Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

żuwik - Renault 21 TXI 2.0 12V '91r

Tutaj prezentujemy nasze auta, inne niż Renault 5

Moderator: Moderatorzy

Kinga

Post autor: Kinga »

przezorny zawsze ubezpieczony :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Ni ma mojego silnika w tej księdze :P

Poza tym już za piątki znalazłem w niej tyle błędów (znaczących!), że wolę nie ;)
żuwik

Post autor: żuwik »

No i tak....

Poczyniliśmy postępy teoretyczne i praktyczne. Z praktycznych mamy nowy silniczek krokowy i przewód chłodniczy założony jakieś 20 minut temu. Tu wniosek - maska otwierana do przodu jest super rozwiązaniem, można na niej powiesić lampę ogrodową ;)

Czas na teorię: mój silnik wg serwisówki po angielsku nie posiada sondy lambda i jest sterowany przez bardzo dokładny potencjometr przepustnicy, wg tej samej serwisówki ale po niemiecku jak najbardziej tę sondę posiada. Czołgałem się, właziłem do silnika i nie znalazłem jej nigdzie, jak również złącza do niej idącego. Wydech ewidenitnie nie ma nigdzie dla niej dziury, ale jest stosunkowo nowy, wymieniany bankowo. Poruszony tym faktem spytałem pana dialogys'a, który może mi sprzedać sondę do mojego samochodu. Głupawka...

Po lekkim przestawieniu potencjometru (zestrojenie pod bardziej zamkniętą przepustnicę) wyraźnie lał więcej paliwa przy wciskaniu gazu, więc chyba wierzę w ten precyzyjny potencjometr, bo gdyby miał tylko 3 stany (jałowy, częściowe, pełne) tak jak serwisówka podaje dla tych wersji z lambdą, zapewne nie byłoby dużej różnicy... Czy ktoś kiedyś cokolwiek słyszał o tych silnikach i potrafi może mi potwierdzić te moje domysły?...

PS. Auto jest świetne 8)
Qucor

Post autor: Qucor »

No śliczne muszę prznać a w Realu robi masakryczne wrażenia :mrgreen:

Mam nadzieję że kolejny raz jak będę w B-B to mnie uraczysz cruizingiem 8-)
arex2006

Post autor: arex2006 »

łoł a to Ci psikus. Żuwik jak zdjąłeś z przepustnicy troche obrotów to napisz ile Ci pali teraz jak już ogarniesz.
żuwik

Post autor: żuwik »

W sumie okazało się, że on powinien mieć stosunkowo mocno otwartą przepustnicę, na jałowym krokowy powinien mieć tylko 30-35% otwarcia (bez obciążenia elektryką). Dokładnie się jeszcze będę stroił na XR25, ale przynajmniej szybciej się dogrzewa. Spalanie ok. 7l na drogach pozamiejskich, do 8l skoczyło jak zacząłem jeździć po górkach, po mieście mieszczę się w okolicach 10l. Nie ma źle, a przecież zimne noce ciągle są (codziennie 10km o 7 rano). Dokładnie zmierzyć mi się go nie udało, bo nie mam na pełny bak narazie (66 litrów ;) ), ale szacunkowo średnio 8; 8,5 (od zapalenia rezerwy do zapalenia rezerwy :) ).
Arti

Post autor: Arti »

to spalanie masz całkiem fajne
ja w cliówce mam okolice 10l/ 100 non stop
ale nóżka ciężka :mrgreen:

poza tym chyba któreś łożysko trzyma i auto się męczy
muszę zaglądnąć...........
żuwik

Post autor: żuwik »

Oj to u mnie raczej lekka.

Ale jeszcze się zestroimy i będzie dobrze. Chwilowo błądzę z zawiązanymi oczami. Niby dobrze na jałowym to żre, niby gorzej to zaś jeździ fajniej, raz ją super ustawiłem i stwierdziłem że nie ruszam, więc dociągnąłem śruby na potencjometrze i się przestawił.

PS. Znalazłem kolejnego producenta, który twierdzi że mam sondę lambda.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zamontuj sobie LPG i BLOSa - latwiej sie ustawia :-D hehehehe

a tak powaznie - to nie slyszalem jeszcze o takim dawkowaniu paliwa na potencjometr... ciekawa sprawa...
żuwik

Post autor: żuwik »

Ja też nie, ale słyszałem o mechanicznym wtrysku którego już kompletnie nie dało się wystroić ;)

Coś w tym musi być, skoro taki patent wsadzili. Może jeździ na ubogiej mieszance?

Gazowni nie wsadzę, po 1. samochody z tymi silnikami po pół roku od zagazowania lądują u mechaników lub na allegro jako uszkodzone, po 2. żołądek prowokuje odruchy wymiotne jak tylko poczuję to g... (w przeciwieństwie do Pb, czy to spalonej czy świeżej :mrgreen: ). Po 3. Do strojenia blosa nie mam komputera ani danych regulacyjnych, więc nie wiem czy łatwiej.
pavko

Post autor: pavko »

Coś mi świta. Co prawda było to apropo silnika C3J na monowtrysku ale może się przyda. W książecze R19 sam naprawiam pisało o 2 wersjach: pierwsza z sondą labmbda druga właśnie z potencjometrem CO... Może spojrzyj tam...
żuwik

Post autor: żuwik »

Ok, wnioski.

1. Sonda lambda ma być, jest i nawet chyba zamontowana w wydechu :)
2. Sonda lambda kaput :( czasem działa, zazwyczaj nie.
3. XR25 to fajna rzecz jest ;)

Jak się mistrz serwisu dowiedział, że mam przewiercony katalizator, stwierdził żebym dał nową sondę i uniwersalny katalizator, albo wypiął sondę żeby zamieszania nie robiła. Może i bez katalizatora jest wzrost przepływu, ale i spalania.

Silnik został ładnie wystrojony i łyknął czystego miasta (jeszcze się nie ustabilizował pomiar) 9,5l/100km, w zimie :!: . Po jeździe pozamiejskiej i potem kulaniu po mieście dochodziłem do 10l, tak więc ciekawe co będzie, jak się puszczę w traskę ;) Pracuje ślicznie, obroty trzyma idealnie, moc jest, no cacko :)

Pozostało naprawić ABS. Szkoda, że brakło czasu i nie zdążyłem go zdiagnozować.
Qucor

Post autor: Qucor »

Liczę na jutro na jakiś pokaz r21 Power :mrgreen:

Fajnie że autko coraz lepiej się spisuje 8-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no masz leb do tych renatek, oj masz..... 8-)
żuwik

Post autor: żuwik »

To nie ja, to komputerek ;) Wystarczyło wyregulować potencjometr i przepustnicę do odpowiednich parametrów a reszta się stałą sama ;) Po prostu AEI jak przestał dostawać sprzeczne sygnały zaczął robić to, co do niego należy ;)
ODPOWIEDZ