Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 30 czerwca 2010, 14:18
- Lokalizacja: Kielce
czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19
Witam i mam pytanie, jak w temacie czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19 RAPID SILNIK 1,4 1.4 8V. Czy dużo było by do przerobienia i co ewentualnie.
Co ja robię tu... uu..
Jak jjmag napisał - zacznij od zapoznania się z działem SWAP.
A co do pytania. Zapewne masz na mysli ten silnik z allegro http://allegro.pl/renault-19-rapid-1-4-1-4-8v-silnik-i1244523359.html
Generalnie ta jednostka pasuje idealnie, gdyż był on montowany w R5, ale w Twoim przypadku nie polecam, gdyż ma on układ wtryskowy a nie gaźnik, więc dodatkowo musiałbyś albo szukać kolektorów i gaźnika do wersji 1.4 albo zmienić instalację elektryczną na wersję do wtrysku.
Niewątpliwą zaletą wtrysku jest mniejsze spalanie i bezproblematyczność silnika, ale też mniejsza moc.
Możesz też zrobić hybrydę montując korpus silnika od 1.4 i resztę swoją od 1.1 - jjmag zrobił lub robi coś takiego więc ma odpowiednią wiedzę na ten temat.
A co do pytania. Zapewne masz na mysli ten silnik z allegro http://allegro.pl/renault-19-rapid-1-4-1-4-8v-silnik-i1244523359.html
Generalnie ta jednostka pasuje idealnie, gdyż był on montowany w R5, ale w Twoim przypadku nie polecam, gdyż ma on układ wtryskowy a nie gaźnik, więc dodatkowo musiałbyś albo szukać kolektorów i gaźnika do wersji 1.4 albo zmienić instalację elektryczną na wersję do wtrysku.
Niewątpliwą zaletą wtrysku jest mniejsze spalanie i bezproblematyczność silnika, ale też mniejsza moc.
Możesz też zrobić hybrydę montując korpus silnika od 1.4 i resztę swoją od 1.1 - jjmag zrobił lub robi coś takiego więc ma odpowiednią wiedzę na ten temat.
Mniejsze zużycie paliwa??? Hmm, nie sądzę... 1.4 mono ma fabrycznie coś 8,5 l/ 100 na mieście i 7 średnio (poprawcie mnie jeśli się mylę), moje 1.1 średnio nigdy nie spala więcej jak 6, a na mieście poniżej 7, no chyba ze są duże korki. Kolejny raz - nie wiem skąd się biorą te bajki o niskim zużyciu paliwa na mono, poza tym to mocy brakuje stanowczo!!! No i jest ten EGR...
Porównuje 1.4 gaźnik i 1.4 mono. Po warszawce oscylowało mi miedzy 7-8l, zima nieco powyzej 8.
Gaźnikowiec w trasie bardzo ok, ale za to w Warszawce poniżej 10 bez szans no tyle też że to Rapid.
A co do EGR raz poświęciłem chwilkę, powymieniałem uszczelki, znalazłem sprawny EGR, porobiłem jak trzeba i do czasu demontazu silnika (ponad 2 lata) bezdotykowo.
Gaźnikowiec w trasie bardzo ok, ale za to w Warszawce poniżej 10 bez szans no tyle też że to Rapid.
A co do EGR raz poświęciłem chwilkę, powymieniałem uszczelki, znalazłem sprawny EGR, porobiłem jak trzeba i do czasu demontazu silnika (ponad 2 lata) bezdotykowo.
Nie do konca mnie zrozumiałeś chyba... Na mono nie będziesz miał takiego kopa jak gazniku, jeżdziłem wieloma samochodami z mono, więc wydaje mi sie, że moge cos na ten temat powiedziec... Nie wiem czy 1.4 mono jest lepsze od 1.1, w kazdym razie moje 1.1 zbiera się bardzo ładnie i na pewno bardzo porównywalnie do mono
Ja przechodzę z webera na mono nie tylko z ekonomiczności ale i z brakiem czasu na regulowanie gaźnika co jakiś okres czasu . Weber ma to do siebie że jak jest wyjechany to 2 gardziel się nie zamyka ale wymiana sprężyny odciągowej przy tej gardzieli pomaga i problem znika
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault