Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

rozrusznik valeo planetrany tulejki

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

wsmpw

rozrusznik valeo planetrany tulejki

Post autor: wsmpw »

są to 2 najczęściej wycierające się tulejki


Obrazek


a rozrusznik wygląda mniej więcej tak:
Obrazek
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

potrzebujesz jeszcze te tulejki? Bo w tygodniu będe się wybierał do gościa co się tym zajmuje. Jak z nim wcześniej gadałem to mówił że nie powinno być z tym problemu ale lepiej by było gdybyś podał symbol rozrusznika bo czasem tak musi wyszukiwać.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

słuchaj ja podałem wymiary tulejek jakby ktoś miał życzenie sobie dorobić ja mam takie tulejeczki już ;)
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Potrzebuję pomocy w kwestii rozrusznika. Mam nowe aku, kable, świece, rozrusznik przy zapalaniu strasznie muli, ledwo kręci, myślałem że akumulator nie daje rady, ale okazuje się że po załączeniu zapłonu, strasznie grzeje się kabel i klema plusowa, dodatkowo coś zaczyna śmierdzieć z okolic rozrusznika. W czym problem?! Zwarcie na obudowie? Bendiks?
jjmag

Post autor: jjmag »

tulejki rozrusznika a jeśli coś zaczyna sie w nim palić to może być walnięty stojan albo wirnik czyli szybciej i taniej kupić nowy
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Może też zaczynać się wypalać elektrowłącznik z powodu zbyt małego styku. Ostatnio rozbierałem taki rozrusznik no i jest tam troszeczkę więcej tulejek niż się wydaje aż 4 i niektóre ciężko wyjąć jak się nie ma sprzętu. Kup nowy lub zregeneruj ten co masz o ile nie jest już usmażony wirnik.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

djmonkey, coś trochę bredzisz tulejki ida 2 a te 2 dodatkowe to znajdują się w bendyksie ale to raczej wymienia się razem z nim, a odpowiedzialne za kręcenie się wirnika są montowane w dupce i główce rozrusznika
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Jedna w przekładni na której jest bendiks gdzie przychodzi wirnik oraz na plastikowej obudowie zamykającą całą przekładnie . No chyba że popierdzieliły mi się rozruszniki regeneruję różne więc mogłem się pomylić .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
wsmpw

Post autor: wsmpw »

jest jeszcze jedna własnie ta co jest na ośce koła słonecznego...
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Jest tylko jedno ale, mianowicie, to nie brzmi na wyrobione tulejki, tylko brzmi to tak jakby aku, nie miało siły zakręcić rozrusznikiem, zastanawiam się czy moze mi prąd z kabla gdzieś uciekać, tylko w którym miejscu, może to jest przyczyna grzania się klemy?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Właśnie taki objaw to tulejki :) Przytarte i rozrusznik mimo że bierze mnóstwo prądu to i tak ledwo kręci.
wilku
Posty: 135
Rejestracja: 13 listopada 2010, 20:05
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: wilku »

Ok, tulejki, tak czy siak je wymienie jak dziada wyjmę, bo mi się bendiks blokuje czasem... ale czemu te kable tak się grzeją? Utlenione? Przebicie? Zwarcie? Co jest grane?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

No grzeją się, bo bardzo duży prąd płynie - zobacz są prosto od akumulatora. Rozrusznik ciągnie wszystko co tylko akumulator jest mu w stanie dostarczyć. A jak rozrusznik jest przytarty to ciągnie jak grzałka :) Czasami efekt grzejny potęguje się jeśli masz poprzerywanych część nitek przewodów, lub styk jest słaby.
vino1986

Post autor: vino1986 »

stad tez sa tam dane najgrubsze przewody bo na cienkich sie otylinka izolacyjna bardzo szybko topi... dlatego najlepsze przewody rozruchowe robi sie wlasnie na przewodach z instalacji ciagnietej do rozwusznika... bo te zwykle kupione np w Tesco za 20 czy 30 zl strasznie sie grzeja i topia przy przepinkach z obcej baterii uzyczonej z innego samochodu...

wymien tulejki i bedzie po problemie... ten sam problem niedawno przerabialem :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

vino1986 pisze:stad tez sa tam dane najgrubsze przewody bo na cienkich sie otylinka izolacyjna bardzo szybko topi... dlatego najlepsze przewody rozruchowe robi sie wlasnie na przewodach z instalacji ciagnietej do rozwusznika... bo te zwykle kupione np w Tesco za 20 czy 30 zl strasznie sie grzeja i topia przy przepinkach z obcej baterii uzyczonej z innego samochodu...
no sam sobie zaprzeczasz chodzi tutaj o przekrój przewodu a nie o ilość izolacji w tych marketowych masz średnice nadrobioną własnie izolacją i tak sie topi bo jest za mały przekrój ;)
ODPOWIEDZ