w tym który opisałem słownie na tej stronie, cztery posty powyżej TwojegoKabar pisze:W jakim schemacie??
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Schemat układu szyb elektrycznych
Moderator: Moderatorzy
Wymyślałeś go sam czy jak?
Wg mnie zbyt mocno go skomplikowałeś, nie ma potrzeby stosowania 4 przekaźników do 2 szyb. Wogóle nie ma konieczności stosowania przekaźników.
PS. Na próbę podłącz tak jak pisałem. W momencie zwolnienia przycisku pojawia sie masa na obu biegunach silnika, przy tych 4 przekaźnikach to żaden problem podłączyć na próbę.
Wg mnie zbyt mocno go skomplikowałeś, nie ma potrzeby stosowania 4 przekaźników do 2 szyb. Wogóle nie ma konieczności stosowania przekaźników.
PS. Na próbę podłącz tak jak pisałem. W momencie zwolnienia przycisku pojawia sie masa na obu biegunach silnika, przy tych 4 przekaźnikach to żaden problem podłączyć na próbę.
Nie wiem jak jest oryginalnie dalej prowadzona wiązka od przełącznika, ja podałem alternatywne rozwiązanie dla silniczka z dwoma kabelkami i wyżej wymienionego przęłącznika który na środek ma podany (+)gufner pisze:A ja na Miedzianej przenioslem oryginalna wiazke z szyb elektrycznych i jest ona rozwiazana tak:
- pociagniety zolty kabelek, czyli + po przekreceniu kluczyka w stacyjce do dwoch 25A bezpiecznikow, kazdy bezpiecznik to inne drzwi
- z bezpiecznikow na srodkowe piny do przelacznikow sterowania szybami
- dwa brzegowe piny w przelacnzikach sa odpowiedzialne za podnoszenie i opuszczanie szyb. i od tych pinow poprowadzone sa zielone i pomaranczowe kable do wiazki do drzwi
- podswietlenie przyciskow czyli piny te obok srodkowego wogole nie podlaczylem.
I wszytsko dziala, bez przekaznikow, zabezpieczone bezpiecznikami.
Jak ktoś ma inne rozwiązanie bez przekaźników na silniczek z dwoma kabelkami to byłbym ciekaw
właściwie 4 przekaźniki do jednej szyby mój patentKabar pisze:Wymyślałeś go sam czy jak?
Wg mnie zbyt mocno go skomplikowałeś, nie ma potrzeby stosowania 4 przekaźników do 2 szyb. Wogóle nie ma konieczności stosowania przekaźników.
PS. Na próbę podłącz tak jak pisałem. W momencie zwolnienia przycisku pojawia sie masa na obu biegunach silnika, przy tych 4 przekaźnikach to żaden problem podłączyć na próbę.
postaram się rozrysować to wieczorkiem ja też byłbym wdzięczny za schemacik nie kojarzę tych minusów jak mają się pojawić po zwolnieniu przycisku, bo w moim silniczku wystają 2 kable
Hehe.. kupujesz po prostu przyciski do sterowania szybami i podłączasz.
Muszą być od starego auta, bo nowe mają wszystko sterowane przez centralki i nie są w stanie przenieść takich obciążeń.
Ładnie nakombinowałeś z tymi przekaźnikami, to przykład jak można najprostszą rzecz zrobić w najbardziej skomplikowany sposób
Narysuj ten schemat, popatrzymy co gdzie wpiąć.
Muszą być od starego auta, bo nowe mają wszystko sterowane przez centralki i nie są w stanie przenieść takich obciążeń.
Ładnie nakombinowałeś z tymi przekaźnikami, to przykład jak można najprostszą rzecz zrobić w najbardziej skomplikowany sposób
Narysuj ten schemat, popatrzymy co gdzie wpiąć.
zgadza się dwa przekaźniki są 40A i dwa 80A wieczorkiem wrzucę schemacik, zgadza się jest trochę skomplikowane i chętnie uproszczę o ile ktoś zapoda schemacik, przełączniki nie wytrzymują takich przeciążeń zwłaszcza gdy jest zimno na dworze szyby ciężej chodzą a zarazem jest to większe obciążenie dla układu elektrycznego.misiek pisze:przekaznik jest wytrzymalszy niz te wlaczniki
Części przekaźniki i przełączniki mam ze złomowiska często udaje mi się co nieco wyciągnąć ze starych szrotów grosze kosztuje a w większości sprawne
jakbyście wymyślili coś mniej skomplikowanego byłbym zainteresowany.
Z tego co wiem oryginalne przełączniki do szyb po środku miały (+) na krawędziach lewej i prawej (+) który się załączał po przyciśnięciu przycisku. Oprócz tego były jeszcze dwa kabelki między nimi jeden od podświetlenia przycisku a drugi ?