Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

GAZ

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

wasylek
Posty: 6
Rejestracja: 19 października 2010, 14:42
Lokalizacja: Gdañsk

GAZ

Post autor: wasylek »

Niektórzy pewnie pamiętają jakim to byłem zagorzałym przeciwnikiem montowania gazu...
Czas jednak leci, życie się zmienia - poglądy może nie koniecznie, ale pewnych kwesti (np. finansowo-eksploatacyjno-zarobkowych) nie da się przeskoczyć. Z miesięcznych 400zł na benzynę zostaje mi na przyszły rok około 50-70zł...

Między innymi dlatego też planuję zamontować gaz do reni.
Pytań związanych z tym posunięciem mam kilka:

Jaka instalacja najlepiej sprawdzi się w reni (przypomnę, że jeżdze na 1,4mono).
Po licznych superlatywach płynących z postów Lodoo chcę też zamontować blos-a; w związku z tym pytanie: z czym to się je?
Ile mnie to będzie kosztować? (blos wiem, że około 300zł, a co z resztą?)
Na co uważać przy wyborze zakładu gazowniczego? Przy montarzu w którym miejscu patrzeć mechanikom na ręce?

Na gazie w autach nie znam się kompletnie - zawsze unikałem tego jak ognia; ale niestety przyszło mi zainwestować, aby móc dalej jeździć renią.

Na instalację uskładam około 1700-2000zł.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Co do Blosa popieram, pamietaj tylko że na przegląd musisz go zdjąć bo wg. przepisów nie wolno teraz montować blosów.

Więc proponuje założyć najprostszą instalację jaką się da w dowolnym zakładzie LPG, ale z zastrzeżeniem że butla zamiast koła i dobry reduktor.

Póżniej wywalasz tą podkładkę którą wsadzą Ci pod wtrysk, śrubę lub silniczek krokowy i montujesz blosa, ale nie będzie to takie proste w tym silniku.

Najlepiej jakieś kolanko zamiast obudowy filtra i blosa a do tego stożek przed blosem.

PS. Czekamy na wieści z postępu prac nad autem

PS2. Mnie też niezbyt się podoba ta ciągła zmiana z forum, ale mam nadzieje że to już będzie docelowe forum.
wasylek
Posty: 6
Rejestracja: 19 października 2010, 14:42
Lokalizacja: Gdañsk

Post autor: wasylek »

Dzięki za szybką odpowiedź!

Ale to nie koniec pytań...

Nie zamontują mi blos'a razem z instalacją?
Jaki to jest dobry reduktor?
shark

Post autor: shark »

Blos'a mało kto chce założyć, mój "gazownik" mi poleca i namawia na montaż, ale bez sensu żebyś jechał aż do warszawy żeby zamontowali gaz. dobry reduktor to z gamy Lovato, unikaj jak ognia każdego innego, no chyba że Lovtec - to jest akurat firma bazująca na Lovato, nawet zestawy naprawcze są te same
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ja mam jkais tani reduktor najzwyklejszy juz 3 lata i nie zagladalem do niego jeszcze poza wymiana filterka - dziala bez zarzutu :-) moze mi sie udalo :-)
blosa ci nei zaloza raczej chyba ze dobrze poszukasz :-)

co do instalki to tak jak mowi kabar...

albo kup blosa wczesniej i jedz zakaldac gaz juz z nim - zaoszczedzisz na podkladce pod wtrysk.

przeglad z blosem przechodzi sie bez problemu - trzeba tylko miec instalacje z silniczkiem krokowym. polecam BINGO S.4 - podpinasz to pod kompa i kazesz mu przestawic silnik krokowy na maksymalne otwarcie - w ten sposob masz pelna legalna instalacje :-) przestawisz to sobie sam - kupujesz kabel za 20zl - oprogramowanie moge ci podeslac :-)

plus jest taki ze ustawiasz sobie przy jakich obrotach ma byc przelaczenie na gaz i draga fajan rzecz - ze przy danych ustawionych obrotach ma przelaczyc spowrotem na paliwo - zeby rawidlowo zadzialalo odciecie :-) np ja mam 5800 :-) no i temperature przy jakiej ma przelaczac (np ponizej 10*C nie przelacyz na gaz) oraz czasy przelaczania gaz/paliwo (nakaldanie sie paliw), bingo ma wbudowany emulator sondy (z regulowanym przebiegiem!! - czas "masy" i czas "sygnalu") i emulator wtryskow :-) oraz pelne wskazanie poziomu gazu (5 diodek) - wszystko w serii :-)

generalnie super zestawik BINGO + BLOS i nikt sie nie przyczepi :-)

poszukaj obeznanego gazownika ktory zrobi ci regulacje na analizatorze spalin a nie na sluch i wie co to blos i z czym sie to je :-)

jak juz wiele razy mowilem polecam blosa i nic innego... :-) nie ma porowanania z zadna instalacja inna (poza sekwencja)

jakby co sluze rada jakbys mial klopoty bo juz troche mecze tego blosa :-)

jak zalozyc - wywalasz filtr z puszki, zostawiajac puszke, montujesz do puszki rure, na jej koncu blosa i na blosa stozek i malinka :-)
supermonster

Post autor: supermonster »

a dlaczego auto z BLOSem ma problemy na przeglądzie??
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Dlatego że blos wg. prawa jest zabroniony do montażu w autach posiadających katalizator.
M.in. dlatego już nie jest produkowany.
supermonster

Post autor: supermonster »

hmm, podrąże dalej - dlaczego blos gryzie się z katem??
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Wg przepisów:

"Samochody z wtryskiem paliwa i katalizatorem (zarejestrowane w Polsce po 30 czerwca 1995):
Instalacje o podobnej kompletacji jak dla samochodów z wtryskiem, ale także koniecznie wyposażonych w układ sterujący z wykorzystaniem sygnałów z sondy lambda"


Czyli jeśli masz katalizator i sondę lambda to wg przepisów musisz mieć sterowanie dawką gazu poprzez elektronikę.
BLOS to prosty gaźnik gazowy.
supermonster

Post autor: supermonster »

a co na to Lodoo??
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no i masz sterowanie - masz komputer masz silnik krokowy wiec co... a to ze se dolozysz blosa to co :-P nikt za to nic nie zrobi... jak masz podlaczony do komputera silniczek krokowy gazu to przeglad przechodzi bez problemu. tym bardizej jak podlacza auto pod analizator - spalinki beda mniam mniam na blosie :-)

jak by byl sam blos i instalacja bez silnika krokowego i bez kompa - to bylyby problemy



EDIT: dodam ze faktycznie wg przepisow blosa niby nie wolno w aucie z wtryskiem... ale katalizator jak sie usunie to tez nie wolno a co - usuwa sie i nikt nie sapie :-D
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Czyli, reasumując. Musisz mieć kompa i silniczek krokowy, który właściwie jest tylko atrapą :)
Qucor

Post autor: Qucor »

Fajny Temacik :mrgreen:

Mam kilka pytań co do gazownika :-P

1. Mam butle w bagażniku(spadek po poprzednim właścicielem) czy można bez problemu zakupić butle w koło(z papierem) i wymienić czy potrzebuję jeszcze jakieś dodatkowe dokumenty :?:

2. Czy dobrze rozumuję co do Blosa mam F2N z '88 r bez kata i jak zamontuję blosa nie teoretycznie nie powinno być problemów :?:

3. Jak dobrze myślę to montaż blosa wygląda tak:

Stożek -> rura -> blos -> rura -> Puszka od filtra

Dzięki za pomoc jak coś jest nie tak to proszę poprawcie mnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Jeśli w Twoim aucie nie było nigdy katalizatora i sondy lambda to możesz legalnie mieć BLOS'a.

Co do butli to wydaje mi się że wystarczy kupić nową butlę, która ma homologacje i wymienić w dowolnym zakładzie instalującym LPG.
shark

Post autor: shark »

do blosa najlepiej wywalić puszkę filtra, ponieważ nigdy nie jest w 100% szczelna i jest duża , co powoduje że gaz bedzie uciekać i z całej puszki gaxnik nie zaśsie dawki dobrze, potrzeba by była nadstwaka nad gaźnik z przejściówką na rurę do której podłącza się blosa , za nim kawałek rury i stożek. Ale niestety przy 2-gardzielowcach cięzko o coś takiego, przy mono czy jedno gardzielowcu , montuje się poprostu kolanko na kołnież wystający z gaźnika/mono, a my musimy dorabiać tylko gdzie ??
ODPOWIEDZ