Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Skrzynia biegów (podobno)

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

kuba

Post autor: kuba »

WIEC tak ten wodzik od 5 biegu trzyma sie na takim kołku rozpręznym musisz go wybic .Te koła zebate musisz odkręcic oraz ten piąty bieg musisz go zdjąc sprubuj poskładac tą skrzynie w połowie spowrotem tak bedzie łatwiej jak sciągniesz ten 5 bieg to obok wybieraka biegów jest blokada biegów taki czpień na 16 klucz odkrec go oraz czujnik wstecznego jak to zrobisz daj znac pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kuba - moze napisz taki poradnik krok po kroku jak rozebrac i zlozyc skrzynie :-)
napewno wielu z nas by sie przydal :-)
zrob nowy temat i nazwij go ROZBIERANIE SKRZYNI BIEGOW - INSTRUKCJE i bedize wypasik :-)
oczywiscie jesli masz ochote... :-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja możę będe rozbierał jedną skrzynke to porobie zdjęcia i opis jakiś dam...
kuba

Post autor: kuba »

Co do poradnika to postaram sie cos takiego zrobic tylko jeszcze niewiem kiedy dokładnie jak co to porobie foty
supermonster

Post autor: supermonster »

no i oczywiście każdy byle zarejestrowany wieśniak będzie miał do tego dostęp...
Qucor

Post autor: Qucor »

supermonster pisze:no i oczywiście każdy byle zarejestrowany wieśniak będzie miał do tego dostęp...
Twoje przemyślenia są okrutne :lol:
gogoll

Post autor: gogoll »

Dzieki Kuba. Skrzynkę rozpołowiłem, co prawda trochę się posypało elementów (blaszek), ale to będę się martwił przy składaniu. Wydaje mi się że znalazłem przyczynę tego tarcia. Główne duże koło zębate , które przekazuje napęd na mechanizm różnicowy jak nim kręcisz to idzie takimi skokami. Łożysko od półosi jest ok. Nie wiem jak jest mocowane to duże koło zębate i jak się do niego dostać. Wyciągnąłem to duże zabezpieczenie i wyszło mi takie koło zębate, tulejowate długie z tego dużego koła zębatego. Nie wiem jak rozebrać to duże koło i jak ono jest osadzone w skrzyni. Nie chciał bym tutaj czegoś uszkodzić i na razie siłowe warianty wykluczam. Jeśli możesz to oczekuje podpowiedzi.
Pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

supermonster pisze:no i oczywiście każdy byle zarejestrowany wieśniak będzie miał do tego dostęp...
no i co?? boli cie to??

dostep beda mieli zarejestrowani uzytkownicy... to co mamy zadnych porad i wskazowek ni pisac bo ktos zobaczy?? poza tym ciebie nikt nie prosi zebys to pisal... chlopie to jest forum...
wez wyluzuj troche... i po co zaraz takie okreslenia? tez kiedys byles zielony, nowy na forum... czy ktos cie wyzywal od "yle zarejestrowanych wiesniakow" ?? poza tym masz swiecic przykladem - jestes moderatorem - twoje zadanie to nie ograniczanie dostepu do informacji dal nowych uzytkownikow....
supermonster

Post autor: supermonster »

boli mnie to, owszem.

Fakt - kiedyś zaczynalem ale nadal tu jestem. Pisze posty, staram się pomóc jak tylko mogę - czerpię z wiedzy innych i dzielę się moją, korzystam z pomocy i sam pomagam. Tak, to jest forum, to jest klub. Byłem i jestem za selekcją. Byłem i jestem za składkami, opłatami oraz oraz przywilejami.

Dzieki że mi przypomniałeś że jestem moderatorem. Od pierwszych dni istnienia Sweeperowego forum. Nie będę klaskał i przytakiwał. Co do zadań - wiem jakie mam i je wypełniam. A że nie lubię darmozjadów? Bo zadaję sobie wysiłek by coś podłubać i przeczytać...

EOT
kuba

Post autor: kuba »

A wiec tak posypały ci sie ze skrzyni zabespieczenia biegów powinny byc 4 kulki i 4 spręzynki i taka blaszka Co do tego koła to sam go nie zdemontujesz bo one jest wprasowane i trzeba je wyprasowac i nowe łożysko założyc te koło 'tulejowate co wyciągłeś to element układu różnicowego jest to lewa pół os a z drugiej stony masz wieloklin i taką zaślepke musisz ją wyciągnąc i tam jest seger ściągasz go i wyprasowujesz całośc pozrawiam
gogoll

Post autor: gogoll »

Tak jest jak piszesz Kuba. Czyli dobrze myślałem, że tam pod tym kołem jest łożysko i skoro to koło kręci się skokami to na pewno poleciało łożysko. Segar to ja ściągłem już wcześniej.
Pytanie: to wszystko powinno wyjść w stronę tego dużego koła, czyli do środka skrzyni??
dalej-łożysko od półosi chyba zostaje wówczas w obudowie skrzyni jeśli będziemy to wyciskać cisnąć na kawałek wieloklinu od półosi, czy dobrze rozumiem. Czy wyciskacie to pod balansem. Czy ewentualnie jest możliwość wybicia. Myślę że najbardziej tutaj trzyma to uszkodzone łożysko, i trzeba je wycisnąć z korpusu skrzyni, czy dobrze myślę??
kuba

Post autor: kuba »

Zgadza sie dobrze myślisz tylko ze musisz uwarzac co by obudowa nie pękła wyciskasz do środka zbijasz łożysko nabijasz drógie i spowrotem
gogoll

Post autor: gogoll »

Ok czyli łożysko od półosi zostaje na miejscu. Wybijamy wałek z wieloklinem, który to wychodzi z łozyska półosi i dalej powinien wyjść z kołem, i łożyskiem tego koła. Tak.
kuba

Post autor: kuba »

tak
ODPOWIEDZ