
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
żuwik - Renault 21 TXI 2.0 12V '91r
Moderator: Moderatorzy
No i tak....
Poczyniliśmy postępy teoretyczne i praktyczne. Z praktycznych mamy nowy silniczek krokowy i przewód chłodniczy założony jakieś 20 minut temu. Tu wniosek - maska otwierana do przodu jest super rozwiązaniem, można na niej powiesić lampę ogrodową
Czas na teorię: mój silnik wg serwisówki po angielsku nie posiada sondy lambda i jest sterowany przez bardzo dokładny potencjometr przepustnicy, wg tej samej serwisówki ale po niemiecku jak najbardziej tę sondę posiada. Czołgałem się, właziłem do silnika i nie znalazłem jej nigdzie, jak również złącza do niej idącego. Wydech ewidenitnie nie ma nigdzie dla niej dziury, ale jest stosunkowo nowy, wymieniany bankowo. Poruszony tym faktem spytałem pana dialogys'a, który może mi sprzedać sondę do mojego samochodu. Głupawka...
Po lekkim przestawieniu potencjometru (zestrojenie pod bardziej zamkniętą przepustnicę) wyraźnie lał więcej paliwa przy wciskaniu gazu, więc chyba wierzę w ten precyzyjny potencjometr, bo gdyby miał tylko 3 stany (jałowy, częściowe, pełne) tak jak serwisówka podaje dla tych wersji z lambdą, zapewne nie byłoby dużej różnicy... Czy ktoś kiedyś cokolwiek słyszał o tych silnikach i potrafi może mi potwierdzić te moje domysły?...
PS. Auto jest świetne
Poczyniliśmy postępy teoretyczne i praktyczne. Z praktycznych mamy nowy silniczek krokowy i przewód chłodniczy założony jakieś 20 minut temu. Tu wniosek - maska otwierana do przodu jest super rozwiązaniem, można na niej powiesić lampę ogrodową

Czas na teorię: mój silnik wg serwisówki po angielsku nie posiada sondy lambda i jest sterowany przez bardzo dokładny potencjometr przepustnicy, wg tej samej serwisówki ale po niemiecku jak najbardziej tę sondę posiada. Czołgałem się, właziłem do silnika i nie znalazłem jej nigdzie, jak również złącza do niej idącego. Wydech ewidenitnie nie ma nigdzie dla niej dziury, ale jest stosunkowo nowy, wymieniany bankowo. Poruszony tym faktem spytałem pana dialogys'a, który może mi sprzedać sondę do mojego samochodu. Głupawka...
Po lekkim przestawieniu potencjometru (zestrojenie pod bardziej zamkniętą przepustnicę) wyraźnie lał więcej paliwa przy wciskaniu gazu, więc chyba wierzę w ten precyzyjny potencjometr, bo gdyby miał tylko 3 stany (jałowy, częściowe, pełne) tak jak serwisówka podaje dla tych wersji z lambdą, zapewne nie byłoby dużej różnicy... Czy ktoś kiedyś cokolwiek słyszał o tych silnikach i potrafi może mi potwierdzić te moje domysły?...
PS. Auto jest świetne

W sumie okazało się, że on powinien mieć stosunkowo mocno otwartą przepustnicę, na jałowym krokowy powinien mieć tylko 30-35% otwarcia (bez obciążenia elektryką). Dokładnie się jeszcze będę stroił na XR25, ale przynajmniej szybciej się dogrzewa. Spalanie ok. 7l na drogach pozamiejskich, do 8l skoczyło jak zacząłem jeździć po górkach, po mieście mieszczę się w okolicach 10l. Nie ma źle, a przecież zimne noce ciągle są (codziennie 10km o 7 rano). Dokładnie zmierzyć mi się go nie udało, bo nie mam na pełny bak narazie (66 litrów
), ale szacunkowo średnio 8; 8,5 (od zapalenia rezerwy do zapalenia rezerwy
).


Oj to u mnie raczej lekka.
Ale jeszcze się zestroimy i będzie dobrze. Chwilowo błądzę z zawiązanymi oczami. Niby dobrze na jałowym to żre, niby gorzej to zaś jeździ fajniej, raz ją super ustawiłem i stwierdziłem że nie ruszam, więc dociągnąłem śruby na potencjometrze i się przestawił.
PS. Znalazłem kolejnego producenta, który twierdzi że mam sondę lambda.
Ale jeszcze się zestroimy i będzie dobrze. Chwilowo błądzę z zawiązanymi oczami. Niby dobrze na jałowym to żre, niby gorzej to zaś jeździ fajniej, raz ją super ustawiłem i stwierdziłem że nie ruszam, więc dociągnąłem śruby na potencjometrze i się przestawił.
PS. Znalazłem kolejnego producenta, który twierdzi że mam sondę lambda.
Ja też nie, ale słyszałem o mechanicznym wtrysku którego już kompletnie nie dało się wystroić 
Coś w tym musi być, skoro taki patent wsadzili. Może jeździ na ubogiej mieszance?
Gazowni nie wsadzę, po 1. samochody z tymi silnikami po pół roku od zagazowania lądują u mechaników lub na allegro jako uszkodzone, po 2. żołądek prowokuje odruchy wymiotne jak tylko poczuję to g... (w przeciwieństwie do Pb, czy to spalonej czy świeżej
). Po 3. Do strojenia blosa nie mam komputera ani danych regulacyjnych, więc nie wiem czy łatwiej.

Coś w tym musi być, skoro taki patent wsadzili. Może jeździ na ubogiej mieszance?
Gazowni nie wsadzę, po 1. samochody z tymi silnikami po pół roku od zagazowania lądują u mechaników lub na allegro jako uszkodzone, po 2. żołądek prowokuje odruchy wymiotne jak tylko poczuję to g... (w przeciwieństwie do Pb, czy to spalonej czy świeżej

Ok, wnioski.
1. Sonda lambda ma być, jest i nawet chyba zamontowana w wydechu
2. Sonda lambda kaput
czasem działa, zazwyczaj nie.
3. XR25 to fajna rzecz jest
Jak się mistrz serwisu dowiedział, że mam przewiercony katalizator, stwierdził żebym dał nową sondę i uniwersalny katalizator, albo wypiął sondę żeby zamieszania nie robiła. Może i bez katalizatora jest wzrost przepływu, ale i spalania.
Silnik został ładnie wystrojony i łyknął czystego miasta (jeszcze się nie ustabilizował pomiar) 9,5l/100km, w zimie
. Po jeździe pozamiejskiej i potem kulaniu po mieście dochodziłem do 10l, tak więc ciekawe co będzie, jak się puszczę w traskę
Pracuje ślicznie, obroty trzyma idealnie, moc jest, no cacko 
Pozostało naprawić ABS. Szkoda, że brakło czasu i nie zdążyłem go zdiagnozować.
1. Sonda lambda ma być, jest i nawet chyba zamontowana w wydechu

2. Sonda lambda kaput

3. XR25 to fajna rzecz jest

Jak się mistrz serwisu dowiedział, że mam przewiercony katalizator, stwierdził żebym dał nową sondę i uniwersalny katalizator, albo wypiął sondę żeby zamieszania nie robiła. Może i bez katalizatora jest wzrost przepływu, ale i spalania.
Silnik został ładnie wystrojony i łyknął czystego miasta (jeszcze się nie ustabilizował pomiar) 9,5l/100km, w zimie



Pozostało naprawić ABS. Szkoda, że brakło czasu i nie zdążyłem go zdiagnozować.