nie ma co szukać za dużo - belka, amortyzatory, koła i opony jedno z czterech. Mimo że piszesz że amorki nowe to wydaje mi się że to amory są powodem. Belka działa jak sprężyna, a amor ma to tłumić.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Belka jak jest padnieta to stuka przez właśnie wypracowanie.

Jeśli otworzysz bagażnik i siadziesz i szybko wstaniesz to powinny amorki złapać ten skok który zrobiłeś ciężarem. Jeśli skacze to kijowe amorki kupiłeś i nic nie tlumią.

Zawsze możesz odpiać amorki od belki i zobaczyć czy jest różnica.

Napisz co zaobserwowałeś. :)
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 1011
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Ja bym sprawdził również tuleje belki.
Amory dobrze skrecone?
ODPOWIEDZ