Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Skrzynia biegów (podobno)
Moderator: Moderatorzy
Skrzynia biegów (podobno)
Witam. Posiadam Reno 5 w dislu. Pewnego dnia przyjechałem do domu normalnie. Następnego dnia rano autko odpaliło i pojechałem, ale auto zachowywało się dziwnie, to znaczy: samochód ciągnął ale co chwilę przyhamowywał, tak jak bym dusił impulsowo na hamulec. Skrzynia przełączała biegi normalnie. Na luzie tego nie było. Przejechałem około 10 km i w drodze powrotnej coraz bardziej to hamowanie się odzywało, i zaczął się wydobywać jakiś dziwny dżwięk, ale biegi chodziły bez problemu. Przyjechałem do domu i zacząłem go rozbierać, rozkręciłem skrzynie od silnika ( w sumie nie potrzebnie) ale w pewnym momencie przestałem go rozkręcać bo się okazało, że skrzynia w dislu musi wyjść razem z silnikiem (czy to prawda?). Może mi ktoś doradzi co robić dalej, czy wyciągać tą skrzynie razem z silnikiem, czy może przyczyna tego impulsowego hamowania tkwi gdzie indziej. A może jest sposób wyciągnięcia samej skrzyni.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
No nie wiem czy tak wyjdzie. Ona ma dwa cm luzu od prowadnicy. Ale spróbować można.
Wogóle to opisz dokładniej. Zapala normalnie?? Dusi się tylko na konkretnych biegach?? Części Eksploatacyjne (olej, filtry....) kiedy wymienione?? przy sprzęgle było coś kiedyś robione??
Wogóle dziwna sprawa. Może Ci turbo przepuszcza??
Żeby tak z dnia na dzień?? A ten dźwięk to bardziej metaliczny?? Jakiej firmy pompa paliwa??
Wogóle to opisz dokładniej. Zapala normalnie?? Dusi się tylko na konkretnych biegach?? Części Eksploatacyjne (olej, filtry....) kiedy wymienione?? przy sprzęgle było coś kiedyś robione??
Wogóle dziwna sprawa. Może Ci turbo przepuszcza??

Żeby tak z dnia na dzień?? A ten dźwięk to bardziej metaliczny?? Jakiej firmy pompa paliwa??
Silnik pracuje normalnie, stabilnie. Skrzynia też normalnie (biegi wchodzą), ale jak wracałem do domu to zaczęło być głośno, trudno określić konkretnie żródło i rodzaj dżwięku (jakby coś tarło) ale tylko jak samochód ciągnie, tzn jest włączony bieg i dany gaz, jeśli bieg pozostanie nadal włączony a tylko ściągniemy nogę z gazu jest cicho, i brak tego cyklicznego hamowania.
Auto obecnie stoi na wpół rozkręcone i czeka na moją decyzję.
Auto obecnie stoi na wpół rozkręcone i czeka na moją decyzję.
Kurde naprawdę dziwne. A może tu nie leży wina po stronie sprzęgła. Gdyby sprzęgło to byłby problem z biegami. A tu tylko przy przyspieszaniu. A może pod obciążeniem pompa nie podaj odpowiedniej dawki paliwa?? A nie Sączy Ci się paliwo z pompy?? Żeby jeden tłok nawalił to chyba tez mało prawdopodobne?? Wiocznie nie ma ciagu z tego co piszesz, reszta ok. Hmm. A może w wężyk od paliwa w baku jakiś paproch ci wciągnęło i tkwi w przewodzie. Na wolnych obrotach daje radę, ale jak potrzeba więcej paliwa to nie wyrabia.
Na www.tuningforum.pl w dziale diesel znalazłem identyczny temat http://tuningforum.pl/dzwine-szarpanie- ... 97491.html
w pugu 306 też miał takie szarpanie. Pompa poszła na złom u niego.
Ale u Ciebie moze być np. zanieczyszczenie filtra paliwa lub przewodu. Bardziej bym się tu skupił niż nad skrzynią;]
Na www.tuningforum.pl w dziale diesel znalazłem identyczny temat http://tuningforum.pl/dzwine-szarpanie- ... 97491.html
w pugu 306 też miał takie szarpanie. Pompa poszła na złom u niego.
Ale u Ciebie moze być np. zanieczyszczenie filtra paliwa lub przewodu. Bardziej bym się tu skupił niż nad skrzynią;]
Jeśli masz nadal problem,to sprawdź czy nie puszcza ci fałszywego powietrza membrana od ręcznej pompki paliwa tej nad filtrem paliwa.Na próbę załóż przeźroczysty przewód paliwowy między filtrem paliwa i pompą wtryskową/tylko dobrze zaciągnij opaski/będziesz widział czy idzie ci paliwo z powietrzem.przy niskich obrotach będzie działać dobrze ale przy wyższych będzie hamowało,ale skąd ten hałas ?
Witam
Ten chałas wg. mnie to kończące się łożysko w skrzyni biegów.
Ja właśnie zmieniam skrzynię. U mnie tak to wylglądało :na niskich biegach 1,2,3 cisza biegi wskakują normalnie na 4 i na 5 biegi też wchodzą normalnie ale jeśli przyśpieszałem zaczynało wyc.Żeby wymienic skrzynie trzeba poświęci w zasadzie cały dzień .Wyciąga się ją oczywiście z silnikiem inaczej się nie da.
Ten chałas wg. mnie to kończące się łożysko w skrzyni biegów.
Ja właśnie zmieniam skrzynię. U mnie tak to wylglądało :na niskich biegach 1,2,3 cisza biegi wskakują normalnie na 4 i na 5 biegi też wchodzą normalnie ale jeśli przyśpieszałem zaczynało wyc.Żeby wymienic skrzynie trzeba poświęci w zasadzie cały dzień .Wyciąga się ją oczywiście z silnikiem inaczej się nie da.
Wracając do tematu. Skrzynie wyciągłem i mam problem z jej rozpołowieniem. Rozeszła mi się na około 2 cm i dalej ni jak nie idzie. Chciałbym nadmienić, że te dzwięki to jakby tarcie i hamowanie auta, ale tylko w chwili gdy auto ciągło i to na koncu dość głośne. Dlatego chcę rozpołowić tą skrzynię i zobaczyć czy w niej wszystko ok.
Sorry że powieliłem temat ale nie zwróciłem uwagi.
Czekam na porady, z góry dzieki o wynikach powiadomię.
Sorry że powieliłem temat ale nie zwróciłem uwagi.
Czekam na porady, z góry dzieki o wynikach powiadomię.
Skrzynia 5 biegowa. Odkreciłem pokrywe skrzyni tylną , mocowana na 3 śrubach , jest tam jeden wodzik, myślę, że to od piatego biegu, i to wszystko, wyciągnąć go też nie mogę. No i rozkrecona po środku, jesli to tak można nazwać, ale rozchodzi się maxymalnie na około 2 cm. Nie mam pojęcia co ją jeszcze trzyma, jeśli ktoś może pomóc to czekam na instrukcje.