Strona 1 z 1

czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19

: 28 września 2010, 10:41
autor: SirTomaszIII
Witam i mam pytanie, jak w temacie czy do R5 1.1 pasował by silnik RENAULT 19 RAPID SILNIK 1,4 1.4 8V. Czy dużo było by do przerobienia i co ewentualnie.

: 28 września 2010, 10:53
autor: jjmag
po pierwsze poczytaj sobie trochę a było o tym od choroby i jeszcze trochę po drugie 19 nigdy nie występowała w wersji rapid więc zastanów się co piszesz

: 28 września 2010, 11:48
autor: tommies
Jak jjmag napisał - zacznij od zapoznania się z działem SWAP.
A co do pytania. Zapewne masz na mysli ten silnik z allegro http://allegro.pl/renault-19-rapid-1-4-1-4-8v-silnik-i1244523359.html
Generalnie ta jednostka pasuje idealnie, gdyż był on montowany w R5, ale w Twoim przypadku nie polecam, gdyż ma on układ wtryskowy a nie gaźnik, więc dodatkowo musiałbyś albo szukać kolektorów i gaźnika do wersji 1.4 albo zmienić instalację elektryczną na wersję do wtrysku.
Niewątpliwą zaletą wtrysku jest mniejsze spalanie i bezproblematyczność silnika, ale też mniejsza moc.
Możesz też zrobić hybrydę montując korpus silnika od 1.4 i resztę swoją od 1.1 - jjmag zrobił lub robi coś takiego więc ma odpowiednią wiedzę na ten temat.

: 28 września 2010, 15:20
autor: egonn87
Mniejsze zużycie paliwa??? Hmm, nie sądzę... 1.4 mono ma fabrycznie coś 8,5 l/ 100 na mieście i 7 średnio (poprawcie mnie jeśli się mylę), moje 1.1 średnio nigdy nie spala więcej jak 6, a na mieście poniżej 7, no chyba ze są duże korki. Kolejny raz - nie wiem skąd się biorą te bajki o niskim zużyciu paliwa na mono, poza tym to mocy brakuje stanowczo!!! No i jest ten EGR...

: 28 września 2010, 18:08
autor: tommies
Porównuje 1.4 gaźnik i 1.4 mono. Po warszawce oscylowało mi miedzy 7-8l, zima nieco powyzej 8.
Gaźnikowiec w trasie bardzo ok, ale za to w Warszawce poniżej 10 bez szans :) no tyle też że to Rapid.

A co do EGR raz poświęciłem chwilkę, powymieniałem uszczelki, znalazłem sprawny EGR, porobiłem jak trzeba i do czasu demontazu silnika (ponad 2 lata) bezdotykowo.

: 29 września 2010, 08:29
autor: jjmag
egonn jak dla ciebie brakuje mocy przy 1,4 mono to na 1,1 ci wystarcza? do końca przyszłego tygodnia kończę hybrydę więc powiem jakie spalanie wychodzi ale i tak muszę zakupić najpierw drugie kółka bo 5 na 2 dni będę musiał odstawić

: 29 września 2010, 14:01
autor: egonn87
Nie do konca mnie zrozumiałeś chyba... Na mono nie będziesz miał takiego kopa jak gazniku, jeżdziłem wieloma samochodami z mono, więc wydaje mi sie, że moge cos na ten temat powiedziec... Nie wiem czy 1.4 mono jest lepsze od 1.1, w kazdym razie moje 1.1 zbiera się bardzo ładnie i na pewno bardzo porównywalnie do mono

: 22 października 2010, 19:00
autor: karo3003
nie kupuj tego badziewia, ja się raz naciąłem i od tego czasu same problemy, zresztą poczytaj moje posty, teraz wracam do gaźnika a dokładniej do weberka (mam nadzieję że uda mi się go ogarnąć)

: 22 października 2010, 19:05
autor: tommies
To że Tobie nie udało się naprawić tego typu silnika, wcale nie oznacza że jest on zły - wprost przeciwnie. Niezawodna i ekonomiczna jednostka, którą szczerze polecam jako kilkuletni użytkownik takiego silnika.

: 23 października 2010, 07:00
autor: djmonkey
Ja przechodzę z webera na mono nie tylko z ekonomiczności ale i z brakiem czasu na regulowanie gaźnika co jakiś okres czasu . Weber ma to do siebie że jak jest wyjechany to 2 gardziel się nie zamyka ale wymiana sprężyny odciągowej przy tej gardzieli pomaga i problem znika

: 23 października 2010, 10:32
autor: egonn87
Nie ma nic lepszego niż zadbane 1.1!!! no tylko że tam jest tylko 47 KM :P A mono nawet w bardzo dobrym stanie mnie nie przekonuje :(

: 24 października 2010, 01:17
autor: Sylwó¶
od zadbanego 1.1 jest lepsze tylko zadbane 1.4 mono :lol: u mnie w 5 przez kilka lat jazdy nic się nie popsuło teraz jeździmy z ojcem na zmianę i nadal nic się nie psuje :okok: